Genoeg?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mosa, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Mijn dochter van (morgen) 7 weken slaapt nu 1 week de nacht door. Laaste fles krijgt ze tussen 19:30/20:30 en komt dan pas weer rond 07:30. Ze zit hierdoor op 5 flessen van 150+5. Ze krijgt de fles om 07:30,10:30,13:30,16:30,19:30/20:30.
    Denken jullie dat dit dan voldoende is qua voeding? Ze woog 2 weken geleden 4990gram. Weet niet hoeveel ze nu weeg. Donderdag word ze pas weer gewogen. Maar denk toch al over de 5000gram. Het is ook lange dame 58,6 cm (2 weken geleden) Weet niet of dat er wat mee te makken heeft of ze meer mag of niet.
    We doen er ook johannesbroodpitmeel door vanwege het spugen en dat gaat echt super! Hoor verschillende meningen dat het wel of niet het maagje meer vult..
    Maar denken jullie deze hoeveelheid aanhouden of iets meer geven omdat ze de nacht geen voeding krijgt??

Bedankt alvast!

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Jeetje wat super zeg!
    Onze dochter heeft vannacht voor het eerst tot 7:00 uur geslapen maar dan krijgt ze nog wel een voeding om 23:30 uur.
    Zij zit op 6 voedingen van 120+4
    Wil graag over naar 5 voedingen maar omdat ze die avondfles echt nog nodig heeft lukt me dit nog niet.

Volgens de norm is het 150ml per kg gewicht. Ze zou dan precies genoeg krijgen maar volgens mij kun je beter naar je dochter kijken of ze behoeft heeft aan meer.

3. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Heerlijk is dat toch van 23:30 tot 7:00! Hopen voor je dat het zo blijft zal heerlijk zijn!

Ja ene keer drinkt ze het helemaal op en andere keer gaan die 30 cc vrij moeilijk. Ik vroeg het aan het cb en die zeiden al 2 weken geleden heel bot je wilt toch niet je kind vet mesten.. nouuu toen keek ik even zo :$:$.
    ik ben daarom dus bang dat als ik meer geef dat wel doe. Maar ene x drinkt ze helemaal op en andere x niet.
    Misschien de laatste fles iets meer geven? Wil wel dat ze haar nachten door blijft slapen. Met een vol buikje haha. Denk wel als ze in de nacht honger zou hebben wakker zou worden. Misschien maak ik me te druk??
    In de nacht voeding geven heeft niet echt veel nut want ze slaapt vast en krijg haar niet wakker en dit wilde we juist de nachten doorslapen haha.

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Sowieso niet te veel naar het CB luisteren maar naar je eigen gevoel. Bij mij is het CB er voor de entingen en omdat ik wil weten hoe zwaar ze is en hoe lang. Moet eerlijk zeggen dat het onze eerste is en dat ik me af en toe echt wel af vraag of ik het wel goed doe. Maar vraag dan toch liever advies bij iemand met kids...

Zolang het goed gaat laat je het toch fijn zo. Als ze zelf af en toe al wat laat staan dan weet je dat ze in ieder geval niet te weinig krijgt.

Ik probeer vandaag voor het eerst 5 flessen. Moet nog 2 uur overbruggen tot de laatste fles. Onze dochter huilt erg veel dus nu de tijd tussen de flessen langer is kan ze ook langer huilen helaas... Maar we moeten het toch een keer proberen en zelf krijg ik dan iets meer speling overdag dus dat is dan wel weer fijn.

5. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Hoe is je nacht geweest? Door geslapen al of wat langer al geslapen?
    Mijn dochter krijgt dus nu 5 x 150+5. vandaag naar cb geweest en de laaste fles van de dag en eerste fles mag 180+6 zijn en de rest 150+5. maar weet nog niet of ik dat nu al ga doen want soms laat ze wel wat staan. Maar het cb vond het al super dat ze door slaapt de nacht. veel mensen zijn ongerust dat ze nu al geen nachtvoeding krijgt want ze mist 2 voedingen nu. maar ze is 5202 gram en 60cm dus dan kan ze dat makkelijk aan zeiden ze op het cb. borstvoeding is volgens mij een ander verhaal vanwege de suikerziekte hoorde ik iemand zeggen.

Deel Deze Pagina