Genoeg voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lypu, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lypu

Lypu Niet meer actief

#1 Lypu, 18 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2014
    Hallo dames :D

Mijn zoontje van bijna 2 weken krijgt op verzoek van de kraamzorg 90cc+3 schepjes Nutrilon standaard 1 flesvoeding. Hij drinkt alleen zijn fles nooit leeg. Hij word zo moe van de fles dat hij tussen het drinken door in slaap valt. Als ik hem wakker maak om hem zijn fles leeg te laten drinken, werkt hij niet echt meer mee. Ik kan van alles proberen maar hij wil dan gewoon slapen.

Ik heb in de kast een aantal verschillende flessen staan. In het begin gebruikte ik de Avent fles maar de kraamzorg had liever de difrax dus die ben ik gaan gebruiken.

Als mijn zoontje honger krijgt kan hij nogal driftig worden en wil hij snel eten. Zodra ik dan de fles in zijn mond doe is hij nogal gulzig. Als hij ongeveer 30cc op heeft word hij langzaam moe en duurt het haast nog een kwartier voordat hij nog 20cc op heeft. Daarna valt hij meestal weer in slaap en wilt hij de rest van de fles niet. Hij komt daardoor overdag soms elk uur. Hij krijgt normaal 1x in de 3/4 uur een fles en snachts komt hij meestal pas na 5 uur.

Ik heb al verschillende flessen geprobeerd. Met Avent en Difrax gaat het allebei hetzelfde. Met de Dr Brown leek hij nog minder te drinken en nog sneller te slapen.

Een grotere speen durf ik eigenlijk niet te gebruiken omdat hij zo gulzig begint met drinken.

Plassen en poepen gaat wel goed. Is 40/60cc per fles wel voldoende? Heeft iemand nog tips?

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Kun je hem niet iets eerder zijn flesje geven, zodat hij niet driftig is als hij aan zijn fles begint? Waardoor hij wat rustiger en wellicht beter drinkt.
    Wij deden halverwege de fles haar verschonen, dan werd hij weer wakker wordt en verder kan drinken.

3. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    60cc lijkt me al heel wat voor zo een kleintje. :) misschien vaker een flesje van 60/2 geven? Ze gaat vanzelf wel over op flesjes van 90/3.

4. Lypu

Lypu Niet meer actief

Bedankt voor je reactie :) Als ik zijn fles eerder wil geven moet ik hem daar echt voor wakker maken. Ik wacht meestal tot dat hij zelf komt.

5. Lypu

Lypu Niet meer actief

De kraamzorg zei dat ik 90 moest aanbieden. Denk je dan dat 60 niet te weinig is? Ik ga het denk ik even navragen bij het cb. Bedankt voor je reactie :)

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat je de richtlijnen van het CB niet te strict moet nemen. Kindjes geven heel goed aan wat ze nodig hebben. Zijn ze vol dan zijn ze vol. Hebben ze te weinig gedronken dan melden ze zich wel eerder voor de volgende fles. Dus mijn tip: kijk naar je kindje en niet naar het aantal ml. Je kindje krijgt genoeg als het genoeg plasluiers heeft en voldoende groeit.
    Het lijkt heel makkelijk gezegd, maar mijn oudste drink altijd minder dan gemiddeld en ik heb me daar helemaal gek door laten maken. Nu met de tweede kan ik het veel meer loslaten en dat maakt het zo veel makkelijker. Vertrouw op je moedergevoel, dat klopt altijd!

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hoeveel weegt je kindje?
    Je kindje heeft minimaal 120ml x lichaamsgewicht per dag nodig.
    Gemiddeld is het 150 ml x lichaamsgewicht en de Max is dus 180m lichaamsgewicht.

Drinkt hij nog te gulzig, mss helpt een dental speen.
    Er bestaan ook spenen zonder gat zodat je zelf de grootte kunt bepalen. Of evt de 123 spenen. Je kunt doseren.

8. proudmommy2013

En het cb heeft ook niet altijd bij het goede eind helaas.

9. proudmommy2013

Als ik naar je handtekening kijk zal je kindje 3,5 kg ongeveer wegen nu.
    Dat betekend 440 ml per dag minimaal nodig. Komt neer op 7 flesjes van 60 per dag of 6 flesjes van 75 per dag

Dus 90 leeg hoeft echt niet

Deel Deze Pagina