stoppen met roken....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door paradijsvogel, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik ga voor de 4e keer in iets meer dan een jaar proberen te stoppen met roken.

De eerste keer dat ik stopte was ik zwanger (ik was heel snel na het stoppen met de pil zwanger), maar toen ik bij een zwangerschap van 7,5 week een miskraam kreeg ben ik weer heel gemakkelijk begonnen. Ik was er even helemaal klaar mee.

De tweede keer dat ik stopte waren we al weer een tijdje bezig om zwanger te raken en hoopte dat het op deze manier beter zou gaan. Toen ik na 4 maanden nog niet zwanger was ben ik weer begonnen (stom he?)

De derde keer dat ik stopte was ik weer zwanger. Het zou allemaal anders zijn deze keer.... Maar bij een zwangerschap van 11 weken bleek het weer niet goed en heb ik bijna een week later mijn tweede miskraam gehad. En net als de vorige keer ben ik weer net zo hard begonnen met roken....

Dit is dus nu de vierde keer dat ik ga stoppen met roken. Mijn laatste miskraam is nu 5 weken geleden. Ik wil zo graag door. Door voor een kindje. Een zwangerschap die ik wel voldraag en ik weet dat niet roken daar een hoop aan kan meewerken. Maar het is zo moeilijk! Vooral in moeilijke periodes is het veel gemakkelijker om te roken als om te stoppen, maar we doen dit voor een mooi, gezond kindje. Dat is uiteindelijk wat we willen.

Zijn er meer meiden die moeite hebben met stoppen met roken?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij zwanger is er een topic genaamd rokende mamma's
    daar zijn meer meiden die proberen te stoppen en er moeite mee hebben.
    mischien kun je je bij hun voegen ?

het lukt je vast om te stoppen met roken kom op meid ..!!
    Liefs

3. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, mijn laatste sigaret is gerookt! We hebben nu niets meer in huis en gaan ook niet meer halen. Deze keer stopt mijn vriend samen met mij. Misschien gaat het dan nu eindelijk lukken. Ik wil er zo graag vanaf, maar na alle dipjes is dat soms zoooo moeilijk!

4. Popkoorn

ik ben zelf ook gestopt samen met mijn man,
    het is echt wel een steun geweest dat hij ook is gaan stoppen,

hou goed in je hoofd waar je het voor doet, het gaat jullie zeker lukken !!!

twijfel niet aan jezelf, denkt niet oh nee dit kan ik niet,
    bedenkt je juist dat je het wel kunt !!!

Liefs

5. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel voor je opbeurende woorden! We gaan zeker heel hard ons best doen, we weten inderdaad waarvoor we het doen.... Samen stoppen is zo veel gemakkelijker als alleen....

dankjewel!

Liefs

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Scheelt ook echt als je samen stopt! Ging mij 5 1/2 jr terug ook p[rima af. Is voor beide beter als je stopt, hou dat maar in je achterhoofd!

7. Popkoorn

al weer een paar uur zonder sigaret,
    is het te doen.. ?? jawel toch ;)

8. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ach ja wel, maar het jezelf er toe zetten is altijd zo moeilijk. En bepaalde momenten, zoals na het eten vind ik elke keer zo moeilijk....

maar het is me eerder gelukt. Ik moet nu alleen langer dan een paar maanden volhouden! :)

9. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Heel veel succes!!!!

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

Het scheelt enorm dat je samen stopt en het is heel attent van je man. Veel succes met stoppen, als je in je hoofd houd waar je het voor doet dan moet het wel lukken! :D

11. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjullie wel. Ik ga zeker heel hart mijn best doen om het deze keer wel vol te houden......

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Meid je kan het! Ik weet dat het moeilijk is. Zodra mijn test positief was, ben ik meteen gestopt met roken. En tot nu toe gaat het me nog goed af. Je weet waar je het voor doet!

Succes meid! Je kan het, dat weet ik zeker.

13. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Jewe,

Heel goed dat je gestopt bent! Ik vond het tijdens beide zwangerschappen (helaas beide nogal kort) ook niet zo heel moeilijk om te stoppen. Maar nu is het weer anders. Ach ja, tot nu toe gaat het best goed eigenlijk!

Succes met stoppen!

14. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    hey hey,

Ik ben ook een roker, en zelf nu we echt bezig zijn (voor eerste) rook ik door. Ik vind t zo moeilijk om te stoppen, ben al wel meerdere malen gestopt maar toch steeds begonnen.

Wij zijn nog maar 1,5 maand bezig met zwanger worden, maar steeds als je denkt ...Ja....is het nee en dan is het roken best een troost...ook al zijn we maar zo kort bezig. Voor jou moet dat helemaal moeilijk zijn, met die mk's lijkt me!

Vind het knap van je dat je het weer gaat proberen! Deze keer gaat het je lukken! Mocht je een zwak moment hebben....ik probeerde dan altijd goed na te denken erover van te voren....waarom wil ik nu roken? Heb ik ECHT zin in die stink sigaret? Een sigaret stinkt, verminderd je energie, breekt brood nodige vitaminen en mineralen af, vergeelt je tanden en je handen, anderen om je heen hebben er last van.

