Finn, 9 maanden, krijgt hypoallergeen voeding. Kan ik dan wel een pyjamapapje geven als vervanging voor de avond fles? Heb gister voor het eerst rijstenbloem gegeven in de hoop dat hij nu langer slaapt. Hij kreeg 210/7 met 3 lepels rijstenbloem en de 3 standen speen van Avent. Heb niet heel goed op mijn klok gekeken...., maar volgens mij had hij de fles binnen 3-4 min leeg. Is dit niet veel te snel. Er liep verder geen voeding langs zijn mond. En op het laatst was het een dikke brei.
Waarom geef je hypo-allergene voeding? Ik neem aan dat je ook bijvoeding geeft? Als je kindje geen kramp krijgt van het snelle drinken is het niet zo erg. Kijk even of je stand 1 gebruikt en niet toevallig stand 3. Die dikke drap herken ik wel. Tussendoor even schudden wil wel eens helpen. Ik denk dat hij het gewoon lekker vond Pyjamapapjes zijn niet hypo-allergeen maar als je al bijvoeding geeft (en dat is wel de bedoeling met 9 maanden) dan is hypo-allergene opvolgmelk in principe niet nodig (geen toegevoegde waarde) behalve als je echt een aanwijsbaar verhoogd risico op kma hebt (jij of je partner kma gehad, nog altijd kma)
Nou, Zwaantje72. Over die hypoallergene voeding... Ik heb ruim 8,5 maand BV gegeven. En heb op CB gevraagt welke voeding ik moet gaan geven ivm eczeem bij mij zelf. De een zei gewone en de ander zei hypoallergeen. Fijn he, zulke antwoorden. Je bouwt een allergie op, dus zodoende heb ik zelf voor hypoallergeen gekozen. Baat het niet dan schaat het niet. En zeker krijgt hij naast zijn flessen zijn nodige voeding, hij lust bijna alles idee!!!
Wat betreft de hypo-alergene voeding: In flesvoeding zitten eiwitketens, sommige kindje zijn hier gevoelig voor of reageren allergisch op deze eiwitketens. In gewone flesvoeding zijn deze eiwitketens heel, zie het maar als een boteham, in hypo-alergene zijn deze eiwitketens al een een stukje afgebroken (partieel gehydrolyseerd), zeg maar een boterham in stukjes, daardoor is het makkelijker te verteren en reageert het lichaam minder snel allergisch. Als je kindje allergisch is dan kies je voor een voeding met sterk gehydrolyseerde eiwitten (bv nutrilon pepti). Wel of niet dit pyamapapje geven is dus ook een beetje afhankelijk van waarom je hypoalergene voeding geeft. Uit proberen kan altijd, je merkt snel genoeg of je kindje er wel of niet tegen kan. Na borstvoeding word HA-voeding ook vaker aangeraden omdat het lichter verteerbaar is, ze waren borstvoeding gewend en dat is heel licht verteerbaar. Dat is wat ik er zo van weet als ik het tenminste nog allemaal goed heb zo, geheugen laat me soms wat in de steek haha