Wat kook jij voor visite?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijnamoeder, 18 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Zondag krijgen we de broer van mijn man met z’n gezin op visite. We gaan gezellig borrelen en ze blijven wel eten. Ik vind het altijd leuk om iets nieuws te bedenken wat ook nog bevalt voor de kids (of in een variatie kan). Zo maak ik v wel eens:
    - kip, papat en appelmoes (hele kip met aardappeltjes van de bbq en zelfgemaakte appelmoes)
    - poke bowl (heel veel schaaltjes en zelf lekker maken)
    - pasta met goede saus en salade
    - stoofvlees met wat extra’s

pan nasi of lasagne vind ik te simpel, mag best wel wat meer werk zijn maar ook net iets bijzonders zijn. Ik kan naar Sligro zaterdag dus ingrediënten vinden moet ook lukken!

wie heeft er leuke tips?

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Dat ligt eraan of ik ze in leven wil houden....;)

Ik ben een hele slechte kok, maar voor mijn paprikasoep met garnalen komen ze allemaal weer terug. Daar doe ik meestal gewoon broodjes bij met normaal beleg of een kroket/frikadel of pulled chicken.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ligt er aan wie er komen en wat ze lusten..

Ik durf van mezelf best wel te zeggen dat ik best goed kan koken:D
    (Ik krijg bijna altijd complimentjes)

Heel soms maak ik een chinese tafel met bami, nasi, kip kerrie, babi pangang enz, maar dit is niet heel vaak omdat het best veel tijd in beslag neemt en ik niet altijd zin heb om zo lang in de keuken te staan.

En echt heel sporadisch wat kleine thaise gerechtjes waarvan ik weet hoe ik ze moet maken..

Verder maak ik spareribs, roti, lasagne, pulled pork/pulled chicken..

Of ik haal iets uit het kookboek/website van de kookmutsjes.
    https://kookmutsjes.com/

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Indiaas, schaaltjes met verschillende soorten curry's, paar soorten rijst, verschillende soorten naan en een stapel papadums met wat dipjes erbij.

Mexicaans, zelfde idee maar dan met verschillende soorten vlees, vis, groenten, guacamole, salsasaus etc met een stapel wraps en of taco schelpen ernaast.

Ook ga ik wel eens op de spaanse tour, patatas bravas, albóndigas, estofado, boquerones, stokbrood met aioli, empanadas, en nog wat soorten tapas erbij. Alhoewel dat meer een verlengde is van een borrelplank.

blij83 vindt dit leuk.
  5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Cannelloni met spinazie en ricotta mmmm zo lekker. Maak het helemaal vooraf al klaar, hoeft het alleen nog de oven in.
    Dus wel net zo makkelijk als lasagne maar net even wat specialer. Lekker Turks brood met dipjes vooraf bij de borrel.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  6. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Spring rolls;bak warm water op tafel en dingen om mee te vullen

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij houden het juist simpel. Met lasagne, salade en vers gebakken brood met knoflookbrood.

Spaghetti carbonara met vers gebakken brood

Erwtensoep

Als we nog uitgebreider gaan koken dan voelen ze zich bezwaard:roflmao:

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik maak echt van alles. Soms maak ik ook zelf kaasfondue. Super simpel.
    Maar vaak sta ik toch wel even in de keuken en als mensen spontaan mee eten bestellen we eigenlijk altijd wel wat.

9. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Van dat doorzichtige spul, die je dan vult?

10. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Ligt eraan wie er komen eten en met hoeveel ze zijn, zijn er kinderen bij etc etc.. en of ik zin heb om echt te gaan koken of dat ik het liever simpel houdt op dat moment

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Ik maak meestal van alles en nog wat en dan buffet-stijl. Hier zijn er ook altijd wel kinderen bij, dus ook opties die heel kindvriendelijk zijn. Soep, broodjes, allerlei beleg, salades, plaatpizza (of kleine pizza’s door de kinderen laten beleggen), quiche, lasagne, stoofvlees met gebakken aardappeltjes etc.

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Rijstvellen :)

13. Cobon

Cobon Niet meer actief

Pot pie met een lekkere groene salade (met hazelnoten, stoofperen en balsamico sinaasappel vinaigrette bijvoorbeeld) en gegrilde groene asperges!

