Genoeg seks of te weinig?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaMiaatje, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    In de vruchtbare periode hebben wij om de dag sex tot een aantal dagen na de eisprong. Is dit voldoende om zwanger te raken of zijn de kansen nog groter als je elke dag sex hebt rond de eisprong?
    Ik twijfel hierover omdat je de ene keer leest om de dag en de andere keer iedere dag rondom je eisprong, maar iedere dag lukt ons haast niet door omstandigheden.
    Maar ja, we willen natuurlijk wel zoveel mogelijk kans maken en aangezien we op dit moment ook alweer iets langer bezig zijn om zwanger te raken?
    Wat is het beste? Ook i.v.m. de spermakwaliteit/kwantiteit?

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi Mayaa,

Om de dag tijdens je vruchtbare periode is genoeg hoor. Je mag natuurlijk altijd meer als je daar zin in hebt ;)

Het is voor het zaad ook het beste om het om de dag te doen. Maar als het zaad goed is, dan is elke dag ook prima.

Succes meid

Liefs

3. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Volgens mij zou om de dag prima zijn. Heb net zelf ook de tip van iemand gekregen dat als je dat doet je je vruchtbare periode waarschijnlijk niet mist. Succes ;)

4. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    om de dag heb ik ook gehoord! wij doen dat ook. maar als je het elke dag doet, is dat wel goed voor het zaad? heb ooit ergens gehoord dat zaadkwaliteit achteruit kan gaan..

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Dus als je het om de dag doet kun je de eisprong nooit missen.

6. Alita

Alita Niet meer actief

gewoon lekker om de dag toch?

7. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Om de dag is prima. De vorige ronde hebben mijn vriend en ik het maar 2 keer gedaan en 1 keer was rond mijn vruchtbare dagen.. en zie het resultaat.. zwanger ;)

8. Skye

Skye Niet meer actief

Hier 3x in 2 dagen tijd rond eisprong. En gelijk zwanger

9. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    wij doen elke maand rond eisprong (zijn meer dan jaar bezig..) dus om de 2 dagen. soms om de drie dagen.
    hopelijk deze maand resultaat!

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij doen het wanneer we zin hebben. Meestal wel extra rond de vruchtbare dagen.

Het schijnt zo te zijn dat de kwaliteit van het zaad vooruit gaat als de man iedere dag een zaadlozing heeft. De kwantiteit gaan dan wel achteruit. Maar je hebt er maar 1 nodig ;)

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Wij doen het ook om de dag.. Hebben afgelopen maand tijdens de eisprong wel 2 dagen achter elkaar geklust.. Zolang het maar leuk blijft..

12. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Jahoor om de dag is goed hoor. WIj hebben het ook om de dag gedaan en kijk mijn banner.
    Als je het maar in je vruchtbare periode doet en dan maak je wel kans.

Succes!
    Gr Sun

13. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    wij klussen na de eerste dag ongi niet meer tot 1 dag voor de eisprong dus even tandjes bijten en daarna elke dag.
    zo ben ik zwanger geworden van mijn 1ste.

14. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben om de dag seks gehad in de vruchtbare periode en het was raak. Toch is het gewoon afwachten, want zo hebben we het wel vaker gedaan en toen was het niet raak! Gewoon lekker van genieten en je niet te druk maken om de frequentie;)!

Deel Deze Pagina