Serieus? Dan laat je niet even weten dat je op dat moment niet in staat bent om uitgebreid te reageren dmv een berichtje oid? Vind ik iig niet netjes. Als het niet uitkomt, kan ze het idd beter uitleggen bolkje, dit is ronduit aso. Ik vind je inderdaad wel een beetje geobsedeerd , maar kan me je frustratie heel goed voorstellen. Ik zou een duidelijk bericht sturen met je verwachtingen en wat je doet als ze hier niet aan voldoet en het daarbij laten.
Ik schrik wel een beetje van sommige reacties! Ik ben zelf ook ALTIJD te laat met betalen ookal word ik er vaak genoeg aan herinnerd. Ik moet dan gewoon een moment vinden dat ik kan gaan internetbankieren . Maar gelukkig accepteren de mensen om mij heen dat ik vaak gewoon te laat ben. Zorg dat je haar te pakken krijgt en daadwerkelijk spreekt, als je echt zo omhoog zit qua geld laat dit dan weten aan haar zodat ze het geld sneller terugstort.
Ik ben altijd laat met reageren op zich, maar wanneer iemand geld van mij krijgt, wil ik dat per direct terug geven om dit soort situaties te voorkomen. Wanneer het om geld gaat, gedraagt merendeel van de mensen zich best wel krampachtig, alsof je van hen wilt profiteren of iets dergelijks - dus ik wil bij niemand in het krijt staan en mocht ik iemand wat verschuldigd zijn, betaal ik dat het liefst per direct af. Wanneer iemand telkens contact met mij blijft opnemen, is het toch wel fijn dat je eventjes reageert; al is het maar van: hee, ik ben je niet vergeten, ik ben gewoon *insert-iets-wat-op-een-excuus-lijkt* Wat die persoon doet, herken ik wel een beetje terug in mijzelf - al gaat het dan NOOIT om geld, maar meer om aandacht.
Het is zeker niet netjes van haar. Maar ik kan zelf ook weer niet zo goed tegen mensen die maar blijven bellen Dan neem ik ook bewust niet meer op. Vind dat bijzonder vervelend. En 2,5 week vind ik als het om niet een groot bedrag gaat ook weer niet vreselijk lang. Ik zou dan waarschijnlijk nog nergens om hebben gevraagd. Misschien zou ik het wel een beetje stom gaan vinden rond deze tijd, maar ik zou me nog niet te druk maken. maar goed, het niet reageren is natuurlijk wel lullig. Een berichtje is nou ook weer niet zo moeilijk.
Helemaal mee eens! Los van het feit dat het niet netjes is, ben jij degene die bepaald hoe je je er onder voelt (irritatie). Let it go! Zonde van je energie. Misschien komt het wel vanzelf.
Ja, dat was op een moment dat ik er echt ff genoeg van had en zoiets had van: misschien negeert ze mij gewoon... En toen nam ze inderdaad wel haar telefoon op.... Maar nogmaals: het gaat me niet eens persé om het geld, het gaat me gewoon om het idee dat ze wéét dat we krap zitten en dat ze wéét dat we proberen contact met haar op te nemen, maar dat het haar blijkbaar niet interesseert ofzo... Wat mij betreft steekt ze die 20 euro op een plek waar de zon nooit schijnt, maar laat het gewoon ff weten... Maar ik ga er inderdaad niet meer achteraan. Allemaal verspilde negatieve energie.
Als ze weet dat jullie het krap hebben dan vind ik het wel heel erg lullig en begrijp ik je frustratie. Doet ze dit soort dingen wel vaker dan? Omdat je aangeeft ook geen geld meer aan haar te willen lenen?
ik zou haar een sms sturen met daarin: omdat ik niets meer van je hoor, ga ik ervan uit dat je niet meer mee wilt doen. mocht je je toch bedenken, dan hoor ik dat. en haar verder ook niet opzoeken, en zeker geen geld meer lenen of voorschieten.
Het is inderdaad eerder gebeurt, bij meerdere mensen. Mijn zus had geld voorgeschoten voor mijn vrijgezellenfeest, waar ze dus drie keer over heeft moeten mailen voor ze het kreeg... En mijn man zelf heeft haar ook eens geld uitgeleend en kwam er twee maanden later achter dat ze het niet had terugbetaald (hij is een beetje het tegenovergestelde van mij, wat dat betreft... )
Maak je niet zo druk, ik vind je wel een beetje geobsedeerd. Blijkbaar is het een patroon, best vervelend, maar dat wist je ook al voordat je haar vroeg mee te doen met het cadeau. Gewoon volgende keer niet meer vragen. Maar om haar uit je leven te bannen, dat vind ik echt enorm overdreven! Ik begrijp wel steeds beter hoe het kan dat er zoveel mensen geen contact meer hebben met familieleden, als je om 20 euro iemand al uit je leven sluit...
Tja, ik vind het best overdreven.. maar misschien is dat omdat het bij ons totaal anders ligt. Hier krijgen we nog best wat geld van aardig wat mensen, die zien we wel weer een keer en dan komt het wel is onze instelling. Kan dus best een jaar overheen gaan.
Ehmz.. dat heb ik ook nooit gezegd, hoor! Dat waren tips van andere mensen. Ik heb daar juist op gereageerd met: Verder heb ik ook echt al meerdere keren gezegd dat het me niet eens om die 20 euro gaat, maar om het feit dat ik het onfatsoenlijk vind dat ze niks van zich laat horen, ondanks meerdere verzoeken om even terug te bellen! Niet alleen over die 20 euro, maar ook over een etentje wat ze aan mijn man beloofd had voor zijn verjaardag, en waar ze 'nog díe week een afspraak voor zouden maken', vindt ze het blijkbaar niet nodig om contact met hem op te nemen. Overigens wist ik ook niet dat het zo erg was... Dat verhaal van het vrijgezellenfeest en van die 150 euro van mijn man, dat kwam pas boven water toen ik het er met hen over had... Als ik dat had geweten van tevoren, dan had ik het inderdaad anders aangepakt.
Ik had na een belletje en smsje niet meer de moeite gedaan. Maakt ze t alsnog over dan is dat mooi en anders houdt t op. Dan weet je dat voor de volgende keer.
Tja ik zou eruit opmaken dat ze er vanaf ziet en het geld niet heeft of er geen zin meer in heeft. Ik zou een mail/sms sturen: "ondanks meerdere berichten van mijn kant heb ik nog niets van je vernomen. Ik ga ervan uit dat je er vanaf ziet en zal niet meer op je rekenen". Zoiets. Dan kun je namelijk verder gaan met het kado plannen met de mensen die het wel willen.
Ok, gelukkig... Ik schrok al! Als er iets belangrijk voor mij is, dan is het dat er contact blijft met familie... Dat irriteert me nog het meeste, dat er blijkbaar geen openheid hierover kan zijn. Maarja
Bedankt voor jullie goede raad, dames. Ik heb inmiddels een email gestuurd, of ze contact op wil nemen met mijn man voor dat etentje. Die 20 euro laat ik nu los, daar ga ik me niet meer druk over maken, want dat is het me niet waard. Ik vind het veel belangrijker dat de band goed blijft en dat mijn man goed contact blijft houden met zijn zus.