Hoeveel melk bij 15 mnd?

Discussion in 'Voeding' started by mamakaatje, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo,

Hoeveel drinken jullie kindjes nog aan melk?
    En drinken ze dit uit een fles of al uit een beker?

Onze kleine drinkt als volgt:
    -ontbijt: 2/3 boterham + 130 ml halfvolle melk
    -lunch: 1 boterham + 100 ml halfvolle melk
    -avondeten: naast de prak + 20 a 50 ml toetje
    -19.00 uur: 135 ml papfles

Uit een gewone beker lukt nog niet echt, ze kliedert ermee en laat het drinken uit d'r mond over d'r kin lopen. Vind dit zelf dat reuze grappig...

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr Kaatje

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn dochter is nog iets jonger, maar drinkt nu smorgens:

120 cc uit het flesje en dan een boterham smorgens
    120 cc uit het flesje + 1 a 2 boterhammen smiddags
    en s avonds 100 cc yoghurt of kwark met een lepeltje

s avonds krijgt ze thee of sap voor het naar bed gaan en geen melk meer. Dit heeft ze niet nodig, toen we hem weglieten ging het net zo goed.

Wel drinkt ze het nog allemaal uit een flesje. Dat werd afgeraden, maarja, anders drinkt ze veel te weinig, dus die beker komt nog wel. Ik heb nog geen fijne rietjesbeker gevonden helaas, want daar drinkt ze ook wel redelijk uit. Maar dan nog gaat het uit een flesje veel beter.

ik ben overigens nog wel de poedermelk nog steeds aan het opmaken ;) . Gaat niet meer zo snel met die kleine hoeveelheden.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    300cc melkproducten is op deze leeftijd voldoende, met een max van 500cc. Mijn zoontje drinkt overigens uit een tuitbeker met harde tuit. Hij kan wel uit een beker drinken, maar die kiept hij om of gooit hij weg:D

Mijn zoontje krijgt bij het ontbijt een bekertje melk, na het avondeten yoghurt en voor het slapengaan 100cc warme melk. Ik denk dat ik rond de 400cc zit. De ene dag is het minder als de andere dag.

4. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Mijn zoontje is ook 15 maanden, maar begrijpt de fles al maanden niet meer, het lukt hem niet meer om er iets uit te krijgen (meestal krijgt ie gewoon de borst, ik weet dus ook niet hoeveel hij krijgt). Vanaf 6 maanden zijn we begonnen met zo'n Difrax-oefenbekertje, en dat ging prima maar gaf altijd een hoop geknoei (was dan in dit geval maar water dus niet zo erg). Antilekbekers heeft ie ook nooit begrepen, maar sinds een paar maanden gebruiken we de gewone tuitbekers (van IKEA) en die gaan heel goed, vaak zonder te morsen.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier was het toen ongeveer ->

Smorgens bij het wakker worden Ruben de borst dus geen idee hoeveel melk en Malou een flesje 165cc gekolfde borstvoeding of kunstvoeding.

Savonds bij het avond eten beide een flesje van ong 100cc gekolfde borstvoeding of kunstvoeding.

Savonds voor het slapen gaan Ruben aan de borst dus geen idee hoeveel melk en Malou een flesje van ong 165cc gekolfde borstvoeding of kunstvoeding.

Kwamen dan dus op ongeveer 430cc melk op een dag.

Hier doen we geen melk uit een beker, melk komt uit de borst of uit de fles. Al het andere drinken (water/thee/sap) komt uit een gewone beker/glas of uit een tuitbeker (geen anti-lek beker).

Share This Page