Mijn schoonmoeder past 1x in de week op mijn zoontje. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik sowieso al niet zo heel blij was/ben met deze oplossing maar ze wil het heel erg graag en past op al haar kleinkinderen. Dus voor de goede vrede er maar mee ingestemd. Maar nu is het zo dat ze steeds vaker dingen vergeet e.d. of dingen op een andere manier doet dan dat ik wil. En nu is het echt niet zo dat ik daar de hele tijd over zeur maar het gebeurt steeds vaker. Maar wat er donderdag gebeurde dat vind ik toch eigenlijk wel heel erg. Ik heb hem daar 's ochtends gebracht en we hebben afgesproken dat hij dan bij haar een boterham eet als ontbijt. En we hadden ons verslapen dus ik ging er vanuit dat ze dat wel zou niet. Niet nog extra gezegd maar we hadden ook afgesproken dat hij altijd 's ochtends bij haar een boterham zou eten. Toen kwam ik hem om kwart over een halen en ik vroeg hoe het was gegaan zegt ze nou de fles ging er echt wel in hij had toch echt honger. Dus ik vroeg had je hem vanochtend dan wel een boterham gegeven. Nee had ze niet gedaan, alleen een rijstwafeltje gegeven. Dus ik zeg van nou dan snap ik wel dat hij honger had... Maar het ergste vond ik eigenlijk nog dat ze hem om 1 uur toen maar 1 boterham had gegeven en niet naar hem had gekeken of hij nog honger had. Dus ik nog een boterham voor hem gemaakt en die at hij helemaal op en toen nog een korstje. En een klein stukje peperkoek. Hij had gewoon echt nog honger. Ik vind dit soort incidenten wel echt heel vervelend. Want dit maakt ook echt dat ik hem niet met een gerust hart bij haar achter laat. Kijk dat ze hem speelgoed geeft tijdens het eten (wat van mij absoluut niet mag en wat ik al een paar keer gezegd heb) is vervelend maar nou niet echt heel erg. Maar er zijn echt steeds meer van dit soort dingen. Sorry dat het zo'n heel verhaal is geworden maar moest het even van me af schrijven. Hij zal er verder niet dood aan gaan maar ik vind het toch wel echt zielig en vooral omdat ze blijkbaar niet echt naar hem kijkt want je ziet heel duidelijk aan hem als hij honger heeft.
Vervelend inderdaad, Schrijf je ook altijd precies op hoe je alles wilt hebben? In het begin deed ik dat bij mijn schoonmoeder. Toen was Isabella nog zo klein en ik wilde dat het precies zo ging als thuis. Ze hield zich daar echt perfect aan. Nu laat ik het helemaal aan haar over, omdat Isabella alles zelf aan kan geven en mijn schoonmoeder en ik eigenlijk op 1 lijn liggen. Maar eten vergeten is wel vervelend,
Dat moet ik dus voortaan wel gaan doen. Maar ze zei zelf dat het niet nodig was. En ja zo moeilijk is het ook niet. Is ook maar een paar uurtjes. En van mij hoeft het ook niet precies te gaan zoals thuis. Op het kinderdagverblijf is het ook anders dan thuis.
Ik snap dat je hier van geschrokken bent zeg. Zou idd gewoon het schema goed en duidelijk opschrijven en als er dingen afwijken het nog eens duidelijk benoemen. Hopelijk is ze zelf ook geschrokken en gebeurd het dus niet meer...
Ja misschien is het haar ook wel ontkomen. Nee, ik snap dat het niet precies zo als thuis hoeft, maar ik ben nogal een controlfreak ( mijn schoonmoeder ook), dus dan heb ik in elk geval de illusie dat het ook zo gebeurt. Het zal vast anders gaan,
anders koop je zo een leuk logeerboekje. lijkt op de boekjes die ze ook op het kdv hebben. dan kan je opschrijven wanneer je de voedingen wilt hebben en de slaapjes etc. en je schoonmoeder kan dan weer opschrijven wanneer ze wat gegeten heeft enzo maar ook wat ze die dag gedaan hebben en hoe het gegaan is. misschien is dit voor beide partijen een passende oplossing. joyce
Wij hebben ook een oppasboekje en daar schrijf ik per keer in hoe laat er wat moet gebeuren. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is en weet jij zeker dat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Ik zou zeker zo'n boekje aanschaffen en dit ook even doorlopen wanneer je jouw kindje bij haar brengt. Dan ga je hopelijk met een gerust hart weg!