Inmiddels ben ik alweer 36 weken zwanger. Het gaat plotseling heel erg snel allemaal. Onze kleine ligt al vanaf het begin in onvolkomen stuitligging en deze week hebben we bij de verloskundige gehoord (en gezien) dat ze nog steeds zo ligt. Ook is er nog weinig vruchtwater om eventueel te draaien en ligt de placenta boven wat zou kunnen wijzen op een (te) korte navelstreng. De kans is dus erg groot dat het een keizersnede gaat worden. Iets wat ik ontzettend jammer vind, maar als dit het beste is voor ons kleintje dan gaan we dat natuurlijk doen. Dit weekend heb ik mij dan ook goed ingelezen in alle mogelijkheden. De natuurlijke keizersnede lijkt mij de mooiste en beste optie (mocht dit mogelijk zijn). Maar het ziekenhuis waar ik aanstaande donderdag een afspraak heb wil dit (volgens de brochure) pas inplannen rondom de uitgerekende datum. Natuurlijk ga ik dit navragen, maar ik ben dan wel heel bang dat ons kleintje eerder wil komen en dat er dan geen team klaar staat voor de natuurlijke keizersnede. Daarom ben ik ook aan het rond kijken naar ziekenhuizen in de omgeving. Ik heb nu een afspraak in het Waterlandziekenhuis (Purmerend) en het voordeel is dat ik hier dichtbij woon. Maar Amsterdam is ook heel goed bereikbaar. Ik zag dat het voormalig Sint Lucas Andreas (nu OLVG) het eerste ziekenhuis was dat gentle sectio uitvoerde in NL. En het Oorspronkelijke OLVG heeft kraamsuites waarbij ook je partner kan overnachten. Dit klinkt ook heel goed. Morgen wil ik even wat gaan rondbellen, maar ik zou heel graag ervaringsverhalen willen horen over deze ziekenhuizen. Of andere in Amsterdam. Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, dus dit vind ik ook heel belangrijk bij het kiezen van een ziekenhuis. Alvast bedankt voor jullie ervaringen. Ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed .
Hoi, ik ben met een spoedkeizersnede bevallen in het olvg west(oude Lucas Andreas). En dat werd zelfs via deze methode gedaan, de kleine dame deed het meteen goed dus kon haar zien en ze werd meteen bij mij op m borst gelegd en Mn vriend kon de navelstreng door knippen. Ondanks de spoed en keizersnede heb ik daardoor de bevalling als zeer prettig ervaren. Nadat ik terug was op de kamer heeft ze eerst bij papa bloot op bloot gelegen en daarna meteen bij mij en de borstvoeding werd ook goed gestimuleerd etc. Al met al een goede ervaring, ook de nazorg. We hadden een eigen kamer met zn 3en!