Dag dames, Als alles goed gaat, ben ik eind augustus uitgerekend van ons eerste kindje. We willen graag van tevoren nog op reis met z'n tweetjes. Helaas kunnen we pas rond 30 weken vrij krijgen. We houden ontzettend veel van reizen en zouden het liefst nog 1x wat verder willen reizen, zoals de VS. Zijn er dames die ook rond deze termijn met op reis zijn geweest? Wat was de bestemming en hoe ging het?
Nee niet zo ver weg. Maar beide zwangerschappen had het zeker gekund. Enige wat ik merkte was dat de hele dag lopen niet zo fijn meer was: toch snel moe etc. Ik zou wel een zika vrij land kiezen als ik jou was, daar zou ik wel op letten!
Bij mijn 2e zwangerschap met 28 weken binnen europa op vakantie geweest. De grootste nadelen waren voor mij. Niet zo veel kunnen lopen(geen lange wandelingen, korte stukken gingen wel, maar dan de volgende dag wat meer rust). De buik zat behoorlijk in de weg (bij slapen, zitten, alles). Lang zitten was ook niet zo fijn, kreeg ik last van mijn bekken. En die buik zat in de weg. Maar voor een ieder is dit anders. Ik zou misschien pas wat later boeken als je je niet oke voelt kun je voor een andere bestemming kiezen.
Nee niet zo ver weg inderdaad, maar we zijn vorig jaar naar de Canarische eilanden geweest. Ik was 28-30 weken zwanger toen. Ging prima, maar langer dan dat hoefde de vliegreis ook niet te duren. En wanneer kom je terug? Let erop dat je bij sommige maatschappijen met 34 weken niet meer mag vliegen. Verder zou ik het aankijken hoe je je dan voelt. De een kan echt de paden op de lanen in, de ander is na 10 meter al klaar.
Je moet volgens mij sowieso een verklaring hebben om te mogen vliegen (fit to fly). Ik ben zelf nu 22 weken en was van plan over 3 weken ook nog max een week binnen europa weg te gaan. Maar gezien de huidige klachten moet ik dat plan toch echt cancelen. Het worden nu 2-3 weekendjes weg in Nederland of misschien net de grens over.
Ik zou t echt een paar dagen van tevoren vast bekijken. Hoe je je voelt kan elke week omslaan. Wij wilden ook nog naar Azië rond die termijn en hadden bijna geboekt. Uiteindelijk had ik het echt niet gekund, qua vlucht en zo vaak plassen dat je alleen maar op zoek bent naar wc's, stukken lopen, als t warm is vocht vasthouden. Per persoon natuurlijk heel verschillend maar zou er niet sowieso vanuit gaan dat je nog wel fit genoeg bent!
Ik ging naar een camping (stacaravan) in Frankrijk maar echt eerder naar huis omdat het gewoon niet lekker ging, met 28 weken. Is eerder vrij krijgen geen optie?
Met 30-32 weken nog wezen kamperen in zuid frankrijk. Met de auto en caravan heen geweest. Idd het minder kunnen doen en minder cer kunnen wandelen was eigenlijk het enige nadeel.
Bedankt voor jullie reacties! Lijkt erop dat we het inderdaad nog even aan moeten gaan kijken en, als het lukt, last-minute gaan boeken
Ik zou idd ook last minute boeken. Wij gaan over 1.5 week op wintersport, veel zin in. Ookal zal ik zelf niet skieeen of snowboarden
Ik zou persoonlijk niet te ver gaan vliegen met die termijn, dat lijkt mij zeer onprettig... Wij overwegen wel een weekje mallorca / menorca eind juni (ook eind augustus uitgerekend).
Afgelopen jaar zijn wij 10 dagen naar Kreta geweest terwijl ik 30 weken zwanger was. Ging prima. Vond de vliegreis niet echt geweldig; de buik zat toch wel behoorlijk in de weg maar verder geen enkel probleem. Zorg dat je een fit to fly-verklaring van je verloskundige/gynaecoloog hebt, veel maatschappijen vragen daarnaar. En vraag bij je zorgverzekeraar even na hoe het zit als je medische zorg in het buitenland nodig hebt.
