Hoeveel Purelan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Divarg, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Tube van 7 gram of van 37 gram kopen? Heb af en toe een kloofje onder mijn tepel van het kolven en wil het op dochters lip/wangen smeren, die zijn af en toe wat droog. Heb je veel nodig en kun je het lang bewaren?

2. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik heb die van 100 gekocht, omdat dat de enige maat was die hier hadden. Je kan het best lang bewaren, minstens een jaar. Ik gebruik het voor vanalles, bijvoorbeeld de eczeemplekjes van mijn meisje of schaafwondjes etc. Erg fijn spul.

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hier ook een grotere tube in de la, gekocht op advies vd kraamzorg. Was de enigste die ze hier hadden. Achteraf nooit nodig gehad dus zonde van het geld geweest. Ik zou dus gewoon een klein tubetje kopen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier een kleine tube gekocht. Drie kindjes verder en nog steeds niet op. Wel over datum inmiddels. Boeit mij niet zo, maar ook dat is iets om rekening mee te houden.
    Je gebruikt echt maar een heeeeeel klein beetje per keer. En met geluk heb je amler gevoelige tepels en dan gebruik je het bijna nooit.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De grote tube is niet heel veel duurder dan de kleine, terwijl er veeeeeel meer in zit. Hier nooit op de tepels gesmeerd, maar gekocht voor schrale plekken op gezicht van zoon, die continu met natte handen over zijn gezicht heenging en dan in de mond. Ik wilde dus iets hebben wat en werkte tegen schrale plekken en geen kwaad kon als hij het binnenkreeg, en aangezien je purelan niet eens van je tepels af hoeft te wassen bij de borstvoeding leek me dat wel geschikt ;)...

Wat betreft houdbaarheid, dat is puur uit hygienische overwegingen, want het is gewoon pure lanoline.

Deel Deze Pagina