Beste friso, Mijn zoontje is nu 4 maanden en een week. En zit inmiddels op het volgende schema sinds 2 weken; 8u fles (210/7) 12u fles (180/6) 16u fles (180/6) 17.30 groente hap 1/2 potje 120u fles (210/7 met 2 schepjes rijstebloem) Hij eet alles helemaal op en slaapt snachts klokje rond. Is vrolijk en zijn stoelgang blijft ook prima. Kan ik nu ook in de ochtend mijn zoontje een half fruithapje (opbouwend) gaan geven? Hij kijkt het eten uit onze mond en pakt zelfs naar onze boterham etc. Ik ben van mening dat mijn zoontje dit dus zelf prima aangeeft nu, maar hoor van sommige dat ik er wel erg vroeg bij ben met pap/groente.. Graag jullie advies (hij weegt +- 6500/6800 vermoed ik)
Hoi, Vanaf 4 maanden mag je (kleine) hoeveelheden fruit en groente gaan geven. Dit gaat bij de een wat sneller dan bij de ander. Tot 6 maanden is vaste voeding nog niet perse nodig maar mag het wel. Zeker als je kindje aangeeft dat hij eraan toe is. Je kunt gewoon even kijken hoe het gaat wanneer je wat fruit in de ochtend gaat geven. Groetjes Angelique