Hallo voedingsdeskundige, Mijn zoontje drinkt 180/6 x 5. Als hij 6mnd is mag hij naar Pepti 2. Omdat Pepti 1 slecht leverbaar is mag m'n zoontje eerder naar Pepti 2 volgens de mevrouw van Nutricia. Nu weet ik dat je van pepti 2 800cc mag geven. Dus 4 flessen. Mijn zoon drinkt nog steeds 5. Hoe ga ik over naar pepti 2 en dus naar 4 flessen?
Beste Zonnestraal77, Als je overstapt op Pepti2 kun je nog steeds 5 flesjes van 180/6 aanhouden. De hoeveelheden op de verpakking heeft meer te maken met het gewicht en de leeftijd van het kindje. Vanaf 6 maanden krijgen kindjes vaak bijvoeding. Geef jij jouw zoontje al bijvoeding? Zodra je hem bijvoeding geeft kun je een fles gaan afbouwen. Groet, Anne
Hoi Anne, Bedankt voor je antwoord! Ik wist niet dat je met Pepti 2 ook een liter mag geven. Wat is het verschil tussen 1 en 2? En hoe bouw ik zijn late fles af? Ik ben begonnen met bijvoeding. Groetjes zonnestraal.
Hi Zonnestraal77, Het verschil tussen de Pepti 1 en 2 zit hem in de samenstelling, die bij de 2 weer is afgestemd op de behoeftes van kindjes vanaf 6 maanden. Als je de samenstelling die op de twee pakken staat naast elkaar houdt zul je het verschil wel zien. Bedoel jij met een late fles een fles van bijvoorbeeld 23:00? groet, Anne
Ja klopt, zijn schema is: 8u-12u-15.30u-19u-23.30u De fles van 23.30u met rijstebloem, deze fles gaat vaak nog helemaal op!! (de flessen van overdag gaan vaak niet helemaal op, laat dan 30-50cc staan). Bijvoeding krijgt hij om 17u, paar hapjes.
Hi Zonnestraal77, Misschien dat je dan zou kunnen proberen om de fles van 15:30 te vervangen door wat drinken en een soepstengel of rijstwafel. Een fijn weekend. groet, Anne