Gent, Jette, Cuypers of toch NL

Discussie in 'MMM clubs' gestart door msm, 29 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamaMari14

    28 sep 2023
    66
    19
    8
    Vrouw
    Moest even opzoeken wat VCM betekent haha... bij ons was dat inderdaad initieel al het probleem. Bij ronde 2 van IUI minder dan 1 miljoen bruikbare zaadcellen (na opwerking) dus toen hebben ze ons gelijk doorgezet naar ICSI.

    Ik snap wel dat ze de punctie zelf in Gent doen! Misschien krijg je daar wel morfine? Dat kreeg ik namelijk niet :')

    Jeetje wat naar dat je ook nog cystes hebt moeten laten verwijderen, hopelijk blijven ze nu weg en is er plaats voor een mooi embryo straks!!
     
    charlie2023 vindt dit leuk.
  2. charlie2023

    charlie2023 Actief lid

    20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Je krijgt inderdaad morfine en ook een lokale verdoving in Gent. Voor veel vrouwen qua pijn goed te doen, maar bij mij vanwege de ligging en grootte van de cysten blijkbaar niet voldoende ;) Hopelijk bij de echte punctie minder pijn!
     
    SamaMari14 vindt dit leuk.
  3. Wewishamiracle

    26 sep 2022
    13
    6
    3
    Vrouw
    Docent
    Hoi allemaal.
    Wij hebben 4 pogingen bij C&C gedaan nadat we in NL 9 keer iui hebben gedaan.
    Wij zijn net overgestapt naar Jette omdat we heel veel positieve verhalen hebben gelezen en gehoord over hun uitstekende laboratorium.
    We hebben een heel fijn gesprek gehad met prof dr Mackens, expert op het gebied van miskramen en implantatiefalen.
    Wij konden heel snel starten en hoeven alleen voor het eerste gesprek, de punctie en de terugplaatsing naar Jette.(Brussel)
     
  4. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    hoi! Sorry voor de late reactie!
    UZ Gent is zeker een goed ziekenhuis maar ik vind het ook echt een fabriek, het is lopende band werk en je bent echt nummer. Alles nagaan of het goed genoteerd is in je dossier want anders krijg je snel iets anders te horen dan eerder afgesproken. Ondanks dat de behandeling persoonlijker is door te kijken naar mogelijkheden en medicatie is de rest van de zorg best volgens protocol.
    Ook waren er tijdens de echo’s veel meer follikels te zien dan uiteindelijk gevonden/aangeprikt, dit kijken ze ook bij de punctie niet na en was best een domper.
    Het meest vervelende vond ik in ieder geval de communicatie en vooral hoe je vaker iets anders te horen krijgt. Maar het is zeker een goed ziekenhuis en de artsen en vroedvrouwen zijn zeker heel vriendelijk.

    Qua verzekering zou ik eens kijken naar zorgzaam (mag ook zonder defensie relatie), vanaf ster 3 is dan ook een 4e poging vergoed en VGZ heeft veel contracten met veel buitenlandse klinieken. Zilveren kruis staat als heel moeilijk bekent om toestemming voor een buitenland behandeling te krijgen en zou ik echt afraden.

    En ja! Ik ben zwanger! Super spannend nog omdat ik regelmatig (vandaag weer) bloedverlies heb. Afgelopen vrijdag een goede echo gehad bij 9+5 weken en morgen de termijnecho. Mijn spanning gaat inmiddels naar ongekende hoogtes…
     
