Voor alle hondenbezitters onder ons: Ruimen jullie de hondenpoep op binnen de bebouwde kom? Ik zie zo vaak mensen met een hond lopen zonder zakje of wat dan ook (kan ook in de broekzak zitten natuurlijk) en van de week weer 2x gezien dat iemand zn hond liet poepen en t niet opruimde. Ik zeg er tegenwoordig wat van, gewoon: "Wilt u het ook even opruimen alstublieft? Ik houd niet van hondenpoep onder mijn schoenen?" Vanmiddag zei ik dat tegen een meisje van een jaar of 8 en die wist niet eens dat je het hoort op te ruimen Echt, ik ga over mn nek als het op de kinderwagen komt of onder de schoenen van mn dochtertje. Tegenwoordig check ik eerst het speeltuintje voordat er lekker gespeeld kan worden, ben er echt erg vies van... Ik word niet snel boos maar hondenpoep op de stoep (of in het speeltuintje), dan kan ik echt uit mn stekker gaan. Maar vrienden van ons (met hond) zeggen: je moet gewoon op de paadjes blijven, als de honden in de struiken poepen is er toch niets aan de hand? Volgens hen ruimt maar 10% van de hondenbezitters de poep op.... Ben ik nu zo overdreven vies van hondenpoep, overdrijf ik misschien? En ruimen echt zo weinig mensen het op?
Ik vind het ook smerig, in onze wijk zijn de speeltuintjes ook poepveldjes; gruwelijk irritant als mensen hun hond laten poepen onderaan de glijbaan en het niet opruimen. Sowieso is dat geen geschikte plek, maar waar dan ook; ruim het op! In de bosjes is ook smerig, in de zomer ligt dat daar lekker te broeien en hangt er zo'n poep-walm rond, gatver de gatver!
ja, ik ruim op. zeker rond stukken waar veel kinderen spelen. Maar langs de sloot (waar het onkruid tot ver boven mijn hoofd groeit) en langs de rondweg (buiten de wijk, waar je eigenlijk niet hoort te lopen) niet.
Heel eerlijk... Nee ik ruim niet (altijd) op A mijn hond poept altijd heeel ver in de bosjes dus eer ik daarbij ben sta ik zelf 10x in ander mans drollen. Weet ik dat er kinderen spelen haal ik het ook weg maar vaak zijn het de struiken bij de hondenuitlaatstrook B de hond loopt vaak op prive terrein Maar ik heb altijd zakjes bij me zodat mocht hij onverhoopt toch op straat,gras, in iemands tuin of ergens waar het gewoon niet hoort haal ik het weg. Hondenbelasting betaal ik wel. Vraag me serieus af hoeveel mensen dit niet betalen (is nog niet in elke gemeente verplicht)
Yep ik ruim het op, maar ik moet serieus bijna in een spagaat liggen om niet in een ander zijn bult stront te staan.. Vooral hier in de buurt is het verschrikkelijk, hebben we een stuk wat "natuurlijk spelen" heet, houten goaltjes, boomstammen waar kinderen op kunnen klimmen maar daar ligt echt de meeste stront
ik dacht juist dat ze de hondenbelasting er overal af willen hebben omdat de meeste mensen het netjes opruimen. bij ons veel loslopende honden helaas dus poep overal.. toen ik een hond had ruimde ik het vaak wel op. had altijd een pakje zakdoekjes mee en dan kon het meteen de put in.
Precies 1 van mijn grootste frustratiepunten in onze wijk, die verrekte hondenpoep. Ik zie veel mensen zonder zakjes lopen (terwijl hier om de zoveel meter zo'n paaltje staat met zakjes) maar ook genoeg (heel schijnheilig vind ik) met zakje die het niet opruimen. En dan staan ze nog schichtig om zich heen te kijken of niemand het ziet, de meesten weten het dus wel denk ik dan. Als ik er elke keer iets van moet zeggen heb ik er bijna een dagtaak aan dus ik heb het opgegeven. Ook al erger ik me groen en geel als ik 100 keer tegen onze dochter moet zeggen: kijk uit, poep! Als ik het recht voor me zie gebeuren zeg ik er wel wat van maar ik stapte eerst ook gerust naar buiten, aangezien wij op een hoek wonen met een perkje langs het huis (waar ook veel gepoept word) en dat erg gaat stinken met warm weer, om er iets van te zeggen. Maar dan blijf ik bezig.. Tegenwoordig roept onze peuter van 2,5 ook vaak net iets te hard op straat "Kijk mama, mensen doen niet poep opruimen. Dat is niet goed!". Dan moet je ze soms eens zien kijken haha sommigen schrikken dan zo dat ze het alsnog opruimen
Ik kom amper met mijn hond binnen de bebouwde kom. Vind het normaal dat je het opruimt als het op plekken is waar mensen komen, dat doe ik dus ook altijd. Nou poept onze hond meestal helemaal in de bosjes/in een sloot/in hoog gras, waar geen mensen komen en niemand er last van heeft. Dan ruim ik het niet op. Als ik ergens heen ga met haar neem ik altijd zakjes mee en ruim het dus op indien nodig. Hier geen hondenbelasting, maar in onze gemeente zijn er ook geen aparte voorzieningen voor honden. Woon buitenaf dus uitlaatveldjes ofzo zijn ook niet echt nodig.
