Allemaal vragen over pipelle/scratching/ nk celen test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door stess82, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik wilde wat vragen stellen over een zgn scratching. Ik ga waarschijnlijk een ivf traject doen in dusseldorf. Alle afspraken staan al. Maar nu willen ze eerst een nk-cellen test doen en dat gaat dan samen met een scratching. Maar omdat er zoveel anderen zaken besproken zijn, was deze behandeling gewoon ingepland en is er verder niets over gezegd. (hoe het in zijn werk gaat, pijnstilling etc.) Daardoor dacht ik dat het niet zoveel voorstelde, maar nu lees ik eea op internet en heb ik eigenlijk allemaal vragen....

- Hoe pijnlijk is het? Ze nemen ook een biopt af voor een NK- cellen test en ik lees werkelijke horror verhalen tot' ik-voelde-helemaal-niets'. Is het verstandig toch wat pijnstilling te slikken?
    - Kunnen ze de baarmoeder beschadigen met een scratching? Hoe kan dat nou met een curettage wel en hiermee niet?
    - Omdat ik op korte termijn alle afspraken heb gekregen en er op allerlei dagen in de cyclus afspraken zijn ingepland, heb ik me vergist in de datum van een bloedonderzoek (aan het eind van de cyclus) en in mijn hoofd omgewisseld met de scratching. Deze staat ingepland op dag 8 na de eisprong. Als je zwanger bent dan neem ik aan dat je dat hierna niet meer bent? Is dat het enige risico of is het dan wel schadelijk voor je baarmoeder? Ze hebben me hier in Dusseldorf verder niet over geïnformeerd.
    - Hoe lang heeft zo'n scratching effect op de innesteling?

Heel graag krijg ik wat opheldering! :)

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik kan je alleen iets vertellen over de scratching. Ik heb dat de cyclus hiervoor gedaan voor de tp van onze laatste cryo. En zie banner ;) Ik hoop dat dit goed mag blijven gaan en ik weet natuurlijk niet of het door de scratching komt want de cryo was ook gewoon erg mooi.
    Het stelde werkelijk niets voor. Ik was 5 minuten binnen en ik vind het een beetje vergelijkbaar met een uitstrijkje qua gevoel. Heel kort even een krampje.
    Het heeft de cyclus na de scratching effect. Mocht je die cyclus niet zwanger raken dan zou je weer opnieuw een scratching toe moeten passen wil je van hetzelfde effect profijt hebben.

3. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend zeg :)

Jeetje, ik vind het wel jammer dat zoiets maar 1 maand effect heeft...Ik had gehoopt op iets langer. En zijn ze maar een paar seconden in de baarmoeder of duurt het echt langer? Vind het stiekem toch een beetje eng...

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De scratching zelf duurt inderdaad maar een paar seconden. Vergelijkbaar met een terugplaatsing.

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik dacht dat het wel een maand of drie effect kon hebben hoor! Drie tot zes zeggen sommige optimisten zelfs. Ik vond het niks voorstellen, beetje vergelijkbaar met IUI of uitstrijkje inderdaad. Het zijn maar een paar krasjes die ze maken. Als het NK cellen onderzoek er aan gekoppeld is kun je daar heel waardevolle informatie uit halen. Misschien zit het gewoon goed met die cellen, maar als het niet goed is dan kan het je vele nutteloze terugplaatsingen schelen omdat je dan de juiste behandeling krijgt.

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik had de scratching in rond 47 (zie mijn handtekening) tijdens een hysteroscopie. Dan gaat er wat meer bij je naar binnen en dat was wel vervelend. Ik moest van tevoren ook 2x paracetamol innemen en de rest van de dag rustig aan doen.

Als we binnenkort voor ICSI gaan, krijg ik de maand ervoor alleen een pipelle. Dus ik weet het niet precies maar ik zie daar beslist niet tegenop. Ik vond namelijk alleen het passeren van de baarmoedermond met de hysteroscopietools pijnlijk (ik viel bijna flauw), maar de scratching zelf voelde ik amper.

Het lijkt me veel minder ingrijpend. Maar weet niet precies want nooit currettage meegemaakt.

Ja je bent dan idd niet meer zwanger. Het is een verloren maand. De timing is hier (in Voorburg) ook een week na ovulatie.

In Voorburg vinden ze scratching na 3 maanden geen effect meer geven. Daarom krijg ik de behandeling in ronde 50 :eek: dus opnieuw.

Volgens mij hoef je er niet tegenop te zien. Veel geluk!

7. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel iedereen voor jullie reacties! Ik ben nu toch wel gerustgesteld :) Ik heb al 2 keer een hysteroscopie gehad en dat was geen pretje. (Alhoewel ze dat in Gent heel goed doen hoor, maar ik ben toch vrij gevoelig altijd) Maar ik ken dusseldorf niet zo goed dus ik ben benieuwd.

Gefeliciteerd voor iedereen die zwanger is en heel veel geluk Mlady! :) Hopelijk snel een zwangerbanner voor jou!

Deel Deze Pagina