Hai allemaal, Afgelopen week heeft de gynaecoloog besloten om mijn bevalling in te leiden over anderhalve week bij 38 weken. Dit om eventuele risico's uit te sluiten ivm vorige zwangerschap. Ben toen bij 33w ingeleid. Dit was een hel van een bevalling. 8 uur vliezen gebroken door de gyn. 11 uur eerste wee en 13.11 is hij al geboren. Heb zo ongeveer 1 wee gekregen en die is gewoon niet weg gegaan tot hij er was. Heb niet hoeven persen.. het was allemaal erg gek en snel en helemaal overrompeld maar vooral de pijn.. ik kon hem niet opvangen. Ik heb dus natuurlijk geen pijnstilling gehad. Het ging allemaal veel te snel. Is dit een indicatie dat het volgende week weer snel zal gaan? Hoe kan ik me nu beter voorbereiden op zoiets? Ik wil niet weer half van de wereld zijn tijdens de bevalling en niet echt meemaken wat er allemaal gebeurd...
Ik lees even mee want dit klinkt als mijn 1ste bevalling en ben nu net weer zwanger. Naar wat ik begrijp gaat de 2de sneller dus geef je over en je bent er hopelijk binnen een uurtje vanaf?
Ik ben bij beide bevallingen ingeleid rond dezelfde termijn (38,5 week). Bij de eerste bevalling zijn mijn vliezen gebroken om 7.00 uur 's morgens en mijn oudste is om 00.43 geboren, een lange, zware bevalling, erg spannend ook. Mijn ontsluiting kwam niet op gang, na 5 uur helse weeën nog geen centimeter opgeschoten. Toen een ruggeprik en op het moment dat het erop of eronder was had ik erven cm bij, om 19.00. Gelukkig maar, anders was ik naar de ok gegaan voor een keizersnee. Rond middernacht eindelijk volledige ontsluiting, maar geen persweeen. Aangezien mijn zoontje het moeilijk kreeg moest ik toch gaan persen. Op eigen kracht, zonder echte persweeen is mijn zoontje met behulp van een flinke knip na bijna 3 kwartier persen geboren. Mijn tweede bevalling was heel anders. Had al drie cm ontsluiting (natuurlijk, niet geprimed) en 6,5 uur na het breken van de vliezen kon ik gaan persen. De weeën waren heftig, maar op te vangen, de ontsluiting ging voorspoedig, vooral de laatste 3 cm en het was dat hij nog zo laag lag, anders had ik minder lang hoeven te persen. Ik heb altijd gezegd ik mijn tweede bevalling zo over zou willen doen.