Wij hebben er vandaag ook weer 3 gevonden. Hebben vorige week een premium afgesloten en nog geen seconde spijt van gehad. Hebben nu voor 3 maanden en eigenlijk hebben we daar al best wat van gedaan of liggen klaar om opgelost te worden. Ik merk dat echt caches die je aan elkaar kan lopen hier wat beperkter zijn in Zuid Limburg. Over de grens zijn er wel weer zat maar we vragen ons een beetje af hoe we dan met de data zitten. Lopen met de telefoon en kunnen beide 100 mb gratis verbruiken in buitenland per maand. Iemand een idee?
Welke app gebruik je, Casara? Ik heb c:geo en ik kan thuis (online) caches opzoeken en dan opslaan voor offline gebruik. Als ik ga lopen, kan ik dus mijn dataverbruik wel uit laten. (Al zet ik het meestal aan, want ik log ze meteen.)
Ik heb C:geo en geocaching. We zijn er nog niet zo heel erg in thuis. Het is wel een verslavende hobby! Moeder van vriendinnetje van dochter is ook al heel enthousiast.
Probeer het eens, zou ik zeggen. Bij mij werkt de kaart niet echt lekker meer. Ik kan in ieder geval niet inzoomen. Je zou dus vooraf thuis op de kaart moeten kijken waar je zo ongeveer moet zijn. En dan lopen met het kompas vam c:geo, dat werkt wel.
Bedoel je, je account op twee toestellen (telefoons) gebruiken? Want dat kan. Ik ben op geocaching.com ingelogd op mijn tel en mijn man op zijn tel. We gebruiken gezamenlijk een account.
Gisteren zijn we gaan geocaches op de Brunssummerheide! Echt een aanrader en superleuk voor kinderen. Ze waren niet heel moeilijk te vinden. Hebben een rondje gelopen en 5 caches gevonden. Er liggen er 8 maar dat was dikke 8 km lopen. Te ver voor onze dochter. Nu hebben we ruim 5 km gelopen (berg op en af). Hier gaan we zeker nog eens terugkomen!
Die op de brunssumerheide zijn inderdaad erg leuk. Wij moeten alleen de bonus nog. Hier zijn de kinderen een weekendje weg met opa en oma dus gisteren zijn we lekker gaan cachen en hebben er 26 gevonden Zitten in nog geen3 maanden tijd al op 188 caches. Het is echt zo leuk. Wij gebruiken nu een GPS en dat werkt wel zoveel fijner dan de telefoon. Die vond ik erg snel leeg gaan.
Als je met een telefoon wilt cachen, is een powerbank denk ik wel een aanrader. Hoewel ik het op zich nog wel vond meevallen. Ik heb een keer een uur of 3 gelopen (GPS + 3G aan). Toen was de batterij van 100% naar iets in de 60% gegaan. Als je verder zorgt dat er niet te veel op de achtergrond meedraait, kun je dus voor een ochtendje of middagje cachen met kinderen een heel eind komen. Wij hebben gisteren onze 20e cache gevonden. Het gaat niet zo vlot, want wij doen er heel vaak ook maar gewoon 1 of 2. De cache die ik zelf heb gelegd is nu ook een aantal keer gevonden. Tot nu toe allemaal vrij uitgebreide reacties. Dus niet alleen maar "gevonden, TFTC". In elk logje stond wel iets over de puzzel, de locatie of de container. Allemaal positief. Dat is wel leuk om te lezen. Vandaag hebben we even niet gecachet. We zijn naar het strand gegaan en dat is op zich al leuk genoeg voor de knullen want dat doen we bijna nooit. (Het was nu alweer twee jaar geleden. *schaam*) Ik had wel even gekeken, maar er lagen ook geen caches echt in de buurt van het strand waar wij heen gingen. Wel in het dorp, maar ik geloof nooit dat ze daar zin in hebben gehad. Binnenkort maar weer eens een trail lopen in een bos. Dan is het wel leuk om er een aantal achter elkaar te zoeken en van cache naar cache te lopen.
Op Texel nu 10 caches gevonden, nog 10 gratis caches te gaan . Toch maar geen premium omdat we over deze 10 3 dagen hebben gedaan en nu nog 3 dagen hier zijn. Ik vind het zo leuk dat je op plaatsen komt waar je anders nooit komt! Een heel mooi pad door het weiland gelopen en met een trekpontje een watertje over. En lekker bij de schapen en lammetjes gelopen. De kinderen vinden het ook echt heel leuk!
Wij hebben er nu 38 gevonden. Wilden er vanmiddag een vlakbij ons huis loggen maar er was een muggle. Dus toen maar naar huis gelopen. Komen wel een keer op een avond terug.
Moest even opzoeken wat een muggle is hoor . Maar wij komen hier op Texel ook vaak mensen tegen maar die zijn allemaal aan het geocachen . Van de 10 caches kwamen we 3 keer anderen tegen, 2 keer daarvan waren wij de eerste. Bij de laatste waren we net bezig de cache weer te verstoppen en waren ze nog wat verder weg. Hebben net gedaan of we nog aan het zoeken waren, oudste vond het hilarisch
Pff na 5 weken is onze cach dan eindelijk live Er waren vraagtekens bij of het wel een traditional cach was dus we hebben de vraagstelling veranderd om het slot te kunnen openen. Dus gisteravond onze eerste 2 bezoekers gehad
Leuk Miron! Wij hebben al meer dan 10 caches liggen, een multi en verder puzzels en 3 tradis. In juni hebben we ons eigen event weer! Dan komen er weer 15 caches uit die we samen met het team dat t event organiseert uitbrengen. Ik heb er al weer zin in. Lekker kletsen met andere cachers en bbq-en en voor t kampvuur. Hopelijk werkt t weer mee!
Vandaag weer een poging gedaan. Ik vind het heel leuk en de oudste ook, alleen werkt de telefoon vaak niet mee en dan frustreerd enorm. We hebben het nu een aantal keer gedaan, maar mijn man irritteerd zich vooral door het zoeken van ons (omdat de telefoon steeds wat anders aangeeft of geen signaal heeft duurt het soms lang) Een gps lijkt me handig, alleen om nu al 200 euro uit te geven terwijl we het zo weinig doen nu (wat komt omdat het nooit werkt)
Leuk een eigen event Duikster. Wij gaan binnenkort ook naar een event toe. Wij zijn net terug van onze eerste nachtcache. Waar is sneeuwwitje. En we hebben haar gevonden. En onze 2 kids zijn echt kanjers. We waren pas om 0:50 terug bij de auto en de jongste heeft wel even gezeurd ik ben moe en heb pijn aan mijn benen maar heeft toch helemaal meegelopen. we waren om 21:30 begonnen. En ze is net 4 en toen we klaar waren en ik vroeg gaan we morgen weer geochachen had ik echt verwacht dat ze nee zouden zeggen maar er kwam echt een jaaa uit.
Gaaf Miron. Heb je gc code? Wij zijn eergisteren met een vriendin geweest. Haar dochter vond de struiken eerst maar niks. Maar eenmaal de cache gevonden smaakte het naar meer! Inmiddels heeft ze zich ook aangemeld en zal dit niet de laatste cache samen zijn. Ik denk dat wij morgen weer een cacherondje gaan doen.