Hoi allemaal, Via via hebben wij iemand gevonden die onze tuin kan tegelen. Hij rekent 20 euro per uur. Hij denk 2 dagen (16 uur) bezig te zijn dus komen uit op een bedrag van 320 euro. Dit is natuurlijk nog exclusief de tegels. Wat vinden jullie van deze prijs?? Onze tuin is overigens 40m2 gr vruchtje
ik vind het een hele nette prijs. wel vind ik het lang om z'n klein stukje te straten. het zijn maar 1100 normale tegels als hij dat alleen maar hoeft dicht te leggen dat doet een gediplomeerd hovenier een halve dag over en dan nog een uurtje trillen wat moet hij precies doen? moet hij het nog afgraven etc?
Ik vind het een hele nette uurprijs. Over de tijd die hij ermee bezig is kan ik niet oordelen, ik heb nog nooit tegels gelegd.
Wij zijn ook met de tuin bezig en hebben 2 offertes lopen, de een vroeg 23 euro per uur, iemand die vanavond kwam kijken (via via, zwart, wel een echte stratenmaker) vraagt 13 euro per uur.
Ik ben bezig met offertes voor rond de 45 m2 , en deze rekent 15 euro per m2 , dit is inclusief egaliseren, leggen , op maatzagen enz. komen daar nog wel de kosten bij voor de tegels. En hij gaat onze oude tegels er ook uit halen maar dat moet ik betalen als meerwerk. de andere rekent zo 650 euro voor het zelfde werk. maar dan moet ik de tegels bij iemand anders bestellen. Ze denken allebei in ieder geval 2 dagen bezig te zijn maar dan is het natuurlijk niet een stukje wat alleen gelegt moet worden hebben nog wel wat voorwerk om te doen.
als ik heel eerlijk ben vind ik dit spotgoedkoop hoor! wij hebben jaren geleden ook de tuin laten betegelen,ik denk ook zo een 40m2 en hebben toen hiervoor 1000euro betaald voor 2 dagen werk
mijn man zegt "als het zand er al in ligt dan is het 8 uur beginnen en om 12 uur naar huis als het gewone stoeptegels zijn...." maar zoals Amfy ook al aangaf: wat moet hij nog meer doen behalve het dicht leggen? en wat voor tegels zijn het??
ik zou idd een vaste prijs afspreken ipv uurprijs.. heb nu paar keer met uurprijs te maken gehad en altijd zijn ze hoegenaamd langer bezig.. terwijl de mensen met vaste prijs eerder klaar zijn (en werk net zo goed gedaan)
Tja ik vind ook wel lang. Ik kan zelf bestraten en volgens mij doen wij er als niet profs er net zo lang over.... Ik zou wel afspraken maken over hoeveel zand dat dit goed wordt aangetrilt de tegels goed recht zitten en daarna ook weer trillen. en ook stuk garantie. Wij hebben alles zelf gedaan en bij ons ligt het toch stuk netter dan bij veel buurtbewoners die profs hebben ingehuurd. (nieuwbouwwijk). En ook echt betalen als het echt klaar is. Bij de buren hebben ze weken moeten wachten voordat het een keer afgetrilt werd (na tig keer bellen en al wat verzakken)
Mijn vriend is klusser, straat ook, en zegt dat de prijs wel netjes is alleen de tijd is afhankelijk van de soort bestrating sierbestrating duurt b.v langer dan gewone tegels, volgens hem zijn gewone tegels zo gelegd in 1 dag maar sierbestrating (afhankelijk van de structuur etc ) kan best wel 2 dagen duren.... Oh en zijn advies is ook: vaste prijs afspreken anders doen ze het op hun dooie gemakje....
hoi 20 euro is echt een normaal tarief tegenwoordig. Het ligt er ook aan wat er allemaal moet gebeuren, ophogen zand, bandjes zetten en egaliseren is veel werk en daar gaat de meeste tijd aan op. En dan ligt het er nog aan in welk motief je de stenen wilt hebben zit er veel knip werk aan enz. Vaak ben je duurder uit als je een vast tarief afspreekt maar je weet wel waar je aan toe bent. Dat mensen zeggen dat je een stratenmaker in uur prijs neemt dat die persoon de kantjes eraf loopt vind ik echt een belediging over vele stratemakers!
Wij zijn ook bezig met de achtertuin en hebben met de tuinman (die ook bestraat) een vast bedrag voor het straten en aanleggen afgesproken. Ik vind dat wel zo prettig voor beide partijen. Het tegelen hebben ze vandaag afgerond, daar hebben ze zo'n 2 dagen over gedaan met 2 man (1 tegels aan het sjouwen, 1 tegels leggen), van tevoren zijn ze ook nog 1 dag bezig geweest met uitzetten, zand en aantrillen. Wij hadden best wat tegels te leggen (100 m2 op een tuin van zo'n 300 m2), dus ik vind dat ze vlot klaar zijn.
Degene die onze tuin gaat aanleggen is een goede bekende van mijn zwager en via hem zijn we bij deze tuinlegger gekomen. Mijn zwager heeft goede ervaringen met hem en hij weet dat hij goed werk aflegd. Daarom heeft hij hem ons ook geadviseerd. Het gaat wel om een soort van sierbestrating. Hij hoeft alleen maar als 'voorwerk' wat zand bij te vullen en verder kan hij zo beginnen met egaliseren/tegels leggen etc. Hij denkt er 16 uur mee bezig te zijn, maar het zou ook kunnen dat het allemaal soepeltjes verloopt en eerder klaar is. Onze oude tegels gaan we proberen te verkopen via marktplaats of gratis ophalen. We laten het niet de tuinlegger doen omdat we dat ook zelf kunnen en dat vind ik zonde van mijn geld. Wij vinden het normaal gesproken ook altijd prettiger om een vaste prijsafspraak te maken, maar hiermee doen we een uitzondering omdat het een bekende is van mijn zwager. We moeten alleen nog even goed de tuin opmeten. Want mijn man kwam uit op 30m2 en de tuinlegger op 40m2. Dit is toch een grootverschil scheelt zo 300 euro in tegels. Sorry maar ik heb er helemaal geen verstand van, maar is 29 euro voor tegels per m2 erg prijzig? We gaan nog even verder kijken, maar grote kans dat dit het wordt. We zouden dan voor alles bij elkaar 1500,-- klaar zijn op zich lijkt me dat nog best redelijk?!
Mijn man zegt ongeveer hetzelfde. Hangt wel van het knip/snij werk af etc. maar recht toe recht aan dan iig zo snel