te veel voedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Makkie, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ons ventje is nu 3 weken en weegt 3200 gram. Hij krijgt flesvoeding, elke keer 100cc. Dit zou hij 'volgens het schema van het CB' 6 keer per dag mogen. Maar hij komt soms wel om de 2 uur en uiteindelijk heeft hij dan 8 flesjes op een dag gedronken. Nu drinkt hij zelden zijn hele fles leeg, meestal maar rond de 80/90cc.

Is het niet erg dat hij wat meer voedingen vraagt dan dat ons is verteld? En kan ik hem beter 8 keer per dag 80/90 cc aanbieden en dat ie dat dan opdrinkt, of gewoon 100cc blijven aanbieden? En moet ik gewoon blijven geven wanneer hij dat aangeeft? Kunnen ze niet 'teveel van kunstvoeding' krijgen?

En moet het water voor de flesvoeding perse gekookt zijn? Dit doen we nu elke keer, maar mag het ook zonder dat we het koken, uit de kraan?

Pffff vind het soms zooo moeilijk!

Dank je wel alvast!

Een onzekere makkie

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Ik weet niet wat je intussen al gedaan hebt, maar ik zou 100cc blijven aanbieden. Hoelang drinkt hij ongeveer over een fles?

Water hoeft niet perse gekookt te zijn. Je mag gewoon kraanwater gebruiken.

Ilja

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik blijf nog steeds 100cc aanbieden. Hij drinkt wel vaker zijn fles leeg en komt nu soms al om de 3,5 uur. Gaat beter dus. Hij doet er verschillend over, de ene keer binnen de 10 minuten maar soms ook 20...

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ga zo door.

Ilja

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb nu de detal speen van difrax, hiermee drinkt ie een stuk rustiger, moet meer moeite doen en is daarna lekker voldaan! Hopelijk blijft ie het zo goed doen met deze speen!

Mag ik je nog iets anders vragen? Het duurt soms erg lang voordat hij uitgeboerd is... hij boert makkelijk tijdens en na de fles. Dan denken we dat hij klaar is, dan leggen we hem op bed of in de box (dan slaapt hij meestal al) maar dan wordt hij alsnog onrustig en druk en dan komt er soms nog melk terug of hij moet alsnog boeren... dit kan soms wel tot 1,5 uur na de fles duren! Tips of trucs hiervoor? (tis vooral snachts 'lastig' dan ben je zo 1,5 uur verder voordat hij rustig is en uitgeboerd is...)

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geef hem goed rechtop de fles. En probeer hem zo min mogelijk lucht te laten happen. Verder neem de tijd voor het boeren.

Ilja

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

als hij soms even de speen heel iets los laat, dan komen er allemaal belletjes. is het dan zo dat hij ook lucht binnen krijgt? verder geef ik de fles al recht op en leg ik hem niet eerder weg voordat hij (meerdere malen) geboerd heeft.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Die belletjes staan daar los van. Dat is alleen maar goed. Als hij niet gulzig drinkt, je geeft al rechtop de fles en je laat hem tijdens en na de fles goed boeren probeer je al een heleboel. Heb op dit moment ook geen andere tips voor. Je zou een ander soort speen / fles kunnen proberen om te kijken of het minder wordt.

Ilja

Deel Deze Pagina