Algemeen topic: thuis sporten

Discussion in 'De lounge' started by Suzzert, Mar 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik dacht, ik maak gewoon een topic aan ;) om ervaringen te delen en vragen te stellen aan elkaar.

Ik sport buiten huis ook, maar door de weeks wil ik mijn core verstevigen en mijn arm en been spieren trainen. Nu heb ik voor core en benen genoeg oefeningen. Alleen die boven armen... Vooral de kipfiletjes ;)

Iemand daar goede oefeningen voor? Het is wat slap en ik vind het gewoon niet mooi :p ik zit al te denk aan wat kleine gewichtjes aan te schaffen. Ze hoeven niet enorm gespierd worden, maar gewoon niet meer zo slap.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    opdrukken :) verder idd met gewochten je biceps en triceps trainen. op youtube kun je veel vinden

3. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik ben zelf fan van fitnessblender. Je kan daar selecteren op workouts voor je core en/of je armen. Ze hebben ook een trainingsprogramma van een aantal weken voor je core. Wat gewichten aanschaffen is wel een aanrader.

4. Mango393

Mango393 Bekend lid

May 4, 2015
    602
    101
    43
    Dippen misschien? Kan je makkelijk thuis doen bij een bank oid.

5. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

Dec 21, 2009
    636
    265
    63
    Female
    Militair
    Tilburg
    Je zou ook een TRX trainingskoord kunnen aanschaffen. Ik heb er ook een thuis, vind het zelf erg fijn. Je kan er verschillende spiergroepen met trainen.

6. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Wie heeft er goede oefeningen voor buik? En bovenbenen (binnenkant)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Alleen je buik trainen is lastig. Ik en mn vriend hebben nu een fitness schema en daarin trainen we eigenlijk alles. Ik had het nooit gedacht maar ik had vooral spierpijn in mijn buik, precies datgene waarvan ik dacht met die oefeningen ik het daar nooit zou voelen.
    Sowieso wat iedereen al zegt met gewichten trainen.
    Ons schema is op ons afgesteld door een personal trainer die ook nog een collega is van mn vriend:D

8. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

En welke oefening doe je dan?

9. Koekie83

Koekie83 Actief lid

Jul 24, 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zweer ook bij Fitnessblender, is echt geweldig en kun je per te trainen lichaamsdeel ook gewoon filmpjes zoeken :)

10. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,190
    433
    83
    Oeps, ik reageer in het verkeerde topic

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    O ik train al een tijdje met de kettlebel, gewichten, fietsen, lopen, hardlopen en sinds kort Plyometric

Maar ik begon met de kettlebell en cardio

Ben nog nooit zo strak en fit geweest. Platte gespierde buik, gespierde boven benen, mooie armen...helemaal strak ook...

Vetpercentage van 20 ( ik had 30..daarmee ben ik begonnen..ik was ook te zwaar)

Mijn buik is als laatste pas echt mooi strak geworden. Die heb ik eerst weg moeten sporten door vet verbranden. En altijd buikspieroefeningen erbij gedaan. Nu zie je dus de spieren mooi zitten.

Ik begon met bodyfit by amy via you tube... 4 kilo kettlebell...nu 10,12 en 16 kilo.

Plyometric is mijn nieuwe leuke bezigheid...ik doe dat altijd als ik ga hardlopen ( ik loop altijd interval sowieso..) https://www.fitnessblender.com/exercises/knee-tuck-jumps

Ik ga trouwens ook 1 keer per week naar een jumping hal ( turnhal) met toestellen..rekstokken, en trampolines...gewoon lekker een uurtje overal op bezig.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    O.a shoulderpress, crunches, juping jacks, squats... en idd na een tijdje kun je ook met gewichten.

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank je dames voor de tips!

Share This Page