Nee. Maar dat is voornamelijk omdat mijn honden meestal ergens poepen waar het mag en waar je het niet hoeft op te ruimen Laatst kon mijn hond het niet ophouden en die ging midden op straat zitten. Dan ruim ik het natuurlijk gewoon op. Voor de rest loop ik met mijn honden meestal in de polder en gaat mijn hond alleen maar ver van het pad afzitten dus dan ruim ik het ook niet op. Ook in het bos ruim ik het niet op want daar lopen koeien en daar ligt dus ook erg veel koeienpoep en dat is niet echt een speelbos ofzo. Op de stoep, op grasvelden waar kinderen komen en in speeltuinen dat is gewoon asociaal. Edit: ik zie nu net specifiek binnen de bebouwde kom. Dus de polder en het bos vallen daar niet onder.
Ik ruim het altijd op. Vind het ook te ranzig voor woorden als mensen het laten liggen. Het is maar een kleine moeite. Ik spreek ze daar ook rustig op aan.
Nee want hij poept alleen in het hoge gras aan de waterkant, ik kan jouw 1000% garanderen dat daar geen mensen lopen Verder poept hij hier nergens in de buurt
Ik heb een hond en ja, ik ruim altijd zijn poep op. Soms vis ik het tussen drie andere drollen op maar goed. Ik vind de veldjes waar ik hem uitlaat dan ook te smerig voor woorden. Over het algemeen loopt hij nog aardig tussen de andere drollen door maar vooral als het geregend heeft stapt hij we nog wel eens midden in en kan ik thuis nog een stel honden poten gaan wassen en schrobben. Gat wat is dat smerig!!
Op de stoep sowieso, dat vind ik ook echt ontzettend goor! Hier hebben we een buurman met een hond zo groot als een kalf, die poept op de stoep en de straat. Heerlijk om er met je auto door heen te rijden ook... Als het in de struiken ligt, laat ik het liggen. Grasveldjes waar gespeeld wordt daar ruim ik het weer op. Speeltuinen kom ik standaard niet met mijn hond maar daar zou ik het zeker opruimen. Nu heb ik het geluk dat mijn hond bijna altijd dezelfde plek uitzoekt om te poepen en heb ik altijd een zakje aan de riem. Ik heb bij zijn geboorte 20 hondenpoep-zakjes gekocht, waar ik nog de helft van heb. Mijn hond is 6
Da's eerlijk, haha Maar ik denk dan: als je zo graag een hond wilt, draag dan ook de consequenties en ruim het op. En welke kinderhaters laten hun hond bij een speeltuintje poepen? Ik heb de honden van de overbuurvrouw een paar keer gefilmd omdat zij ze zo los de deur uitstuurt als het regent, dan poepen ze buiten ergens en daarna gaan ze weer naar binnen, hoeft de buurvrouw de regen niet in. een van haar honden heeft pas toen hij weer eens los liep onze dochter van 4 uit enthousiasme ondersteboven gelopen en sindsdien is ze doodsbang voor honden, echt jammer want ze was altijd heel onbevangen naar dieren toe. Maar het is gewoon zo aso om je hond op de stoep of er vlakbij te laten poepen. En als ouders vind ik het ook een heel slecht voorbeeld naar je kinderen: ze zien dat je consequent een wettelijke regel overtreedt....
Ja (bijna) altijd! Als ze in de bosjes poept waar ik niet bij kan laat ik het liggen.... Ook buiten de bebouwde kom ruim ik het op als het op een plek ligt waar ook anderen lopen.
Onze hond poept bijna altijd op een hondenuitlaatveldje en daar hoef je het niet op te ruimen. Toch heb ik altijd zakjes bij en poept ze op een andere plek dan ruim ik het altijd op. Heb er ook zo'n hekel aan die poep die overal maar ligt, buiten dat het stinkt is poep onder je schoenen of onder de banden van de kinderwagen ook echt geen pretje.
Nee ik ruim het niet op. Maar ik laat mijn hond dan ook nooit in de wijk uit, maar buiten de bebouwde kom in de polder. Mocht ik wel in de bebouwde kom komen, heb ik sowieso altijd zakjes in mijn jaszak zitten, dus nee dat zie je niet. Maar waar ik nog een grotere hekel aan heb zijn PAARDENHOPEN! Dat zijn me toch hopen midden op het fietspad! Waarom hoeft dat niet opgeruimd te worden???
nee wij ruimen het niet op. maar onze hond poept altijd op het honden ren veld. dit veld is omheind en daar hoef je het ook niet op te ruimen.
Ik ben geen hondenbezitter, maar heb veel contact met de BOA's in onze wijk. Die controleren hier veel op. De meeste mensen, die hun hond hier uitlaten, ruimen het netjes op. In de straat mogen honden niet eens op het groen komen. Dat is echt om te spelen. Daar houdt bijna iedereen zich aan. Scheelt, dat je hier zo in het buitengebied zit en daar hoeft het volgens mij niet. Dus een kleine moeite om met de hond 300 meter verder te lopen. Mijn tip: Als je echt last van hondenpoep hebt, contacteer dan de BOA's. Meestal gaat dat via de gemeente. Bij ons hebben ze een actie gedaan. Alle hondenbezitters, die een hondenpoepzakje bij zich hadden, die kregen een houder voor hondenpoepzakjes. Werd als positief ervaren door de mensen.