Hoe geven jullie extra vocht aan je kindje met reflux

Discussion in 'Flesvoeding' started by linda84, Jul 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn zoontje gilde/krijste toen hij 6 weken was continu zodra we hem neerlegden. We zijn toen over gegaan ivm Cb op Nutrilon AR. Inmiddel krijgt hij dit half om half en gaat het goed. Vorige week gaf ik hem met de warmte elke dag wat water bij. Hij dronk vaak 100 cc extra op een dag. Heerlijk vond ie het. Tot hij op een middag opeens weer begon te huilen (lees krijsen) hij overstrekte zich weer helemaal en was ontroostbaar. Zo hebben we hem de laatste maanden niet meer gezien. Ook had hier hier last van als ik zelf fruit pureerde. Ik weet dus bijna wel zeker dat hij nog last heeft van zijn reflux. Nu ben ik gestopt met extra water aan te bieden en is het probleem voorbij.

Hoe geven jullie extra vocht met de warmte ?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alles wat naar binnengaat mag je indikken met johannesbroodpitmeel, dus ook water en fruit. Dan blijft het veel beter binnen en heeft hij geen pijnlijke oprispingen.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ja mijn dochtertje wilde nooit water met johannesbroodpitmeel. Zit toch een smaakje aan. Dat houd me een beetje tegen om het te kopen. Eigenlijk wil ik liever niet dat hij al diksap krijgt. En een pak weggooien vind ik ook weer zo zonde.
    Kan ik door het fruit denk je geen schepje voeding doen ?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Hier overal altijd jbpm gedaan hoor, anders ging het gelijk mis, dus diksap, Roosvicee etc., overal ging het doorheen. Daar zat ze totaal niet mee.
    Je kunt ook van die miniflesjes kant en klare babydiksap kopen. Misschien handig voor tijdens de warme dagen, heb je niet gelijk een hele fles open. Of Roosvicee, dat kun je een stuk langer bewaren na het openenen.
    Waarom zou je door het fruit een schepje voeding doen?

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Omdat daar johannesbroodpitmeel inzit. Ik heb het namelijk niet los. Fruit uit een potje gaat wel goed. Dat is toch wat dikker.
    Mischien toch maar eens een flesje roosvicee kopen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja, dat kan. Of je kunt een pak Nutrilon standaard kopen i.p.v. en een pak jbpm erbij. Ik heb Nutrilon eens opgebeld, die servicelijn en gevraagd wat de verhoudingen waren, dus hoeveel schepjes nutriton/jbpm door AR zit, want aan die hoeveelheid had mijn dochter niet genoeg. Ik weet niet meer hoe het precies zat (volgens mij 2 schepjes per 100 ml klaargemaakte voeding ofzo, zou je nog even na kunnen vragen), maar in ieder geval was ik in ons geval goedkoper uit door Nutrilon standaard te gebruiken en er zelf jbpm bij te doen, dan met AR. En de rest van de jbpm kwam hier wel op (deed niet langer dan 10 dagen met een pak), ook omdat ik het door andere dranken gooide, anders kwam het er gelijk weer uit.
    Ik denk dat met Roosvicee en vruchten(sappen) de smaak meer overheerst dan van jbpm dan in water. Al had mijn dochtertje er zelfs met water geen problemen mee.
    Hoop dat je wat kan met mijn verhaal, is misschien wat vaag, maar bij de Nutrilon voedingslijn kunnen ze je ook vaak heel goed helpen met dit soort vragen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou geen voeding door het eten of water gaan doen. De concentratie aan jbpm is dan veel te laag om effect te hebben, je kind krijgt meer poeder binnen in een niet goede concentratie.

Waarom niet gewoon een pak nutriton kopen om de komende tijd door het eten en drinken doen?

Ik vind trouwens dat je het niet echt proeft hoor door water. Het is meer dat de structuur anders wordt.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ga straks toch maar een pak nutriton kopen. Ik blijf gewoon AR gebruiken ik vind dat veel fijner dat nutrilon met johannesbroodpitmeel. Bij mijn dochtertje gebruikte ik het los maar handig vond ik het niet. Het werd vaak al dik in de fles en bij AR dikt het toch pas later in in de maag. (heb de nutrilon lijn al een paar keer gebelt) Maar bedankt voor het advies !! Altijd handig om te horen hoe anderen het doen.

Kun je de nutriton ook gewoon in het drinken doen en het dan pas na een paar uur geven ? Of word het dan te dik ?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan wordt het wel dik hoor. Het lijkt me ook niet echt hygienisch. Het is toch iets dat je bij vocht doet, en poeders e.d. staan er om bekend dat ze bacteriesporen kunnen dragen die bij directe consumptie na bereiding totaal geen probleem zijn, maar die na een aantal uur wel kunnen uitgroeien tot iets dat je liever niet hebt.

En is toch ook niet moeilijk? Desnoods stop je een bakje met een beetje nutriton in de tas die je altijd bij je hebt zodat je het onderweg altijd even ergens door kunt doen!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja, zo deed ik het ook altijd, ik had een extra bakje bij me met Nutriton/jbpm om het door drinken te mengen.
    Ik merkte zelf geen verschil met dik worden in de fles tussen gewone Standaard met jbpm of Nutrilon AR. Maar goed, in AR zat voor mijn dochtertje nog te weinig jbpm, dus moest ik het er alsnog doorheen mengen, net zoveel werk. Maar als de hoeveelheid door de AR goed werkt bij jouw kindje, is het natuurlijk net zo handig het zo te laten.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik ben er nu over uit. Vandaag had ik geen tijd het te gaan kopen. Maar na een beetje water te hebben gedronken. Begon hij vanavond weer te krijsen. Morgen dus gelijk jbpm halen. Bedankt meiden voor jullie tips. Neem wel 2 flesjes water mee met jbpm (hij drinkt vaak maar een paar slokjes)

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik doe de fles ook met jhbp. En nu gebruik ik de voeding van kruitvat ook goed. en jhpm doe ik er dus door is idd wat meer werk. en idd hier de reflux ook nog niet over dus zo als hier te lezen is jhbp door diksap of water doen. Fruit hapje blijft tot nu toe wel zitten maar dat is een kant en klaar potje. En als op het etiket dat daar ook jhbp in zat.

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Vandaag heeft ie een klein beetje roosvicee gedronken met 2 schepjes JBPM maar hij bleef daarna boeren. Ik denk dat ik er toch meer in moet doen. Morgen een nieuwe poging.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja, het is in het begin een beetje puzzelen om de juiste hoeveelheid te pakken te krijgen die goed voor jouw kindje werkt. Haha, en soms ook nog een hoop gedoe om de juiste maat speen er vervolgens bij te zoeken.

Share This Page