2 vraagjes

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door miffy11, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik ben 3.5 week geleden bevallen en had 2 vraagjes:

wanneer mag je weer sex hebben? heb ooit gelezen dat dit mocht zodra je stopt met vloeien, maar is dit ook als je een condoom gebruikt? want dan kan er niks binnen komen wat een infectie veroorzaakt toch?

en wanneer kan ik het beste gaan bh shoppen? ik geef geen BV meer, lek niet meer en ze voelen al weer normaal aan, dus zou het dan al kunnen, of is het beter nog even te wachten?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je bloedt omdat je een wond hebt daarbinnen. Van de placenta.

Maar als jij geen pijn hebt, dan is het natuurlijk je eigen keus of je weer sex wilt hebben!

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

maar het lijkt mij dat als ik niet in bad mag vanwege infectiegevaar ik dan toch ook geen sex mag hebben?
    ik voel me prima en wil onderhand wel weer ;)

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je niet meer vloeit dan betekent het dat je wond dicht is, dus inprincipe mag het dan weer.
    Zelf heb ik het neit gedaan en gewacht tot ik weer ongesteld wordt ( ook omdat ik niet met condoom wilde en weer wilde starten met de pil).

En inprincipe kan je gewoon bh shoppen maar ja, als je nog wat kilotjes wilt afvallen dan zou ik het er nog bij laten, want straks pas je de nieuwe niet meer.
    Succes!

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik vind het zo raar, want op internet lees ik dat de wond na ± 17 dagen dicht is, maar het vloeien gemiddeld 6 weken duurt?!
    ik vloei nu bijna niet meer, echt minimaal, maar dat had ik de eerste keer ook en toen kwam het ineens weer terug (niet menstruatie!) snap er echt helemaal niks meer van nu..

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mij is toen geadviseerd de eerste 6 weken te wachten met seks, sowieso omdat je onderkant weer terug op z'n plaats moet en moet herstellen ;) Anders vraag je het toch voor de zekerheid na bij je VK?

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mij is dat ook zo uitgelegd.

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik heb na twee weken weer gevreeën. Vloeide niet meer. Met die hechtingen was het wel een beetje gevoelig. Maar uiteindelijk is het weer helemaal goed gekomen hoor!.

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik ben gestopt met BV na 7 weken en dat na een aantal weken fanatiek te gaan BH's te gaan kopen.. Niet doen! of in ieder geval geen dure.. Ik had een 80F tijdens mijn zwangerschap en ben nu weer terug naar 65/70E (ligt aan het merk).

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    BH shoppen begin in over een paar weken pas mee.. ben inmiddels al wel 5 weken gestopt met BV maar ze veranderen nog regelmatig van maat haha..

en sex.. Tja, hier is geadviseerd om te wachten tot ik niet meer vloeide.. Het is er nog steeds niet van gekomen, beetje last gehad van hechtingen en de angst voor evt. pijn.. we zouden trouwens pas weer beginnen nadat ik ongi was geworden zodat ik gelijk weer aan de pil kon.. vorige week werd ik ongesteld dus vanaf a.s. weekend gaan we weer rustig aan proberen..

Deel Deze Pagina