Afscheiding of (vocht) vruchtwater verlies

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lilly1989, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Weten jullie hoe je afscheiding of wat vruchtwater verlies kan onderscheiden van elkaar? Sorry voor de vieze details! Maar ik zat net en voelde gewoon iets eruit lopen, ik naar de wc zag een klein nat plekje in mijn ondergoed. Net z'n plekje wat je kunt krijgen door perongeluk wat urine verlies bij het niezen. Het is niet plakkerig en het is niet wit maar lijkt wel doorzichtig vocht. Heb al weken lang steken onderin door het indalen en bij het lopen krijg ik harde buiken en soms paar dagen diarree dus het rommelt al wel wat. Maar wie weet hoe je dit kunt onderscheiden? Heb niet het idee dat mijn vliezen gebroken zijn want zoveel is het nou ook helemaal niet.

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Vruchtwater ruikt zoetig.

Als je twijfelt kan je de vk bellen

3. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Zo begonnen bij mij de weeën een paar uur later. .. Ik voelde ook wat lopen en tot een paar keer toe broekje nat.. waarschijnlijk was het een hoge scheur in de vliezen...

4. Alva

Alva Niet meer actief

Bij mij was het precies hetzelfde en was wel vruchtwater. Ze kwam pas 2 dagen later maar dat terzijde.

Even op je hand blazen of flink hoesten en als er dan nog wat komt is het vruchtwater. Bij twijfel toch even bellen.

Wij moesten toen naar het zkh (ivm medische indicatie) en daar testen ze het vocht en bleek het vruchtwater te zijn.

5. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Ik had dit met 36 weken. Ik werd s'nachts wakker en mijn slip was behoorlijk nat. Maar op het eind had ik ook last van veel waterige afscheiding. Dus nieuwe slip aan en terug naar bed. s'morgen was hij weer goed nat. Toen heb ik toch maar de vk gebeld. In het ziekenhuis na een test bleek het idd vruchtwater.

Het was een scheurtje dus dan blijft het gewoon langzaam eruit komen. Oh het rook trouwens neutraal bij mij. Niet zoet ofzo.

heb je het nu nog?

6. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik weet ook niet zo goed hoe je dat uit elkaar kan halen. Ik heb regelmatig dat ik het voel lopen in mijn onderbroek zegmaar, dus altijd wel een inlegkruisje in. Af en toe duidelijk afscheiding maar soms ook alleen waterig vocht. Zolang het geen hele plons is of langs mijn benen naar beneden sijpelt denk ik ook niet dat ik t verschil herken hoor! Ze zeggen idd dat je op je hand moet blazen of flink hoesten en als er dan weer vocht uit komt, t waarschijnlijk vruchtwater is.

7. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dit heb ik ook gehad. Ik weet nog dat ik die dag alle forums ben af gegaan om te kunnen weten of het nu vruchtwater of slijm was. Overal las ik iets anders, zoals de geur, kleur, etc.

Het moment dat ik echt twijfelde was, toen ik een uur of twee was gaan liggen en met dat ik terug opstond precies een grote hoeveelheid eruit kwam. K heb uiteindelijk naar de vk gebeld en zij zei dat de enige manier om te weten of het nu vruchtwater was of niet, naar het ziekenhuis komen was.

En conclusie: het was echt vruchtwater! Ze hebben toen meteen mijn vliezen gebroken en opdat moment kwamen de weeen. Na 7,5uur was de kleine er.

8. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Bedankt allemaal! Heb er geen last meer van haha. Het is nu wat meer afscheiding en verloor laatst ook een hele witte sliert afscheiding. Maar dit kon geen slijmprop zijn werd mij verteld want dat is meer doorzichtig klopt dat? Het slijm was echt spier wit!

9. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Bij mij was de slijmprop roze. ..

10. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Zo ingewikkeld allemaal :)
    Verlies af en toe ook flinke slijmslierten en natte plekjes in ondergoed ma af en toe twijfel je echt of er nu wat asn de hand is

11. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Slijmprop was bij mij tocht echt wit/geel en echt taai zeg maar. En 2 weken later kwam de rest van de prop en die was geel met bloed, toen was ook de bevalling al bezig. Google maar eens op slijmprop bij afbeeldingen. Dan zie je er verschillende. Niet heel smakelijk maar wel duidelijk:p

Deel Deze Pagina