  5. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Goede morgen, graag kom ik met dames in contact wie een behandeling in jette, gent of duitsland hebben gedaan en hoe dit verzekeringstecgnisch geregeld wordt. Ik lees bv dat de kosten bij jette veel hoger liggen dan in gent of duitsland. Maar hoe zit dit als je nog een poging vergoed krijgt? Moet je overal alles voorschieten en dan declareren bij je verzekering? Ik zit zelf bij zorgzaam. Wie van jullue zit daar ook en hoe is dat geregeld met een ivf in het buitenland en waarop is de keuze gebaseerd voor de kliniek? Ik wil heel graag in jette behandeld worden maar twijfel met name over de kosten tijdens een vergoede behandeling en aan de andere kant vraag ik me af of bv gent of cuypers&cuypers dezelfde behandelingen aanbieden als in jette of dat echt een meerwaarde is of niet qua behandelingen? Wie kan me bv meer vertellen over de behandelingennof ze echt anders zijn dan in cuypers & cuypers of gent? Of werken ze allemaal met extra opties? Denk aan picsi, era, hatching en scratching, nk en plasmacellen controle en AOA ( calcium spoeling)? En natuurlijk kostenplaatje bij de diverse klinieken als je nog een vergoede poging hebt? En ook belangrijkste: wat waren jullie resultaten en medicatie tov een behandeling in nl? Sorry voor de lange tekst, maar ben er echt enorm mee geholpen om echt adviezen te krijgen. Alvast heel erg bedankt!!! Liefs Ina
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
    Ik ben bij Cuypers onder behandeling en alle opties die je benoemt kunnen daar gedaan worden. De ERA test doen ze wel op verzoek maar staan ze zelf niet volledig achter, maar bijv calciumactivatie is wel iets waar ze goede resultaten mee zien. Volgens mij heeft Cuypers een contract met zorgzaam en wordt alles dus vergoed door je verzekering, behalve alle onderzoeken die in Nederland niet gedaan worden. Dus bijv NK- en plasmacellen onderzoek, de receptivitytest, AOA etc wordt niet vergoed en moet je volledig zelf betalen.
     
  7. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hi, wat gaan ze in jette anders doen dan bij c&c? Heb je daar al info over? Hoe zit het qua kosten verzekeringstechnisch?
     
  8. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hi dank je wel narcisje! Hebben ze ook picsi en hatching daar? Moest je alles eerst voorschieten? Waarom is je keuze op c&c grvallen? Wat doen ze bij jou anders qua medicatie?
     
  9. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hi charlie, hoe heb je het verzekerings technisch met gent geregeld? Wat voor extra dingen doen ze naast icsi die ze bv in nl niet doen? Wat heb je qua medicatie?
     
  10. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hi, hoe heb je het verzekerings technisch met gent geregeld? Wat voor extra dingen doen ze naast icsi die ze bv in nl niet doen? Wat heb je qua medicatie gehad?
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
    Ja, ze doen picsi en AH daar, al hoor ik weinig mensen over AH. Het kan wel in ieder geval. Ik heb nooit iets hoeven voorschieten, alleen dus de onderzoeken zelf betaald die niet vergoed worden.

    Wij zijn naar Cuypers gegaan omdat Nederland mij niet wilde behandelen. Ik heb in Nederland alleen vaginale inseminaties gehad en verder wilden ze niet gaan dus daarom zijn we naar Cuypers gegaan.
     
  12. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hi msm, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je behandeld in gent? Hoe heb je dit verzekeringstechnisch geregeld? Zit je ook bij zorgzaam? Welke behandelingen hebben ze jou gegeven? Hoeveelste poging was het raak? Wat hebben ze anders gedaan dan in nl?
     
  13. charlie2023

    charlie2023 Actief lid

    20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Ik ben verzekerd bij Unive. Ik moest vooraf goedkeuring vragen maar lijkt meer een formaliteit want ze hebben een samenwerkingscontract met Gent. Volgens mij alle verzekeraars onder de paraplu van VGZ. Ik was nog even bang dat ik het deels zelf moest betalen, want ik las ergens dat het slechts vergoed wordt tot het in NL geldende tarief, maar inmiddels sinds sept in behandeling en nog geen rekening gezien.

