Baby 9 maanden nachtfles. Wel of niet doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sally05, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Hallo,

Mijn kleine man is inmiddels 9 maanden en de nachten dat hij heeft doorgeslapen zijn op 1 hand te tellen.
    Overdag wilt hij geen fles meer. Hij wilt wel om kwart voor zeven 's avonds zijn papfles.
    Vervolgens wordt hij tussen 23 en 24 uur wakker en wilt hij een 'gewone' fles. Maarrrrrr vervolgens wordt hij dus weer om 3 uur wakker en wilt hij weer een fles. Uiteraard heb ik al van alles geprobeerd, maar hij gaat pas weer slapen als hij die fles heeft gehad. Ik heb ook al geprobeerd de fles af te bouwen. Even leek dit te lukken, maar al snel werd hij heel boos omdat er te weinig in zijn fles zat.
    Overdag eet hij (weer) goed. Dat was even wat minder door zijn tandjes. Zijn schema:
    7:30 uur 1 sneetje met smeerkaas (gaat meestal niet op)
    10:00 uur fruithapje
    12:30 uur 1,5 of 2 sneetjes met smeerkaas, pasta of pate.
    15:30 uur tussendoortje (Nijntje koekje of soepstengel o.i.d.)
    17:30 uur groentehapje en soms nog een yoghurtje na
    18:45 uur pyjamapapje

Overdag drinkt hij sterk verdunde roosvice. Probeer ik overdag een fles te geven bij zijn boterhammen, dan eet hij zijn boterhammen niet en komt hij alsnog 's nachts voor zijn fles.

Wie herkent dit?

Meneer zit qua gewicht nu iets boven zijn eigen curve. Maar dat is ook wel logisch als hij 's nachts gaat 'eten'. Na al die maanden ben ik het inmiddels wel gewend om 's nachts eruit te moeten, maar het zou toch wel heerlijk zijn om eens een nachtje door te mogen slapen. Vooral omdat ik ook fulltime werk.

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoeveel cc vocht krijgt hij binnen, dit moet minimaal 500 zijn, liefst 600.
    Wil hij in de ochtend ook geen fles drinken meer?
    Ik geef ook thee en water maar dat doe ik na het fruithapje of groentehapje.

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    heeft hij het drinken overdag gewoon beschikbaar? of alleen als jij het aanbiedt?

hier eentje van inmiddels 16 maanden sinds deze week heeft hij pas een paar nachten doorgeslapen.
    heb vanalles geprobeerd om hem van de nachtfles af te krijgen.
    uiteindelijk toch maar toegegeven, ik was sneller klaar als ik hem gewoon de fles gaf dan dat ik hem probeerde te troosten/liet huilen.

heb op een gegeven moment wel de voeding teruggebracht naar 150ml en toen naar 120ml en soms wat verdund, dus maar 3 scheppen ipv 4 in de 120ml.
    de laatste 3 weken komt hij rond 5 uur voor zn fles dus er zit verbetering in, eerst was het om 3 uur snachts.

succes ermee en sterkte met het slaaptekort, weet er alles van.

4. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Zijn drinkbeker staat altijd binnen handbereik. Maar hij drinkt maar maximaal 300 ml per dag. En hij weet het mij echt wel duidelijk te maken als hij wilt drinken, hihi.
    Zijn pyjamapapje is volgens mij 245 ml. En dan tussen 22 en 23 uur nog eens 180 ml + 6 scheppen.
    Als ik er gewoon aan toegeef 's nachts dan lig ik er inderdaad binnen 10 minuten weer in. Maar ik vraag me af of het voor hem niet heel storend is? Hij slaapt nu iedere keer maar 3 uur achter elkaar.
    Ik heb overigens wel ergens gelezen dat jongens moeilijkere slapers zijn dan meisjes ;)

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Persoonlijk denk ik dat het tussendoortje om half vier te klein is, ik zou daar wat meer geven, desnoods nog een keer fruit of een (belegde) cracker ipv een koekje. Is dat een idee?

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'.

Deel Deze Pagina