Ontbijt...wat te eten?

Discussion in 'Voeding' started by Rosado, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja dames, daar ben ik weer met een vraagje :).

Omdat ik nog rijstebloem had staan krijgt mijn dochter nu als ontbijt nog een flesje met rijstebloem, ze vindt het hartstikke lekker, maar m.i. is rijstebloem meer "vulmiddel" dan dat het echt een voedzaam ontbijt is. Dus, verantwoorde mama als ik ben ;), heb ik Bambix Fijne Granen GroeiOntbijt gekocht. Helaas vindt ze het echt niet lekker. Ik heb het nu een aantal keren aangeboden, maar ze weigert het gewoon. Op de dagen dat ik vrij ben kan ik haar natuurlijk een boterham gaan geven als ontbijt, want op brood is ze gek. Maar ik weet nu dus even niet zo goed wat te geven op de dagen dat ik werk. Rijstebloem vind ik toch niet echt een "echt" ontbijt voor een baby van (bijna) 8 maanden en voor een boterham heb ik op werkdagen echt geen tijd. Dus ja...dan toch maar rijstebloem? Of alleen melk (maar ja, over geen "echt" ontbijt gesproken...)? Of iemand anders nog een ander briljant idee?

Wie het weet mag het zeggen!

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom geen boterham als je werkt?

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Omdat ze over een boterham minimaal 30 minuten doet en daar heb ik echt geen tijd voor 's morgens. Ik sta al om 06.00 uur op en dat vind ik echt wel vroeg genoeg ;).

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou toch voor de boterham gaan ;). Wij staan om 5:30 op om om 8 uur op het werk te zijn. Het went :) (en ik ben écht geen ochtendmens!)
    De kinderen hebben allebei een half uur om hun ontbijt te eten.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Snoopy: Nee, dat ga ik echt niet doen. Ik vind 06.00 uur vroeg zat. Ik ben 's avonds vaak ook pas rond 18.15/18.30 uur thuis en vroeger dan 06.00 opstaan vind ik wat te gek worden.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hier krijgt jelmar nog steeds gewoon een fles..... Maar wij hebben geluk dat de oma,s oppassen, dus een boterham gaat straks geen probleem zijn, waar gaat ayla heen? Kan ze daar geen ontbijt krijgen?

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mermaid: ik deed bij thijmen weleens op werkdagen de bambix in zn fles.
    heb je het geprobeerd als lepeltjes pap of in dr flesje? want als ze het niet als pap wil, wil ze het mssn wel als papfles, en mssn wil ze over een tijdje wel lepeltjes pap, of anders misschien broodpap. melk met brood erin gesopt, gaat mssn sneller dan brood en vindt ze mssn lekkerder?
    ik heb ook een tijdje thuis een kleine fles gegeven en dan op de opvang zn boterhammetje laten geven een uurtje later, mssn ook nog een mogelijkheid...
    succes!

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier krijgt ze brood aangeboden en wat ze niet opheeft als we weggaan, stop ik in een bakje en eet ze bij de oppas verder.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Babe: Ze gaat naar een gastouder (toevallig ook mijn nicht), maar die heeft nog 1 oppaskindje van Ayla's leeftijd en zelf 3 kinderen waarvan er 's morgens nog 2 naar school worden gebracht, dus ze heeft zonder Ayla ontbijt te moeten geven al spitsuur, hahaha.

@ Surf: Ze krijgt nu de pap in een fles, maar dat hoeft ze dus niet. Pap van een lepeltje heb ik al eens geprobeerd, maar dat duurt haar allemaal te lang. Klein dametje ongeduld ;).

Ze hebben van Bambix toch ook pap met een smaakje? Misschien dat ze dat wel lekker vindt. Hm...nog iets om over na te denken...

10. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    mix die granen anders met de rijstebloem... dat was ook de oplossing bij die van mij anders vond hij het ook niet geweldig alleen bambix

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ja dat kan ik wel eens proberen. Dank!

12. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mermaid: je ook met appel inderdaad, hier nog nooit gegeven trouwens
    en broodpap, is dat niet wat?

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, dat is ook nog het proberen waard. Pak je dan gewoon een boterham en een kommetje melk en doop je daar het brood in :(?

14. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hihi, ik heb het nog nooit gegeven, maar hoor wel vriendinnen erover... volgens mij inderdaad stukjes brood in de melk even laten liggen, dan wordt het lekker zacht, dan kan ze het zo naar binnen werken denk ik.

15. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Je hebt idd ook pap met smaakjes. Melkpap appel en volgens mij nog anderen. Ben niet zo thuis in de papjes. Griesmeelpap heb je ook nog dacht ik, die heeft Yasemin 1 keer gehad en vond ze er glekker. (zo'n probeerzakje via de post)

16. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    ohja die griesmeelpap waar geen griesmeel in zit ;)

vond de mijne trouwens ook lekker (die van de post)

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja ik vond hem ook lekker, en die melkpap appel ook... hahaha. (ook via de post en die heb ik zelf opgegeten :D )

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ken het probleem. hier krijgt Gijs nog steeds gewoon een fles (sowieso nog geen pap) maar had ook bambix gekocht, maar hij moet het niet...misschien smaakloos. dus staat nu een open pak, te staan hahaha:p
    maar zat ook aan melkpap te denken.

p.s. ik zou ook niet eerder opstaan hoor ;)

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, nee hè, ik heb met 06.00 uur al moeite. Gelukkig is het maar 2 dagen.

20. adi

adi Niet meer actief

Dan ben ik echt erg als jullie met 7 maanden al vinden dat een kindje 's ochtends aan de boterham moet ;). Hier krijgen ze nog steeds (!) een fles als we 's ochtends weg moeten hoor.

TS. Ik weet niet hoe jouw kindje is met 'zelluf' eten, maar je kunt eventueel een fles geven en haar daarna in de kinderstoel zetten met stukjes brood voor haar neus of een broodkorstje. Ondertussen kun jij je klaar maken, of je eigen lunch smeren/ zelf ontbijten oid.
    Zo doe ik het iig. Hier krijgen ze (als we vroeg weg moeten) een fles op de bank, en daarna eten ze een halve boterham in de kinderstoel terwijl ik met andere dingen bezig ben.

Share This Page