Wij zijn bij de 1e op babymoon geweest naar New York. Ik kon nog best lange stukken lopen, en de metro is nooit ver weg. Voordeel in Amerika is dat er overal veel rekening met je wordt gehouden als zwangere; mensen staan op in de metro/bus, laten je voorgaan als er een rij staat bij de wc of in de winkel etc. In het vliegtuig werden mij (en mijn vriend) betere stoelen aangeboden en extra maaltijden, helemaal top! En dan had ik nog een kleine buik haha Vertrek trouwens overmorgen voor een weekje naar gran canaria
Ik heb met vanaf 27 weken voor vier weken een rondreis gemaakt door Florida. Was prima te doen! Wij wilden ook nog verder weg nu het nog kon. Vliegen was prima, geen voorkeursbehandeling gehad, maar was ook niet nodig. Veel in auto zitten was ook prima, hebben wel het reistempo tov eerdere vakanties wat aangepast, naar 2-3 nachten op 1 plek, ipv 1-2 nachten per plek. Wij hebben vroeg geboekt, maar wel annuleringsverzekering afgesloten voor het geval dat. Je moet je ook bedenken, dat als je minder mobiel bent, je nog steeds dingen kunt ondernemen of zien. Thuis zit je ook niet aan je bed gekluisterd, en zo wel, dan heb je je annuleringsverzekering. Zorg wel voor een land met goede gezondheidszorg, gezien de levensvatbaarheid van je kindje dan. Als je meer over onze vakantie wilt weten, moet je het maar vragen!
Bij de oudste ben ik nog op vakantie geweest, het was best afzien maar we waren blij dat we nog weg konden. Nu ben ik weer 30 weken. Ik zie het echt niet zitten om op vakantie te gaan nog. We gaan wel straks een weekendje naar Centerparcs nog, maar dat is dan met 33 weken.
Zeer onverstandig TO. Je moet lang vliegen en veel lopen om een beetje wat te zien. Vraag ook zeer goed na bij de verzekering of zwangerschapskosten en bevalling gedekt zijn daar. Natuurlijk ga je er niet vanuit maar er kan altijd wat gebeuren. Een zorgverzekering en reisverzekering dekt namelijk bijna zelden deze kosten die in de VS extreem hoog zijn. Een stel uit Engeland is bijna failliet gegaan vorig jaar vanwege een vroeggeboorte. En ik ken een verhaal uit mijn omgeving waarbij er zeer onverwacht complicaties waren. Ook controle en korte opname. De kosten waren extreem en bleken niet volledig gedekt. Verzekering gaf aan dat het eigen risico was op die termijn nog te gaan (was ivm familiebezoek). En dat ze vergoeden tot de Nederlandse tarieven! In de VS is dit echt anders. Waarom niet samen met je kindje straks? Heb jij alle energie weer, geen lichamelijke beperkingen en kan je echt genieten.
Waarom gelijk zeer onverstandig noemen? Iedereen is anders. En dan kan ik ook wel zeggen, nou zeer onverstandig om te wachten tot je kind er is, want met de huilbaby waar ik ervaring mee had is het dan verre van genieten hoor. En dan kom je niet verder dan de autorit naar Schiphol..
Ik zou niet zo ver meer gaan sowieso. Met 30 weken min. 9 uur in een vliegtuig zitten lijkt me nou niet echt een lekker begin van je vakantie . Dus of echt eerder gaan of een bestemming dichterbij.
Ik zou ook last minute boeken. Als ik kijk Naar mb laatste zwangerschap zou ik net 38 weken nog prima door new york kunnen lopen. Maar als ik kijk Naar mm eerste.. zou ik dat met 25wk al niet meer gekunt hebben..