Van een sigaret die je rookt adem je zelf 15% van de hoeveelheid giftige (ja GIFTIG) stoffen in, de andere 85% waart vrij rond in de ruimte rond je heen...je doet er dus anderen ook een plezier mee door te stoppen.

Meestal als ik die hele gedachten riedel de revue heb laten passeren wilde ik zelf geen sigaretje meer. Maar goed, het blijft moeilijk! Is het makkelijker gezegd dan gedaan, want ben weeeeer begonnen :(

Sterkte he, en jou gaat het wel lukken!!

liefs

15. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen

Hey guusje99,

Ik ben nu bijna een jaar bezig om zwanger te worden en ik kan ook nog steeds niet stoppen met roken.Nu ben ik ook zo bang als ik over een maand naar de dokter wil dat ze ook gaan zeggen dat ze eerst willen dat ik stop met roken voordat ik naar een gynacoloog door verwezen word.Ik vind het allemaal zo moeilijk omdat ik en moet stoppen met roken en ik moet zeker 30 kilo afvallen.Nu ben ik ook zo bang dat ik het daarom allemaal aan mij ligt en dat ik gewoon een jaar lang voor niks het geprobeert om zwanger te worden dat ik gewoon eerst had moeten afvallen en stoppen met roken.alleen allebij tegelijk is gewoon zo ontzettend moeilijk.

gr angilla

16. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    He Angilla,

Ik moet eigenlijk ook afvallen en stoppen met roken. Dus ik denk dat we zo'n beetje in hetzelfde bootje zitten. Ik zal me er niet te druk om maken, ik ben uiteindelijk ook zwanger geraakt! Je hebt alleen wel de kans dat het daardoor allemaal iets langer duurt.

Ik hoop dat ook jij de moed en doorzettingsvermogen vind om te stoppen met roken.

Guusje, het is in sommige gevallen inderdaad gemakkelijk om gewoon te roken. Dan "troost" je jezelf. Maar aan de andere kant denk ik elke keer, wat ben ik ook een stomme muts! ik maak het zo alleen maar erger! En jou opsomming laat mij echt denken :GATVERDAMME! Waarom zuigen we eigenlijk aan zo'n gore, ziekmakende peuk? Maar toch doen we het elke keer weer, terwijl we dit eigenlijk allemaal weten!
    Ik hoop dat ook jij binnenkort kan (als je wilt natuurlijk) stoppen met roken.

Elke keer als ik gestopt ben voel ik me stukke beter. Dus voel ik me alleen maar stommer als ik weer gerookt heb....

Meiden, succes!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel veel succes. Ik hoop dat het je gaat lukken, het is voor een heel goed doel! En stoppen met roken kun je beter van tevoren doen dan op het moment dat je al zwanger bent.

18. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat ben ik helemaal met je eens Saskia, dat was ook elke keer mijn doel, maar het stoppen wilde helaas niet zo lukken als ik het wil. Maar gelukkig gaat het nu allemaal stukken beter!

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het is ook moeilijk. Vooral als je in een dipje zit en je wordt vervolgens ook weer gewoon ongi. Soms heb je het gewoon even gehad en dan is het heel makkelijk om weer een sigaret op te steken.

20. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    #20 guusje99, 5 aug 2009
    Laatst bewerkt: 5 aug 2009
    @angelinna, het is ook ontzettend moeilijk! Het kan zijn dat het roken en overgewicht het wat tegenhoudt maar als de dokter je dat verteld is het misschien een goede motivatie...wie weet lukt het dan wel.

Je kunt ook naar de dokter gaan, voor hulp in allerlei vormen. Maja zoals ik al schreef, t is gewoon lastig dus ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger word! :)

@paradijsvogel, hi mooi dat mijn opsomming helpt. Dat deed ie bij mij ook steeds. Als ik niet rook, heb ik veeel meer energie en minder hoofdpijn...sterker nog als ik teveel rook word ik echt hartstikke duizelig en misselijk ....en dan nog niet kunnen stoppen??

Hoop dat jij het deze x wel volhoudt....wacht opnieuw; het gaat jou LUKKEN, en deze x hou je het wel vol! Ga je hier gewoon steunen, en wie weet krijg ik zelf ook weer de moed. En nog een tip; het schijnt zo te zijn dat je vooral NIET moet denken - ik mag NIET roken! Door dit te denken denk je al aan roken en krijg je weer een zwakte moment. Mocht je er overhoops toch aan denken, herhaal dan al je motivatie in je hoofd en denk alleen ik heb er niet ECHT zin in. Dat wilde me best wel eens helpen :)

@Saskia, tuurlijk kun je bter stopppen voordat je zwanger raakt, maar dan moet t wel lukken. Voor degene die dat kunnen petje af, heeel goed! Maar helaas ben ik zelf (nog) niet zo sterk! Net wat je zegt, als je een dipje hebt is het zo makkelijk een sigaretje te pakken.

Succes allemaal, liefs

Deel Deze Pagina