Onze kleine man is 5 1/2 maand een drinkt erg weinig melk uit de fles. nou vraag ik me af of hij genoeg binnen krijgt ons schema 7.30 fles 180/6 drinkt hij 150cc max van op. Soms maak ik van de rest pap dat gaat dan goed op. 10,30 bijna 200gr fruit 12.30 fles 180/6 ook weer max 150cc wat hij drinkt 15.00 liga of nog wat fruit 17.30 groenten 150/ 200 gram vers gemaakt 19.30 fles 180/6 met een theelepel rijstebloem. Max 120 cc wat opgaat. Maar ik heb het idee dat hij nog niet helemaal voldaan is want hij slaapt nog niet
Misschien dat je na de laatste fles nog wat yoghurt kunt geven? Bijna 6 maanden dus als hij geen last heeft met groente en fruit (dat hij daar niet op reageert) dan zou ik dat eens proberen. Ik zou voor nu dan voor Griekse yoghurt gaan. Eventueel met heel klein beetje diksap erin.
Ik heb geen verstand van fv, maar het lijkt me wat weinig. Ik zou minder groente en fruit geven en dan een fles extra. Maar nogmaals geen idee hoe dit werkt met flessen. Maar ik vind dat hij voor zijn leeftijd enorm veel vast voedsel krijgt.
Met 5,5 maand zou ik om 15.00 uur nog gewoon een fles geven ipv liga of fruit. Tot 1 jaar moeten ze rond 500cc zuivel binnen krijgen. Zou ook sowieso geen liga geven, zit veel toegevoegd suiker en rommel in.
T is weinig maar als hij niet meer wilt houdt het op. Heb ook zo zitten tobben met mijn ventje. Hij dronk ook zo ontzettend weinig en zat met een maand of 6 ook op 3 flesjes die vaak moeizaam gingen. Gelukkig stelde ze me op het cb altijd gerust. Zo lang hij zijn eigen curve blijft volgen is het voldoende. Ze noemden het melkmoe En adviseerden ook om verder te gaan met groente, fruit en brood. Een toetje na het eten mocht ik ook tellen als een fles dus dan viel het best mee. Het ene kind houdt van melk en de ander van gewoon eten.
Maar hij wil wel pap eten toch? Ik zou daar dan voor kiezen denk ik. Maar het is voor mij makkelijk praten. Mijn dl is (nog steeds) borst verslaafd. Maar ik zou het wel prberen denk il. Melk is belangrijker dan fruit en groente
Maar dat bevat niet de voedingsstoffen uit melk die essentieel zijn voor zo'n jonge baby! Groente en fruit vervangt NOOIT een fles, het is BIJvoeding. In plaats van Liga's en een 2e keer fruit en water tóch een fles aanbieden of anders volle yoghurt, zoals gezegd Griekse, die is lekker romig. Al vind ik koemelkzuivel voor een baby van 5,5 maand wel erg vroeg! Je zegt dat hij geen flessen wil drinken, misschien pakt hij wel een tuitbeker met zachte tuit?
Helaas ligt het echt aan de melk en niet aan de fles. water drinkt hij namelijk wel gewoon uit de c fles. Gelukkig gaat het nu n iets beter met het eten. Meneer laat nu maar 50cc per fles meer staan en de laatste fles gaat op of bijna op wel blijft hij zijn b groenten en fruit het lekkerst vinden. En hij krijgt echt niet iedere dag een liga en meer als een kwart koekje eet hij er niet van maar hij is er zo lekker mee bezig dan
Mij was rond de 5,5 aangeraden om in een tuitbekertje slappe thee zonder suiker te geven. (Warm/lauw) Zo leerde ze ook om te drinken uit het Avent tuitbekertje vanaf 6 maanden.