Hallo, Ik vroeg me af wanneer je kan beginnen met gemengd fruit te geven. Dus banaan en appel b.v. Dochter is nu dik 5 maanden en krijgt sinds 3/4 weken fruit, maar dan 1 soort tegelijk. Sinds 2 dagen krijgt ze ook groente. Het zijn echt kleine beetjes, om bekend te raken met de lepel en de structuur van eten. Ik weet niet meer wanneer ik met mijn zoon ben begonnen met gemengd fruit, dus dacht ik vraag het hier even.
Ik zou persoonlijk niet mengen zodat ze gewend blijft aan de pure smaken, dat maakt de overstap naar het echte eten kleiner omdat de smaken herkenbaar zijn.
Dat dacht ik zelf ook ja Ik maak trouwens altijd zelf, alleen wanneer ik echt de mogelijkheid niet heb, maar dat is nu nog niet voor gekomen. Dus dat is ook goed voor het wennen aan het echte eten later, want die potjes smaken toch heel anders
Ik ben begonnen met 1 soort tegelijk (zoals jij nu ook) en zodra ik meerdere soorten had en er geen allergische reacties op kwamen, ben ik ook begonnen met mengen. Ik wissel nu af, soms krijgt ze alleen peer, een andere dag krijgt ze een mix van verschillende soorten fruit. Hierdoor blijft ze de enkelvoudige smaken ook kennen.
Zodra hij meerdere soorten heeft gehad en daar niet op gereageerd heeft. Hij heeft nu banaan, peer, banaan-peer, banaan-perzik op.
Gewoon beginnen met mengen af en toe Zo lang hij geen allergische reacties heeft gehad, is er niks op tegen om te mengen. Hier maken we ook regelmatig lekker smoothies of vers sap, heerlijk! (en daar kan ook heerlijk een wortel/broccoli/spinazie door )