    Bij ons werd ICSI aangeraden vanwege <4% morfologisch goed zaad. Deze info gedeeld met ziekenhuis in NL en die wilden niet aan ICSI, eerst enkel ivf. Vond ik zonde van mn pogingen dus direct na IUI in NL doorgegaan naar ICSI in Gent. In Gent maken ze een individueel behandelplan, minder protocollair dan in NL. Bij ons niet van toepassing maar in Gent doen ze bijv ook muizentest en eicelactivatie indien daar aanleiding voor ons, uitgebreide intake, etc. Medicatie: puregon en Orgalutran voor stimulatie. >20 eicellen, >10 embryo’s. Voor terugplaatsing: progynova en amelgen.

    Binnenkort 1e tp dus nog geen succes verhaal maar ik heb hier alle vertrouwen in (oké met vlagen maar bovenal wel).
     
  14. Wewishamiracle

    26 sep 2022
    13
    6
    3
    Vrouw
    Docent
    Hi allemaal,

    wij hebben 4 pogingen bij C&C gedaan, maar zijn dus overgestapt naar Jette. Bij C&C deden we AOA, maar in Brussel doen ze dat liever niet, omdat het heel agressief kan zijn en dus de eicellen kan beschadigen. Wij hebben toen wel picsi gedaan, in Jette doen ze dat niet, maar daar werken ze met een chip om de beste zaadcel te kiezen.
    Afgelopen maandag heb ik de punctie gehad (mijn 5e)

    Vanaf het moment dat wij binnen stapten in Jette, voelde wij een rust, een vertrouwen en deskundigheid. Ons gesprek was zeer positief met een heel empathische arts.
    Wij zitten momenteel in de spannendste week van ons leven ongeveer, want geen bericht is goed bericht. Dat houdt in; geen bericht, is een terugplaatsing.
     
  15. Matala

    Matala Lid

    4 jul 2018
    67
    79
    18
    Vrouw
    Hey! Wat ongelofelijk spannend zeg. Hoe staat het er nu voor, als ik vragen mag?
     
  16. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.128
    431
    83
    Wat spannend zeg! Wij hebben ook onze laatste poging in Jette gedaan (daarvoor ook Duitsland), met succes. Echt een topziekenhuis.
     
  17. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw

    Dank je!

    Ik ben verzekerd bij ONVZ, qua behandeling in het buitenland wel echt een gedoe, daarin zijn ze echt een moeilijke verzekeraar, maar vanwege de 5 pogingen die ik bij ze heb toch bij ze gebleven. Voor een buitenland behandeling moet je toestemming vragen, formulieren zijn vaak op de website te vinden van je verzekeraar. CZ en de VGZ groep (waaronder zorgzaam) zijn daar een stuk makkelijker en soepeler in dan ONVZ.

    In Gent was dit onze eerste poging, helaas maar 1 embryo goed genoeg om terug te plaatsen (liep eigenlijk ook al achter in ontwikkeling), maar toch in 1 keer raak. In totaal was dit onze 3 IVF, de tweede voor een tweede kindje, dit was de 9e terugplaatsing voor een tweede kindje.

    Ik had kort protocol, menopur, orgalutran, dubbele tricker en voor de helft IVF en de andere helft ICSI.
     
  18. Wewishamiracle

    26 sep 2022
    13
    6
    3
    Vrouw
    Docent
    Hoihoi
    Ik heb lang schema gedaan, uiteindelijk hadden we 1 embryo van 5 dagen.
    Helaas minder succesvol dan we hoopten.
     
  19. Hanna1235

    Hanna1235 Lid

    7 dec 2023
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hi we wishamiracle. Hrb je een tp gehad? Hebben ze in jette wat anders hedaan dan in duitsland? En heb je nog supplementen gebrukt?
     
  20. Wewishamiracle

    26 sep 2022
    13
    6
    3
    Vrouw
    Docent
    hoi Hannah
    Ik heb een 5 d terugplaatsing gehad, maar helaas niet zwanger
     

Deel Deze Pagina