Ik vond net een pak geopende rijst in de kast. Er zit nog genoeg in om vanavond van te eten maar hij is open en ik weet niet hoe lang hij daar al staat. Geen jaren, maar wel een aantal maanden. Weet iemand hoe lang je geopende rijst kunt bewaren?
Zo lang het droog is gebleven en op kamertemperatuur bewaart kun je volgens mij gewoon de houdbaarheidsdatum aanhouden.. Eet smakelijk
Houdbaarheidsdatum is 31/10/2014. Maar aangezien bij veel producten die datum niet meer geld als de verpakking eenmaal open is.. Maar goed, jullie zeggen dat het kan. Dan eten we vanavond rijst .
Ik let bij rijst niet eens op de houdbaarheidsdatum, gaat gewoon in de pot en dan gebruik ik het tot het op is.
Ik koop 1x in de zoveel tijd een baal rijst en gooi dat in van die metalen blikken. We doen er dan lang mee, maar we eten veel rijst. Zo'n pakje is bij ons zo op. Maar ik kijk nooit naar de houdbaarheidsdatum, als het droog staat is het geloof ik onbeperkt houdbaar.
Bij rijst let ik inderdaad enkel op hoe het er nog uit ziet en eet het gerust nog tot maanden na de aangegeven houdbaarheidsdatum, ook als het al geopend is. Maar ik eet zoveel rijst dat dit eigenlijk niet gebeurd.
Rijst kun je heel lang bewaren ook als het geopend is. Het is een gedroogd product. De houdbaarsheiddatum moet er op staan maar is daarna zelfs nog een hele tijd goed. Rijst op zich zelf is niet snel ( bedorven) ja als het nat is geweest dan kan het gaan schimmelen. Lekker op eten dus.