Hallo, Ik heb een vraag over de voeding van mijn dochter. Zij is 5maart 3 maanden oud en weegt 6200 gram ongeveer. (dan ga ik ervan uit dat ze 500 gram is gegroeit in een maand dus ze is minimaal 6200 gram) 2 weken geleden dronk ze 5 flessen van 190 ml/6 schepjes nutrilon omneo. 7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 en rond half 11 de laatste fles. Van de een op andere dag dronk ze haar flesje niet meer leeg en redde ze het niet om 4 uur tussen te laten. Nu geef ik haar daarom 6 flessen van 160ml/5 schepjes 7:00 - 10:00 - 13:00 - 16:00 - 19:00 en laatse fles rond half 11 De nachten slaapt ze goed door dus dat is geen probleem. Maar ik vraag me af of ze wel genoeg binnen krijgt, omdat ze snel weer trek heeft! na 2 uur al! Is mijn voedingsschema wel goed? En mag ik al een fruithapje geven? Groetjes Charlotte
Hoi, Je kindje krijgt genoeg binnen met 6 voedingen van 165 ml. Je mag daarnaast ook beginnen met een groente of fruithapje. Groetjes Eveline
Bedankt voor je reactie! Overal staat dat ik tot 4 maanden moet wachten met fruithapje en 6 maanden met groentehapje! En mijn dochter is 3 maanden... het advies vanaf 4 en 6 maanden is dan zeker een gemiddelde? Ik denk inderdaad wel dat ze er erg aan toe is en wil graag met een fruithapje beginnen maar deed dit dus niet, omdat ik dacht dat het niet mag? Groetjes
Hoi Charlotte, Sorry! Ik denk dat Eveline het verkeerd gelezen heeft. Met 3 maanden is het inderdaad nog iets te vroeg. We adviseren dit op zijn vroegst vanaf 4 maanden. Dus nog eventjes wachten, dat is wel beter. Haar darmen zijn hier nog niet rijp genoeg voor. Met 4 maanden is het prima. De hoeveelheid flesvoeding die je dochtertje mag hebben is 1 liter. Dat kunnen dus 6 voedingen van 150/5 schepjes zijn, dus dat is prima. Om welke reden geef je Nutrilon Omneo (spugen/ krampjes?) en hoe gaat het nu met de klachten? Groetjes Linda
Hallo, Ze krijgt Nutrilon Omneo, omdat ze veel last van krmapjes had! Dag en nacht! Heel veel windjes laten en moeilijke ontlasting! Daarom ook begonnen met 5 ml lactulose per dag vanaf dat ze 1.5 maand was. Dit ben ik aan het afbouwen en zit nu op 2.5 ml om de dag. Ik merk dat de ontlasting nu weer moeizaam komt en ze heeft er echt last van! Ook krijgt ze een heeeel klein schepje johannes broodpit meel door haar voeding. ik twijfel nog of dit haar ontlasting juist ten goede komt of niet! Groetjes Charlotte
Hoi Charlotte, Wat sneu zeg, niet omdat wij ook voor Friso werken, maar misschien dat de Comfort een betere optie is? Dit stimuleert de darmpjes zodat het ook krampen tegen gaat, tegelijkertijd maakt het de ontlasting wat soepeler. Ook is het direct tegen spugen. Je zou eventueel met het CB kunnen overleggen of dit een goede optie is. De voeding is niet hypo-allergeen en wordt daardoor vaak ervaren als minder lichtverteerbaar. Succes!