Pregnyl en pijnlijke borsten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lien123, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden,
    In verband met een korte luteale fase krijg ik Clomid en nu ook pregnyl.

Vorige week vrijdag heb ik een spuit pregnyl gehad en zaterdag mijn eisprong. Ik zit nu 8 dpo en mijn borsten worden elke dag gevoeliger.

Zou dat van de pregnyl komen, of is dat dan inmiddels je lijf uit? Zijn er meiden die daar ervaring mee hebben?

Bedankt!!!

2. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Ik had ook altijd pijnlijke borsten na de pregnyl, en ik werd er ook misselijk van. Duurde zeker 2 weken altijd, dus het zou goed kunnen!

3. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Ik had dat ook na de pregnyl, werd steeds erger tot de menstruatie. Ik hoop voor je dat het raak is!

4. lien123

lien123 Niet meer actief

Bedankt meiden, dus het zegt helemaal niks of je zwanger bent dus...

5. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Nee, dat niet.

Maar door de pregnyl kon ik wel heel precies berekenen wanneer ik ongesteld moest worden. Meestal had ik dan 1,5 dag van tevoren een heel klein beetje bruin verlies, en dan 1 dag van tevoren iets meer (dus zeg maar 2 vegen op een dag) en de dag erna ongesteld.

Na mijn laatste terugplaatsing (die was op een woensdag, en ik had de donderdag ervoor pregnyl gespoten).
    Ik had dan op zondag ongesteld moeten wordne, en zaterdag had ik al geen bloedverlies. Maandag was er ook nog niks en deed ik een test.

Ik vond het wel 'handig' om mee terug te kunnen rekenen, dus misschien handig als je het voor jezelf bijhoudt. (Al hoop ik natuurlijk heel erg dat het niet nodig zal zijn!)

6. lien123

lien123 Niet meer actief

Karen: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat zal dat een geweldig gevoel zijn na 2,5 jaar. Wij zijn nu anderhalf jaar bezig voor een 2e en het valt allemaal niet mee.. Maar goed, we hebben al een heerlijk meisje en dat relativeert echt een hele hoop.

Had je ook bij je zwangerschap pijnlijke borsten? Dus de week voor je NOD? Maakt het nog uit hoeveel eenheden je ingespoten hebt gekregen? Ik dacht dat ik 5000 heb gekregen, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Je zou toch denk dat dat dat nu wel je lijf uit is?

7. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Ik had standaard de tweede helft van mijn cyclus pijnlijke borsten. Ik had niet het idee dat dat anders was toen ik wel zwanger was.
    Heb wel 2 dagen na de terugplaatsing 2 keer een flinke kramp gehad in mijn buik. Dat het echt even samentrok, zeg maar. Maarja, dat had ik een eerdere terugplaatsing ook gehad dus dat zegt dan voor mij niet heel veel.

Mijn borsten werden pas echt groter na de positieve test.

Ik weet niet of de eenheden nog schelen. Denk het wel, want pregnyl, daar zit HCG in en daar krijg je die pijnlijke borsten van. Ik had ook 5000 en volgens mij rekenen ze daar 2 weken voor, dat het er helemaal uit is.

8. lien123

lien123 Niet meer actief

Helaas hier gisteren ongesteld geworden...borsten deden zelfs nog een beetje pijn! Nou ja! Wat een gemeen spul die pregnyl, ik voelde me heel erg zwanger...

Nou ja, op naar de volgende ronde, en dan zonder pregnyl!!

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Lien, misschien ten overvloede: de utrogestan kan ook zorgen dat je pijnlijke borsten krijgt. Dat wordt nl veroorzaakt door de progesteron volgens mij. De pregnyl, zeker 5000, is meestal na 8-10 dagen je lichaam uit. Maar de spuit zet je lijf wel aan om zelf progesteron te gaan maken en dat zat dus zws nog wel in je lichaam en veroorzaakt dan die pijnlijke borsten. Snap je?
    Je kunt ook op dag 10 na pregnyl (dus niet dag 10 na ei) even zwtest doen om te zien of de pregnyl al uit je lijf is. Dan weet je daarna tenminste zeker dat je test klopt, mocht je toch positief testen op NOD.

Jammer dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk volgende ronde neer succes!

10. lien123

lien123 Niet meer actief

Vasca: bedankt voor je antwoord! Ik begreep al niet dat een afnemende pregnyl kon zorgen voor zulke pijnlijke borsten die juist erger werden!

Vorige maand trouwens ook utro gehad, maar toen nergens last gehad! Tenminste, daar niet van. Wel van stemmingswisselingen... Jij Phoe. Jij ook?

11. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Ik had juist in het begin dat ik Utro gebruikte er wel erg last van mijn borsten van. Maar dat nam wel af tegen NOD. Ik heb geen last van stemmingswisselingen gelukkig. Ik heb ook het idee dat ik wen aan de Utro. Eerste paar dagen het meeste last, dan vooral misselijk en moe. Maar dat neemt af en hoe langer ik t nu gebruik (heb t vanaf mei 2011) hoe minder klachten ik heb en hoe sneller ze weg gaan. Ik snap t ook niet echt. Het wisselt ook erg. Ik heb het idee dat ik wel gevoeligere botste. Heb nu weer nu ik er ook pregnyl bij heb. In de eerste 2 maanden had ik ook erg last van obstipatie, maar nu nooit meer. Geen pijl op te trekken. Vind het ook raar dat bij mij juist mijn klachten na 1 week vaak weer afnemen, terwijl ik natuurlijk nog gewoon Utro gebruik.
    Maar jij wordt dus ook door de Utro heen ongesteld? Wel lang genoege lf dan?
    Ik moet altijd testen en dan nog 3/4 dagen wachten. Vind ik wel irritant. Als het niet is gelukt, wil je gewoon weer door.

12. lien123

lien123 Niet meer actief

Nee deze ronde had ik geen utrogestan. Ik ben nu 2 maanden met medicijnen bezig en de eerste maand kreeg ik clomid en utrogestan en de 2e maand kreeg ik alleen clomid. Later had ik iets teveel eitjes, waardoor ze me pregnyl hebben gegeven. Dus geen utro deze keer, en dus weer een korte luteale fase, die ook niet wordt verholpen met clomid alleen.

Ik werd vorige maand ook niet ongesteld met de utro. Vond het ook vervelend om nog 3 dagen te moeten wachten tot je dan weer ongi wordt. Hoe vroeg test jij dan? Ik wou deze ronde op 12 dpo gaan testen.

13. lien123

lien123 Niet meer actief

Spannend trouwens IUI, doen ze dat met of zonder hormonen? Ik krijg de komende 3 maanden clomid en utro en daarna IUI met gonal (spuiten).

14. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Ik heb officieel 3x zonder hormonen (maar dus wel pregnyl en Utro) als dat niet lukt een laparoscopie (brrr!) En dan nog 3x met hormonen.

Ik testte ook vaak rond dag 12, maar heb daarvoor wel een beetje op mijn kop gekregen van het hoofd van de afdeling (professor) die 13 dpo dus al aan de vroege kant vind. Nu met iui moet ik ivm Utro verplicht bloedprikken. Dat moet standaard op 16 dpo, maar omdat ik Utro heb en laatste keer door kerst mocht het ook 14 dpo. Dus daarom test ik nu op zijn vroegst 13 dpo, want ik ga toch maar door met Utro tot dr bloedtest. Mag nu gelukkig ook weer 14 dpo komen.

Twijfel nog of ik zelf ga testen. Tot nu toe is dat altijd zo'n teleurstelling, dat ik bijgelovig ben geworden en hoop dat t geluk brengt dat niet te doen... Maar denk dat ikt niet vol hou en zws toch wel test woensdag. Misschien ook wel fijner om voorbereid te zijn.

Het is gek, vroeger begreep ik die weerstand tegen testen niet zo. Nee heb je, ja kun je krijgen dacht ik. Maar na zo veel witte testen, snap ik het nu helaas. Ik ben blij met de Utro, maar baal toch wel dat ik niet meer gewoon ongie kan afwachten. Dan voel je t een beetje aankomen en is elke dag (of wcbezoek!) Zonder bloed weer fijn. Nu voelt t zo of die ene test in een klap alles kapot maakt.

Nu maar hopen dat de test straks in een klap alles goed maakt, dat kan natuurlijk ook nog :D

15. lien123

lien123 Niet meer actief

Ja ik ken het, het voelt veel natuurlijker om van je lijf uit te gaan, en of er een bloeding komt of niet. Ik vond het vorige maand ook echt een klap in je gezicht, die witte test, vreselijk. Ook al voelde ik aan mijn lijf dat ik niet zwanger was. Ik vond het trouwens sowieso vreselijk die eerst maand met hormonen. Ik heb er best veel last van gehad en je hebt al je hoop gehangen aan het feit dat je nu medicijnen krijgt. Dat is nu de 2e ronde dat het niet raak was beter gegaan.

Maar jullie zijn dus ook al een tijd bezig begrijp ik. Wij zijn nu anderhalf jaar bezig. Maar gelukkig wel een geweldige dochter en dat maakt alles goed. Maar het is zo raar, ik werd vrij makkelijk zwanger van mijn dochter. Nu lijkt het wel alsof mijn lijf niet meer weet hoe het moet..:(

Deel Deze Pagina