Ik heb gister 70 cc uit mijn rechter borst gekolft terwijl Julian links lag te drinken. Na het kolven kreeg hij er rechts zelf nog een paar slokken uit. De melk heb ik in de koelkast gezet, maar toen ik er later naar keek, zat er maar een flinterdun vetlaagje op. Als ik Julian zelf voed, groeit hij goed van mijn melk, maar omdat er op de afgekolfte melk nauwelijks vet zat, ben ik bang dat daar niet voldoende voedingsstoffen in zitten. Hoeveel vet is normaal?
Moeilijk te zeggen ook omdat langzaam aan het vet steeds meer wordt...het veranderd naar behoefte van je kindje....hoe ouder hoe meer en meer vet... En het scheelt ook wel wanner het op de dag was....volgens mij is het sávonds vetter dan smorgens...dacht ik Als je kleine niet veel te snel weer om een voeding komt dan valt het vast wel mee
Over voedingsstoffen hoef je je geen zorgen te maken hoor. Het is een fabeltje dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten. De hoeveelheid vet zegt ook niets over het aantal voedingsstoffen. Daarnaast moet je je ook niet druk maken om het voormelk/achtermelk verhaal. Eigenlijk is dat maar verwarrend. Je melk is altijd voedzaam. Persoonlijk vind ik dit artikel erg verhelderend als je precies wilt weten hoe het met voor- en achtermelk zit.
off-topic: wat een goeie link heb je daar stranger. En dan dacht ik na 3 kinderen al vrij veel te weten van borstvoeding... 't staat daar echt helder omschreven.
@ Kiki: ja fijn is ie he. Hij stond laatst op het bv-forum en toen dacht ik: ah, nu snap ik het eindelijk .
Bedankt voor de adviezen. Dat stelt me gerust! Toch hebben we gister besloten om de borstvoeding te gaan afbouwen. Rationeel is dit de beste keus op dit moment, omdat mijn weerstand 0,0 is en ik om de haverklap ziek ben. Kolven gaat niet goed, dus alle voedingen zijn voor mijn rekening. Ik ben gewoon op. Neemt niet weg dat ik emotioneel een enorme k*t beslissing vind, omdat mijn ventje zo graag het allerbeste wil geven. Gelukkig kan ik in elk geval nog 2 weken doorgaan met gedeeltelijk voeden omdat de BV nog moet worden afgebouwd. Ik hoop door deze beslissing weer een vrolijke moeder te worden die niet de hele dag zit te janken en de deur niet meer uitkomt.