fles naast borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zonnebloempje, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    Ik heb weleens gehoord dat het geven van 1x flesvoeding alle effecten van borstvoeding teniet kunnen doen?

Weet iemand of dit klopt?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat is wat ongenuanceerd gesteld. Het is dat de beschermlaag die de bv op de darmen legt dunner wordt na het gebruik van kv. Maar het fijne weet ik er niet van. Ik kan me herinneren dat er eens een linkje naar is gezet. Ik zal even googelen.

Waarom wil je dit weten eigenlijk? Wil je gaan combineren of bijvoeden met kv?

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Gevonden op de site van eurolac.net

http://eurolac.net/index.php?p=14

4. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    In februari ga ik een hele dag weg. Nu kan ik gaan kolven (en dat doe ik ook al wel) maar ik zou graag voor de zekerheid iets achter de hand hebben.
    Ook voor als mijn zoon een keertje naar de oppas gaat voor een paar uurtjes en hij meer honger heeft dan ik gekolfd meegegeven heb.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe oud is je zoontje, misschien kan je dat wat je te weinig aan voeding in voorraad gekolfd hebt opvangen met water?

Misschien kan je vanaf nu elke dag even kolven zodat je tegen die tijd een mooi voorraadje hebt.

Bij de oppas kan je misschien een bekertje gekolfde melk in de diepvries zetten zodat ze altijd iets heeft om te geven mocht je een keer te weinig vers mee kunnen geven!

En dan als al het bovenstaande nog niet genoeg is zou ik kijken voor wat kleine pakjes kant en klaar melk. Dit omdat als ze een groot pak melkpoeder koopt het maar 4 weken houdbaar is na opening. En dat is natuurlijk zonde! Een pak melkpoeder is al gauw 16 euro ;)!

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Pfieuw, ik vind het een redelijk kort door de bocht stukje en ik zou het bijna lezen als: kindje 5 maanden aan de borst en dan 1x een fles kv --> zonde van de 1e 5 maanden, helaas pindakaas, verspilde energie om bv te geven...

Maar goed, ik ben geen wetenschapper en zal ook niet proberen het stuk tegen te spreken of te weerleggen (nou ja, ben wel wetenschapper, maar niet op dat gebied ;) )
    Elke druppel borstvoeding is er een of je nu 2 dagen, 2 maanden of 2 jaar voedt. Naast het beschermende laagje heeft borstvoeding nog veel meer voordelen, die niet door een keer een kunstvoeding verminderd of afgebroken worden. (nee, geen links o.i.d. omdat ik er te weinig vanaf weet)

Kortom: als het je lukt, kun je natuurlijk een kleine voorraad kolven, gaat dat niet, dan is er een alternatief. Jij moet die afweging maken.

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina