Hallo dames! Zat net even mee te schrijven in een topic over reflux... en werd even hier naartoe verwezen Mijn zoontje drinkt sinds 2/3 weken best slecht.... Bijna alle flessen zijn een gevecht... Na zoon 50/70 cc begint hij te wurmen, hoofd wegdraaien,fles uitspugen, soms 2 sec huilen/gilletje en weer beetje verder drinken, heeeeel onrustig zijn, heel de tijd knijpen met zn handjes, vuistjes maken. Maar hij wil duidelijk wel graag drinken want neemt wel slokken tussendoor.. en als er wat in de buurt van zn mondje komt eet ie het bijna op( bv. spuugdoekje, mn hand, kleding) Nu werd er dus in het andere topic gesproken over misschien KMA... Maar ik heb dus totaaaaaal geen idee wat klachten daarvan zijn e.d. Dus kom ik dat even hier vragen.... Hier even de 'klachten'/dingen die opvallen. -vaak hikken -soms kokhalzen -kuchen/hoesten(misschien nog een heeeeeeel klein beetje verkouden?) - strijd met voeding -tongetje regelmatig uitsteken -vaak een witte tong... na de voeding natuurlijk erger.. maar nooit helemaal roze Ik hoop dat jullie misschien ideetjes hebben...? Bij t cb die ik aan de tel had zeiden ze nl doodleuk ja hij geeft duidelijk aan dat hij genoeg heeft.... nou daar geloof ik niet in na 70 cc!
Ik denk dat hij momenteel spruw heeft, google daar even op. Daarnaast kan reflux ook, maar dan huilen ze heel veel, ook tussen de voedingen, en de kindjes kunnen dan meestal amper plat liggen. Ik zou sowieso naar de ha gaan. Succes!
Okee ik ga even googlen! En voor de rest huilt hij helemaal niet veel.. Verder is hij heel tevreden.. Hij heeft trouwe s ook uitslag in zn gezicht... Net onder zn slapen.. Ik hoorde dat dat Ook ergens mee te maken kan hebben? Ik zat ook elke ker aan de HA te denken.. Maar nog steeds niet geweest.. Vraag me niet waarom...
Heb even gegoogled op spruw.. En t enige wat ik daarvan herken is het niet willen drinken en soms een 'klak' tijdens het drinken...? Zijn dat voldoende symptomen? Moet straks naar t CB... Vraag me af of ik daar iets verder kom.. Heb nl al 2x gebeld over t drinken maar volgens haar gaf hij aan dat hij duidelijk genoeg heeft... Natuuutlijk../ na 4,5 uur na de laatste voedig maar 50cc en dn vol....
Net terug van t cb... Ze dacht idd misschien aan spruw maar dat was t niet.. ZE wist het niet zeker maar dacht misschien toch aan verborgen reflux ofzo... Of heeel misschien een allergie.... Dus vanmiddag naar de dokter en dan weten we hopelijk meer Nog bedankt voor je advies adi
Dankje voor je antwoord Heb net ook een topic geopend.. En reflux(verb.). En NIET huilen... Kan dat ook? Heb er nog geen reacties op
Klinkt als reflux (evt verborgen) en uitslag zou kunnen duiden op allergie (KMA). Die twee gaan namelijk ook vaak samen.... Als het voeden zo'n strijd is steeds maar hij wel honger heeft, dan is er dus wel iets aan de hand. Ik zou me niet zomaar weg laten sturen met vage verhalen, maar naar je huisarts gaan en eventueel een verwijzing naar een kinderarts vragen! Wat betreft huilen: dat weet ik niet, mijn zoontje huilde heel veel en krijste alles bij elkaar....maar niet ieder kind is hetzelfde he! Jouw klachten die je omschrijft zijn voor mij herkenbaar. Ow en wat betreft de spruw, misschien moet je dat eerst even laten uitsluiten bij de HA! Succes!
Hier was hetzelfde gedrag reflux (niet verborgen) en kma. Zou een verwijzing naar een kinderarts vragen.