cyro terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly89, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Vandaag een echo gehad en er zijn 17 follikels te zien. Mooie opbrengst dus! A.s. dinsdag heb ik de punctie.
    Doordat er veel follikels zijn, krijg ik geen verse terugplaatsing. Dit gezien de kans op overstimulatie.
    Betekend dus dat ik de maand erop pas een terugplaatsing krijg. Op internet las ik dat de kans dan maar 10% is! Wie heeft ook alleen een cyro terugplaatsing gehad en toch succes? En klopt 't dat de kans echt maar 10% is? Baal er wel van, want best wel heftig qua medicijnen + punctie en dan maar 10% kans..

2. cybell

cybell Niet meer actief

Bijzonder, ik had 32 follikels bij mijn 2e ICSI (februari 2012).
    Ik heb dus toen wel een verse tp gehad, en er was niet gesproken over overstimulatie. Wel dat ik veel moest drinken en veel rust moest houden.
    De verse tp is helaas mislukt, maar juli 2012 heb ik een cryo tp gehad wat een vmk met 6.4wk werd en september 2012 een cryo tp wat uit monde in een MA met 11.4week.
    Niet echt een rooskleurig verhaal, dat begrijp ik maar goed, mijn miskramen hadden ook een medische oorzaak waar ik nadien nog 2x aan geopereerd ben (baarmoeder vorm afwijking).
    Maar ik wilde alleen aan geven dat een cryo tp wel degelijk in een zwangerschap kan uitmonden!

Heel veel suc6 en ik duim voor je :)

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Butterfly

waarom kijken ze niet eerst of je uberhaupt overstimulatie hebt? en houden ze je na de punctie goed in de gaten? Veel drinken en rust houden doet ook wonderen. Veel follikels hoeft niet altijd overstimulatie te betekenen en 17 vind ik persoonlijk niet zooo veel dat er geen verse tp kan komen. Ik had er 14 (waarvan 12 aan 1 eierstok) en nergens last van.
    Hopelijk komt er snel een tp! Succes.

4. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Bij mijn eerste icsi had ik ook een stuk of 30 folikels en toch tp. En ik moest ook veel drinken idd.
    Ik ben nu zwanger van mijn cryo uit icsi 2, de kans op een goede ontdooien is 50/50 misschien iets minder maar je hebt met een cryo gewoon goede kansen hoor.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik denk dat cryo's sterker zijn, ze overleven het ontdooien namelijk wel (als het goed is) ik heb 2 x een verse tp gehad en beide niet gelukt. Onze eerste cryo was meteen raak! Ons zkh heeft strenge eisen qua cryo's waardoor ze vrijwel altijd goed ontdooien. Van de 17 eicellen waren er maar 7 bevrucht en uiteindelijk 2 goed genoeg voor invriezen en 1 verse. Ik wacht nu op de uitslag van de tweede cryo tp.

6. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wat raar dat jullie dan wel een verse tp kregen met ongeveer zelfde hoeveelheid follikels! Hm, wel balen dat ik dat dan niet krijg. Ga 't bij de punctie nog wel 's na vragen hoe 't zit.

Hopelijk zijn de ingevroren dan idd juist sterk :) Best spannend hoe 't zal gaan en hoeveel er over blijven!

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heel veel succes! Krijg je er ook utrogestan bij?
    Laat je de uitslag weten?

8. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Ja apart idd maar elk ziekenhuis is anders... Veel succes alvast! Ik geloof er ook wel in dat cryos sterk zijn! Ik duim voor een hoop bevruchtingen

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Krijg denk idd wel ustrogan bij de terugplaatsing :)
    Hopelijk ontstaan er een aantal goede cyro's uit de follikels! Ook dat is natuurlijk nog maar afwachten..

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Spannend meid! Ik duim!

11. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik vind het ook raar dat er zo'n verschil is tussen ziekenhuizen als het gaat om de aantallen. Mijn ziekenhuis wilt tussen de 10-30 follikels zien. Daarboven stoppen ze de gehele behandeling

12. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wow, wat raar dat ze dan sowieso helemaal stoppen! Ik had laatst van iemand gehoord dat ze 40 follikels had.. dat ging ook door! Maar geen terugplaatsing.
    Apart dat er geen standaard richtlijn voor is.

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    2x zwanger geweest van een verse tp. helaas vroege miskramen.

Nu zwanger van 2 cryo´s :D

14. Mamavancene

21 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook succesverhaal van cryo. Mijn jongste dochter is ontstaan uit een cryo. Ik had veel minder follikels, maar achteraf wel overstimulatie en ontzettende pijnen. Ik mocht zelf kiezen of ik tp wilde, na veel wikken en wegen toch gedaan en dat is mijn oudste dochter geworden

15. Radha

Radha Lid

9 dec 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger van een cryo. De verse tp was mislukt. Mijn cryos hadden wel al het blastocyste stadium bereikt dus denk dat dat ook wel je kansen vergroot. Bij mij hebben ze er 2 teruggeplaatst. Beide ingenesteld en uiteindelijk heeft 1 het gered! Ben nu 11 weken zwanger. Ik lees heel veel goede verhalen over cryos! Dus t kan Zeker. Ik gebruik tot 12 weken ook utrogestan.

16. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wat goed dat er ook goede verhalen zijn met cyro's, dat geeft weer moed! :) Fijn om te horen!
    Gefeliciteerd beide!

Deel Deze Pagina