Hey lieve allemaal, Ik heb echt even jullie tips nodig. Mijn lieve kleine mannetje is een schatje en doet het eigenlijk heel goed. Slaapt, eet en poept en heeft af en toe flinke kramp. Er is alleen 1 maar; Hij drinkt om de 2 a 3 uur en dit ook 's nachts! Hij is in zijn eerste 4 weken 1745 gram aangekomen dus te weinig voeding kan ik eigenlijk niet hebben. Zijn oudere zus is nog al een ondernemend type, dus ik ben inmiddels dood op. Om een voorbeeld te geven: Gister kwam hij om 00.00- 02.00-04.00-6.30 uur, maar zijn zus was al om 6 uur wakker. Papa werkt onregelmatig waardoor ik ook veel alleen ben met de kids. Het advies om hem voor het slapen veel aan te leggen heb ik al geprobeerd, maar dat levert alleen maar meer wakker worden op 's nachts. Wie heeft er tips zodat mijn mannetje 's nachts meer uur achter elkaar gaat slapen. Ik heb al even aan gewoon flesvoeding gedacht maar dat vind ik eigenlijk zonder van mijn borstvoeding periode.
Ik snap dat je het zwaar vindt, maar ik vind het eigenlijk niet extreem vaak dat je zoontje drinkt. Kyra heeft dit tot lang na haar eerste verjaardag volgehouden. Ik denk zelf niet dat kv de oplossing is. Ik heb ook wel eens geprobeerd wat er gebeurde als ik Kyra een pyamapapje gaf als extra vulling, maar het werkte absoluut niet. Wat je zou kunnen doen is je kindje bij je op de kamer leggen dat je hem half slapend aan kunt leggen en daarna zonder moeite weer terug legt. Dan ervaar je het waarschijnlijk minder als een onderbreking van je nachtrust.
als hij dan drinkt doet hij er dan lang over of kort? bij mij vraagt hij s'avonds niet. maar ik bied het hem wel aan en dan drinkt hij gewoon. en dan slaapt hij s'nachts meestal door
heel erg zonde als je overgaat op KV! ook ik vind het niet extreem veel. ons kleintje wil echt om de 2 uur en af en toe om de 3 uur.ook 's nachts! en hij is ruim 7 weken!! het schijnt dat de eerste 3 maanden zelf zo kunnen verlopen...ik heb besloten dat het dan maar zo is.er komt vanzelf een soort van programma in! gisteren ben ik naar een lactatiedeskundige geweest en dat was erg verhelderend. misschien dat dit gaat helpen bij het korter en effectiever voeden...
Ik kan alleen maar zeggen dat het soms zo is, hier net zo! Het is hartstikke natuurlijk dat je kind vaak drinkt en bij mama wil zijn! Koop anders een co-sleeper oid. Ga alsjeblieft niet over op kunstvoeding, dat is zo borstvoeding- en kindonvriendelijk! Het is trouwens gene garantie dat ze daarop "doorslapen" (haat het woord) hoor!
Ben het met voorgaande opmerkingen eens. Mijn zoontje drinkt sinds enkele weken ook weer 3-4x per nacht maar hij ligt in de co-sleeper of tussen ons in en daardoor kunnen we allebei (meestal) lekker doorslapen. Wij hebben trouwens niet speciaal een co-sleeper gekocht maar gewoon één kant van ons ledikant afgehaald en deze aan ons bed bevestigd met tie-wraps.
@vanes: drinkt je kindje 1 borst of 2 per keer? Misschien maakt dat nog verschil dat als je 2 borsten geeft hij meer in z'n maagje heeft en langer wacht tot de volgende voeding. Het heeft trouwens niet altijd met dorst/honger te maken. Ons mannetje wil ook vaker drinken als ie mij gemist heeft overdag. Ik leg dan 's avonds als ik thuis kom vaak aan (elk uur) en heb dan 's nachts wat meer rust...
dat maakt misschien ook verschil inderdaad. als hij klaar is met1 borst laat ik hem even een boertje doen en dan bied ik hem alsnog de 2e aan. en als hij dan niet wil, dan geeft hij dat goed aan. dan houd hij zn lipjes stijf op elkaar...hihihi
Ik ken het! mijn mannetje is nu ruim 4 maanden en drinkt snachts gemiddeld nog steeds 2x. ik ben kapot! laat hem vaak bij me in bed liggen na het voeden omdat ik onderstussen samen met hem weer in slaap val maar word met hem naast me ook tussendoor wel weer eens wakker..........gaaaaaaaaap. ik ben nu ook in de weer met pyamapajes ed...gewoon met moedermelk aangemaakt. hij slaapt er wel rustiger van maar heeft tot op heden nog geen nachtvoeding overgeslagen. meer voeden werkt hier ook niet. hij drinkt rustig ene borst extra leeg savonds en komt dan nog steeds 2x snachts.
Is rond die leeftijd (helaas) heel gewoon hoor. Ik weet hoe jij je voelt, ik heb hetzelfde meegemaakt. Als je alleen een baby hebt dan slaap je 's ochtends langer, alleen met een peuter erbij die om 6 uur actief is dan wordt het pittiger (lees slopend ). Mij heeft het geholpen om er niet teveel bij na te denken en soms een flinke huilbui onder de douche. Ik wist uit ervaring dat ik de eerste maanden zwaar zouden zijn. Dus verstand op nul en gewoon doorgegaan. Nu vind ik het weer fantastisch, al hoewel ik elke nacht nog wel één voeding geef hoor. Het weegt echter niet op tegen het zélf voeden van je kindje. Dat is goud waard.
Hier nu meestal 2 nachtvoedingen maar laatst ook 4x. Ben ook aardig gaar, maar afgelopen nachten waren het meer de muggen die voor slapeloosheid zorgden. Hier maakt het ook niet uit of ze 's avonds extra krijgt, rijstebloem, voor ik ga slapen...