Genoeg voeding in borstvoeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by faylin, May 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. faylin

faylin Actief lid

May 8, 2011
    369
    68
    28
    juf
    Mijn dochter is nu 3 weken en ik geef borstvoeding. Maar dat is erg onregelmatig, vooral 's avonds en 's nachts. Ik ben dan vaak uren bezig met voeden. Ze begint met zo'n 25 minuten drinken verdeeld over 2 borsten. Dan valt ze in slaap, maar na 15 minuten wordt ze weer wakker en wil weer drinken voor een minuut of 5. En dat blijft dan zo doorgaan.

Vooral vannacht was een zware nacht. Om half 3 heeft ze goed gedronken en toen 2 uur wakker gelegen, waarbij ze af en toe aan gaf te willen drinken. Daarna heeft ze 1 uur geslapen en begon het weer van voren af aan. Het is nu half 12 's middags en slapt nu pas voor het eerst.

Kan het zo zijn dat ze niet genoeg voeding uit de borsvoeding haalt?

Ik hoop dat je me kunt helpen, want ik sta nu op het punt om over te gaan op kunstvoeding, want ik trek dit niet zo lang meer.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Wat je beschrijft klinkt als de regeldagen. Een paar dagen lang is je kindje huilerig en wil heel vaak drinken.

Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden.

Maar ook als je kindje een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je zelf niet eens dat je kindje iets onder de leden heeft.

Ook op andere momenten waarop de melk wat is teruggelopen kan je dochter vaak om de borst vragen. Als je daar aan toe geeft, komt de melkproductie weer heel snel op peil!

Heb vertrouwen in je moedermelk! Jou melk is op jou kindje afgestemd en dus het beste wat je haar kan geven.

Groetjes Saskia

Share This Page