Hallo ! Mijn dochter heeft de eerste week van haar leven in het ziekenhuis gelegen waar ze volgens een vast schema eten kreeg. Om de 3 uur. Thuis heb ik dat wat los gelaten en voed ik op aanvraag, maar maak haar vaak ( overdag ) na 3,5 uur ongeveer wakker voor een voeding als ze dan zelf nog niet komt. S`nachts laat ik het volledig bij haar en komt ze soms om de 2 uur, meestal 1 x na 4 uur en 1x na 3 uur en een enkele keer pas na 6 uur. Nu vraag ik me af of ik haar overdag als ze zelf niet wakker wordt ook niet langer moet laten liggen ondertussen dan 3,5 uur, maar misschien 4 uur of 4,5 uur ertussen laten ? Of is dat te lang en kom ik dan op te weinig voedingen ? Ze drinkt overingens wel erg lang, steeds zeker een half uur, maar vaker 3 kwartier per voeding. Is dat normaal ?
hoi, Volgens mij doe je het heel goed zo. Blijkbaar vindt jouw baby het goed zo. Gaat het goed met haar gewicht? Groeit ze mooi? Als de groei wat matig is zou ik zo doorgaan. Als ze erg hard groeit zou je er op over kunnen gaan om haar ook overdag zelf het ritme te laten bepalen. Bedenk wel dat er ineens een paar regeldagen kunnen onstaan; dagen waarop ze vaker zal willen drinken om jouw productie omhoog te schroeven. ga ook dan gewoon met haar vraag mee. Na een paar dagen pakt ze dan haar oude ritme weer op. groet Linda
Hallo ! Dank je wel voor het antwoord .. toevallig heb ik haar vandaag gewogen op het cb. Ze is sinds 19-04 van 3835 naar 4050 gegaan. Lijkt me dat ze dus voldoende aankomt. Toevallig heeft ze vandaag een dag dat ze zelf vaker komt, ongeveer om de 2 uur. Ik was aan het begin bang dat als ik haar overdag 4 uur laat slapen dat ze dan s`nachts om de 2 uur gaat komen, maar dat is misschien geen reeele angst ?
Nee dat is denk ik geen reeele angst. Baby's hebben in het begin nog niet echt dagen nachtritme. Ze voelen gewoon honger en melden zich. Je kunt ze het wel een beetje aanleren door 's nachts gedempt licht te hoeden en zacht te praten. Ik denk als je gewoon met haar mee gaat en de klok loslaat dat het uiteindelijk wel in een bepaald ritme komt. groet Linda