Komt niet veel aan maar eet toch goed, drinkt alleen niet heel veel.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Belly34, Oct 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Ik wilde gewoon even kwijt mijn dochter is 10-10-2011 1Jaar geworden.!
    Ik heb wat lastige tijden gekend met de voedingen maar wie niet. hihi
    Op dit moment eet mijn dochter het volgende:

7.00 twee boterhammen met Jam+ 100 peutermelk
    9.30 a 10.00 Vers fruit en probeer haar te laten drinken maar neemt enkel een slokje. En dan krijgt ze 1/4liga
    11.30 a 12.00 twee boterhamen met kipflet,smeerkaas,gewone kaas leverpastei(krijgt ze niet meer dan 2x per week) Maar eet vrijwel alle belg die ik erop doe.+100 melk.
    14.30 a 15.00 vers fruit en een soepstengel en drinken(ook wat slokjes).
    17.00 a 17.30 Potje 250gram groenten waant vers wilt ze nog niet. En dan nog een toetje 100
    19.00 100 melk en dan lekker slapen tot 06.30.

Ze heeft de hele dag ook haar tuitbeker, maar ik vind niet dat ze echt mega veel drinkt. Ze doet het voor de rest prima en is heel bewegelijk en onderzoekend. Maar zoals je ziet eet ze goed, maar verbrand het net zo hard want haar gewicht blijft stabiel. Zo 8kg.
    En ik ga vanaf morgen de fles van 1200 eraf gooien en dan thee of sap geven, en dan maak ik de fles van de ochtend en avond 150.

En wat is beter peutermelk van friso of halfvolle melk? ik heb peutermelk omdat er extra toevoeging van VIT D in zit. En anders heb ik ook wel druppeltjes hier staan hoor.

Nou ik ben voor de rest erg tevreden over haar eten, ook al eet ze nog niet zelf en drinken ook niet, maar het komt vanzelf wel, daar ben ik van overtuigd hihi.
    En het is een heerlijke.lieve ondernemende meid,waar wij heel trots op zijn!! het mooiste wat ons is overkomen!!.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Desi,

Nog gefeliciteerd met je dochtertje haar 1e verjaardag!! Echt een mijlpaal he? Mooie geboortedatum heeft ze hoor! :)

Wat eet ze flink, dat klinkt echt heel goed. Het kan zijn dat het over een poosje wat minder wordt, omdat kindjes na het eerste jaar iets minder hard gaan groeien. Daar hoef je je t.z.t. geen zorgen om te maken hoor.

Misschien kan je haar voor het eten drinken aanbieden, dan heeft ze trek en drinkt ze misschien wat beter. Anders zit haar buikje al vol.

Je kan beter nog even doorgaan met Friso Peutergroeimelk. In gewone melk zit namelijk teveel eiwit, zout en te weinig ijzer en essentiele vetten. In Friso Peutergroeimelk zit dit wel in de goede verhouding. Je mag (dit is een nieuw advies) sowieso 10 microgram vitamine D ernaast geven. Ongeacht soort en hoeveelheid (fles) voeding die ze krijgt.

Groetjes Linda

3. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dank je wel, ja 1 Jaar en als je haar ziet zou je het niet zeggen hoor, ze is zo fijntjes en nog geen tandjes.Ik was 6-10-2010 uitgerekend maar ons prinsesje is 10-10-2010 geboren zeker een mooie datum, maar wel een zware nacht hihi. Maar na de bevalling ben je het echt vergeten en ik kijk er niet vervelend op terug ondanks dat het zwaar was.

Maar zal best goed komen.

Nou de melk heb ik er nog niet afgehaald want ze wilde geen thee of sap en haar flesje melk ging er lekker in, dus ik hou het nog maar ff zo. Ze mogen toch max 400 aan zuivel per dag?
    En ik doe in elke fles 10 cc extra vocht.
    Ik blijf idd nog friso geven gaat prima en vind het niet duur. En dan ga ik er ook weer xtra vit D bij doen, kan ook in de fles toch, want op een lepel krijg ik het niet hihi.

Nou dank je wel voor je reactie en ik maak me zeker geen zorgen meer wanneer ze minder eet, die tijd heb ik gehad en dat geeft alleen maar stress. Ik zeg maar zo ik bied aan en Demi bepaald wat ze eet.

Gr Desi

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Nou helemaal goed! De aanbevolen hoeveelheid melk is 300ml, hier kan je wel de tijd voor nemen om het iets af te bouwen. Soms vinden kindjes water gewoon het lekkerst of probeer de melk iets te verdunnen dat werkt vaak ook. De druppels mogen inderdaad gewoon in de fles. Succes!
    groeten Femke

Share This Page