Geef ik mijn baby genoeg te drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ratatosk, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Beste voedingsdeskundige,

Onze baby is 7,5 maanden oud en begint sinds deze week flink vanvde bijvoeding te bunkeren. Hij heeft één melkvoeding laten vallen waardoor hij nu op drie melkvoedingen zit. Het gaat ongeveer zo:

07:00 Live borstvoeding (ik weeg hem en hij drinkt de laatste week ongeveer 140 ml) en daarna een papje van 100ml kunstvoeding en drie eetlepels bambix.

10:30 Drie stuks fruit.

14:30 Fles gekolfde borstvoeding; 200ml.

16:30 Flinke bak avondeten, meestal een flinke aardappel met groenten. Vandaag heb ik het uit nieuwsgierigheid gewogen en het was ongeveer 250 gram. Soms schep ik minder voor hem op en dan krijgt hij nog een toetje (yogholino).

19:00 Fles gekolfde borstvoeding; 200ml.

Krijgt hij zo genoeg vocht binnen? We proberen hem af en toe tussendoor een flesje met wat water te geven en daar drinkt hij dan zo'n 20-40cc van.
    Ik vraag me af of ik het papje ook bij het vocht mag tellen?

Alvast bedankt,
    Rata.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Rata,

Je mag de pap ook bij het vocht rekenen en in de bijvoeding zit ook best wat vocht hoor. Je kindje krijgt zeker wel voldoende vocht binnen op die manier. Je kindje mag ook gaan beginnen met brood, daar kun je eventueel ook wat rooibosthee of water bij aanbieden.

Groetjes eveline

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hoi Eveline,

Bedankt voor je snelle antwoord.
    Fijn om te weten dat hij genoeg vocht binnenkrijgt.

We willen inderdaad met brood beginnen maar meneer slaapt erg veel tussendoor, vandaar dat hij het nog niet gehad heeft. Hij eet wel broodkorsten :).
    We zullen hem bij het brood water of thee geven.

Groetjes, Rata.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina