Sinds gister heb ik óf heel veel waterige (kleurloze) afscheiding óf verlies ik kleine beetjes vruchtwater. Ik heb mijn verloskundige gebeld, maar zij zegt dat als het vruchtwater was het nu wel langs mijn benen zou lopen... Iemand ervaring hiermee? Kun je niet ook gewoon kleine beetjes vruchtwater verliezen en is waterige afscheiding voor de bevalling normaal?
Ja dat kan! Ik heb t zelf snachts gehad, na het plassen verloor ik nog wat. Met mijn slaperige hoofd dacht ik dat ik nog niet klaar was met plassen maar er kwam niets meer. Ik liep naar bed en verloor toch weer een mini straaltje. Voor zekerheid in de ochtend toen vk gebeld en moest de komende uren opvangen en dan terugbellen.. en weer niets. Toch vond ze t fijn voor zekerheid te testen, dus wij naar zkhs en wat bleek na uitstrijkje; was toch vruchtwater geweest!! Het was echt minimaal wat ik verloren had dus waarschijnlijk ergens bovenin een scheurtje in me vliezen toen. Weet niet hoever je bent maar als je twijfelt zou ik om een testje vragen voor de zekerheid.
Ja, dat kan zeker wel vruchtwater zijn! Heb ik precies hetzelfde gehad. Apart dat de verloskundige zegt dat het dan wel in stralen langs je benen moet lopen. Bij mij kwam ze thuis om te testen, en inderdaad: vruchtwater! Ik was toen 41w2d.
Apart dat ze niet wil testen, kan namelijk gewoon door een hoge vliesscheur bijvoorbeeld. hoe is t nu?
Ik had bij Dinand een hoge vliesscheur en verloor dus ook kleine scheutjes. VK zag meteen dat het om een hoge vliesscheur ging toen ik op mijn hand moest blazen!
Ik heb sinds dinsdag dat ik kleine hoeveelhede vocht verlies. Dus wij na ziekenhuis bleek het geen vruchtwater te zijn.. Vanochtend werd ik wakker en stond op toen liep het in een straal na beneden .. Weer na ziekenhuis en was toch geen vruchtwater.. Ik vind het raar dat je verloskundige je niet controleerd! Ze moet het gewoon uitsluiten want je weet het nooit.. Maar een tip hoe jezelf kunt beoordelen of het nu vruchtwater is of afscheiding. Is door middel van op je Hand te blazen en neus dicht kijken of je dan wat verliest.. Of een keer hoesten.. Heel veel suc6
Zou ik ook niet te serieus nemen. Heb ik geprobeerd maar er gebeurde niks. Terwijl ik toch echt gebroken vliezen had!