Hoeveel cc flesvoeding dronken jullie kindjes van ongeveer anderhalve week oud en hoeveel keer per dag? Oja en niet onbelangrijk > hoeveel wogen jullie kindjes toen ongeveer? Wij geven bieden 6 x per dag 90 cc aan (bij 3 kg lichaamsgewicht). De kleine drinkt niet altijd alles op (valt ook snel in slaap tijdens de fles), dus het heeft weinig zin om de voeding al op te hogen denk ik. Maar denken jullie dat deze hoeveelheden voldoende zijn? De kleine is nu anderhalve week oud. Als ik de bekende rekensom raadpleeg > 150 cc per kilo lichaamsgewicht, kom ik op 450 cc per dag. Dus lijkt me dan voldoende, want de kleine komt aan minimaal 500 cc per dag, soms meer, maar minder niet. Ik vind het moeilijk te beoordelen of de kleine genoeg binnen krijgt. Of hoort de kleine na anderhalve week nog 7 voedingen per dag te krijgen? De kleine wordt soms wakker voor een fles (om de 4 uur), maar niet altijd. Moet soms wakker gemaakt worden. Help! ik hoop dat jullie tips/adviezen/ervaringen met mij willen delen.
De richtlijn is 150 - 180ml per kilo lichaamsgewicht. Dus je zit prima hoor! Mijn ervaring is als je overdag voldoende aanbiedt, ze sneller gaan doorslapen. Dus ik zou zeker 7 voedingen houden en overdag om de 3 uur voeden! (en dat een paar weken volhouden) Mijn kindjes sliepen door met 6,5 week en 7,2 weken (op 6-7 borstvoedingen + 1 kunstvoeding) Zolang je kindje niet om meer 'vraagt' dan zit je wel goed hoor. Je kunt het er moeilijk in proppen! Of je wakker maakt of niet dat hangt van je ideeën af. Als je op verzoek voedt dan laat je je kindje liggen en meldt de baby zichzelf en als je meer van het ritme bent (zoals ik) dan maak je je kindje wakker en geef je zoveel ze willen nemen. (nogmaals het erin gieten kan toch niet )
Dank voor je reactie. Vind je 6 voedingen te weinig dan? Ik heb het idee dat 7 voedingen teveel is voor onze kleine, want 6x 90cc gaat er al niet altijd helemaal in. Onze kleine is een goede slaper, valt ook regelmatig tijdens de fles in slaap. Ik ben trouwens ook meer van het ritme hoor en niet van het "op verzoek voeden". En als de kleine niet alles op drinkt, dan dring ik het zeker niet op. Op hoeveel cc per voeding zat jij ongeveer toen je kindje zo'n anderhalve week oud was en wat was het gewicht van je kindje toen? Ach ja, ieder kindje is natuurlijk verschillend, dat wel.
6 voedingen is prima hoor. En je geeft haar voldoende. Gewoon naar je kindje kijken. Mijn 2e heb ik op verzoek flesvoeding gegeven. En niet wakker gemaakt.Overdag zat er weer niet meer dan 4 uur tussen. Overigens dronk hij de eerste 2 maanden 8 voedingen. Maar wel kleine hoeveelheden
Mijn kindje lag met 1,5 week in het ziekenhuis en ik ga borstvoeding dus dat ligt een beetje anders. Je geeft 6 x 90... waarvan - ik neem aan de 6e voeding gedurende de nacht. Als je nu 7 voedingen gaat geven dan blijf je op 6 voedingen maar dan wel overdag en de 7e voeding 's nachts. Op die manier kun je je kindje leren om overdag de benodigde hoeveelheid tot zich te nemen. Ik deed: 8:00 - 11:00 - 15:00 - 17:00 - 19:15 - 23:00 - (04:00) En dat alles natuurlijk ongeveer. Het geeft niet als hij niet alles opdrinkt. Door de voedingen evenredig te verdelen geef je het signaal af dat 's nachts een prima tijd is om te drinken terwijl je dat (neem ik aan) liever niet wilt op den duur. Dus mijn tip is om de gevraagde hoeveelheid overdag aan te bieden en 's nachts als extra te zien. Je zult merken dat die voeding dan steeds kleiner wordt.
Meid, je kleintje vraagt er echt wel om als het meer nodig heeft. Is prima geregeld zo hoor. 6 voedingen is prima. En als je merkt dat ie alles opkrijgt dan gewoon weer langzaam ophogen.