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    #14 Adje, 19 okt 2022
    Laatst bewerkt: 19 okt 2022
    Dat ligt er helemaal wie er komt en met hoeveel ze zijn natuurlijk de tijd van het jaar. Voor een grote groep kook ik anders dan voor bv 4 personen extra. Maar ik kook meestal wel uitgebreid. Is een kwestie van de juiste recepten kiezen, die je goed kunt voorbereiden, zodat je op het laatste moment niet veel meer hoeft te doen.

Indische rijsttafel is atijd wel een succes. Er zijn dan zat dingen die je vooruit kan maken en later alleen nog oo hieft te warmen. Dan hoef je a la minute alleen nog rijst te koken, en vul je de warme gerechten aan met seriendeng, atjar, kroepoek, e.d.

Of bv mexicaans:
    Twee soorten vullingen, bv kip fajita’s en carnitas. En dan nog een hoop beleg naar keuze (komkommer, tomaat, gebakken paprika en ui, zure room, geraspte kaas, guacamole, ijsbersla, mais, verse koriander) voor op tortilla’s

In de zomer doe weleens broodjes met weer keuze uit 2 soorten beleg (bv bbq pulled chicken en Indo pulled pork), en dan daarnaast nog een aardappelsalade en een coleslaw

Of een zeer uitgebreide borrelplank met zoveel eten (en ook tussendoor aanvullen), zodat avondeten overbodig is.

Of een grote pan stoofvlees (boeuf bourguignon, zuurvlees, e.d.), geroosterde aardappeltjes uit de oven (met smaakmakers naar keuze), en een salade

En als dessert voor een grote groep is een ijsbuffet hier altijd een succes. Ik maak het ijs altijd zelf, maar dat kan natuurlijk makkelijker. Beetje smaken kiezen die goed matchen en daar ook weer wat garnituur bij, zoals bv vers fruit, crumble, meringues, slagroom, chocoladesaus, karamelsaus, etc.)
    Of een lekkere panna cotta, mousse of bavarois. Super simpel en je moet het vooruit maken, dus alleen nog serveren na het diner.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mag ik bij jou komen eten?

Rosje83, Adje en TotalBella vinden dit leuk.
  16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier is loempiataart altijd een succes. Makkelijk vooraf te bereiden!
    Daarbij zelfgemaakte atjar, salade, bami en kroepoek.

Mediterraans buffetje: zelf gemaakte gyros met pita en diverse sausjes, griekse salade met olijven, feta en ui, köfte, Turkse pizza's, Gözleme, lasagne en pasta, gazpacho, paella.

Wel wat werk:oops:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Hier zijn zelfgemaakte kipburgers, met krokante parmaham, wortel/appel salade en zelfgemaakte dressing/saus op een luxe broodje vaak een succes :)

18. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Ligt er aan wie er komt en of er kindjes bij zijn (die van sommige vrienden zijn nogal moeilijke eters)
    Enchiladas
    Stoofvlees
    Lasagne of andere pasta
    Gevulde paprika of aubergine
    Sowieso wel iets wat ik op voorhand klaar kan hebben

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Oh hier blijven ze zelden eten, mijn kookstijl aangebrand en niet gaar! Dus niemand durft.
    En mochten ze blijven voor het eten, wordt het iets afhalen.

Paardenbloem en femkes vinden dit leuk.
  20. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Hangt er vanaf met hoeveel ze komen.
    Voor 2 tot 3 extra eters maak ik vaak een wat luxer menu met voorgerecht en dessert etc.
    Ook beetje afhankelijk van de smaken en wensen van de gasten.
    Een groter gezelschap doe ik vaak verschillende dingen in buffetvorm.
    Dan oa soep met stokbrood en smeersels, aardappeltjes, gratin, frietjes, verschillende groentes, salade, appelcompote, 2 soorten vlees oid en lekker nagerecht.
    Of we zetten de bbq aan in de zomer met veel bijgerechten.
    Ik vind het wel fijn als ik dingen heb uit oven of koude dingen zodat ik niet de avond zelf de halve avond alleen maar in de keuken sta.

Deel Deze Pagina