Ik wil vandaag proberen om 1 theelepeltje rijstbloem door de fles melk te doen van mijn zoontje. Nu heb ik wel iets in de kast staan: - mijn eerste pyamapapje van Nestle (vanille) - rijstebloem vanille, mijn eerste papje van bambix Kan ik hier een theelepeltje van toevoegen of moet ik een pak rijstebloem kopen? (standaard rijstebloem bedoel ik dan of bestaat dat niet???)
Je hebt ook 'gewone' rijstebloem van Bambix, dus zonder toegevoegde vanille. Ik zou eerlijk gezegd niet starten met die vanille-smaak. Die is echt mierzoet, die vanillegeur komt echt op je af als je de pak open maakt. Als je hem dat aanwent, is het later heel lastig om over te stappen op gewone granenpap (die veel gezonder is dan die zoete varianten)
goede tip! heb je idd gelijk in ga het vanmiddag gelijk halen.... Doen jullie het in iedere fles of alleen de laatste?? Wil eigenlijk starten met de 1e of 2e fles om te kijken wat het met hem doet....
Met wat voor doel wil je de rijstebloem gebruiken? Ik heb het eerlijk gezegd nooit structureel gebruikt. (ooit geprobeerd in de laatste fles, werd niet geprezen door mijn kindjes, toen mee opgehouden) Meeste ouders gebruiken het OF in de laatste fles zodat de baby beter doorslaapt, OF als eerste papje om van de lepel te laten eten OF in elke fles als ze een totaal onverzadigd kind hebben die niet genoeg heeft aan max kv voor hongerige babys. Ik weet niet in welke categorie jij valt , maar voor andere doeleinden hoef je geen rijstebloem te gebruiken, het is niet echt bijvoeding waar je kindje belangrijke voedingsstoffen uit haalt.
Ik wil het gaan gebruiken omdat ik idd een onverzadigd kind heb Hij drinkt 5 flessen van 180+6, maar komt hiervoor bijna om de 3, 3 en een half uur. Soms komt hij ook nog 's nachts voor een flesje zodat ik soms om 20.00 al de laatste fles moet geven (dan slaapt hij weer niet door waardoor hij 's nachts weer een fles krijgt en zo gaat het maar door) Hij heeft ook hypo-allergene voeding (andere voeding geprobeerd, was geen succes, sterkte reactie) Ben wel wat huiverig om rijstebloem te gaan gebruiken (vanwege reactie darmen), maar zie even geen andere optie. Geef hem vandaag maar weer iets meer dan een liter om maar later uit te komen (had eerst om 22.00 laatste fles en dan om 7.15 eerste) heel gepuzzel iedere dag. Wil maar gaan starten met een theelepeltje door zijn 1e fles om te kijken hoe het gaat.....
Dan zou ik niderdaad de naturel versie geven, en niet de vanille, want deze kan nog zwaarder op de maag vallen. Succes, ik hoop dat ie geen krampjes oid krijgt!
nee, Hypo-allergene is het lichtst-verteerbare kv, daarom komt ie qua verteerbaarheid het meest in de buurt van bv.
Ik ben eigenlijk tegen bijvoeden onder de 6 maanden, maar als je een kind hebt met honger dat op de max kunstvoeding zit en je hebt een biowinkel in je buurt, kan je ook Biobim Baby gaan proberen: Licht volkoren rijstemeel, speciaal geschikt gemaakt voor de nog gevoelige spijsvertering van een kindje. Het eerste stapje om te wennen aan vaste voeding.
Biobim is handig bij borstvoeding omdat het bindt met moedermelk. Maar het is verder even belastend als alle andere rijstebloem. Bij een allergisch kind zou ik liever iets over het maximum aan voeding heen gaan dan bijvoeding introduceren eerlijk gezegd. Is er ook gekeken door een arts naar de reden van de honger? Kan namelijk een teken zijn van (verborgen) reflux, dat gaat ook vaak samen met allergie.
We lopen (liepen) bij een kinderarts, maar geen allergie of reflux vastgesteld. Denk toch dat hij gevoelige darmen heeft... Tja, lastig hoor... De een zegt: je mag wel over de liter heen, de ander weer van niet.... zo'n gepuzzel iedere dag (terwijl de meeste kindjes juist minder drinken...) Hij groeit wel goed, das mooi....
Het is ook lastig; je zegt dat je kind onverzadigbaar is en dat je al een liter kv geeft. Je oppert zelf het idee van rijstebloem, ik geef je alleen maar een gezonde variant, ik zie liever ook dat je later begint met bijvoeden, it's up to you! Biobim bindt overigens ook prima met kv hoor, het is alleen een biologisch rijstmeel zonder toevoegingen zoals in een pyamapapje zitten.
Ik heb het vanochtend in de 2e fles gedaan, een half theelepeltje maar hoor om te proberen (kijken of hij er geen kramp van krijgt), wil het heel rustig gaan opbouwen... Hij heeft er tot nu toe geen last van gehad, gelukkig... Hij bleef echt wel 4 uur weg voor een fles, dat was wel mooi.. Morgen misschien iets meer...werkt wel lijkt me. Heb gewoon de naturel van bambix gedaan.