uit eten en aan de lijn

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Volgende week hebben we en etentje in een restaurant. Nou ben ik sinds 2 weken weer aan de lijn en het gaat lekker dus ik wil de calorieën een beetje beperken.
    Wat kan ik in een restaurant nou het beste pakken vooraf en hoofd? Carpaccio/salades en soep klink het beste maar is dit ook zo? En als hoofdgerecht? Ik denk dat vis beter is als vlees? Maar misschien is het wel juist heel vet in een restaurant... wie heeft er tips?

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik ben ook aan het diëten en ik neem vooraf een lichte salade. En als hoofdgerecht het magerste wat erop de kaart staat. Verschild ook een beetje wat erop staat. Soms neem ik alleen een maaltijd salade.

3. Amare

Amare Niet meer actief

Alvast online het menu bekijken?

4. minon

minon Niet meer actief

Vis bevat sowieso goede vetten. Het ligt er maar net aan hoe het restaurant het klaarmaakt denk ik. Is bijvoorbeeld de soep eigen gemaakt of een pakje. Carpaccio zelf bevat niet zoveel (110kcal per 100 gram) maar vooral de dingen die erop liggen zoals de kaas maken het weer dik. Hetzelfde met een salade. Wat voor dressing etc etc.
    Ik zelf zou eigenlijk gewoon een avondje genieten en kiezen voor wat jou het beste lijkt en bijvoorbeeld de patat laten staan maar juist de groenten of de salade bij je hoofdgerecht eten. Je hoeft niet altijd extreem streng te zijn toch? Kun je niet alvast het menu bekijken van het restaurant waar je gaat eten?

5. BlueApple

Ik weet niet waar we gaan eten. Ik zat er net ook aan te denken om even de kaart online te bekijken inderdaad. Ik ga straks eens even vragen waar we uit eten gaan!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Die avond niet teveel er op letten ( ja wel patat of mayo et cetera)

Een balansdag tussendoor is soms ook heel goed.

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    In ieder geval het broodmandje overslaan. Is zonde van de rest van je gerechten en je eet er vaak alleen van omdat het er toch staat.

Verder zou ik gewoon eten waar je trek in hebt, alleen uitkijken met de sauzen (mayo, roomsaus e.d.).

8. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Je kunt dit ook vaak vragen aan de bediening. Als het goed is weten zij wel wat 'magere' gerechten zijn. In het restaurant waar ik werkte kon je gewoon van de kaart bestellen en de koks maakten daar dan een gezondere versie van. Vaak zijn de sausjes en dressings het meest ongezond.

9. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    gewoon iets lekkers kiezen wat niet moddervet is :) het zou zonde zijn als je iets heel magers kiest wat je niet eens echt lekker vind toch. ik neem meestal alleen een hoofdgerecht en een lekkere kop koffie ipv een dessert. of ik neem een paar hapjes dessert van mn vriend :D

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou met het uit eten gaan ook weer niet te streng zijn voor jezelf. Neem wel iets wat je lekker vindt hoor.
    Vis is een goede optie en mocht je dat niet zo lekker vinden kies dan een mager stuk vlees. Als voorgerecht soepje of salade. Broodmandje idd over slaan en niet teveel frisdrank bij het eten.
    Neem groente en aardappeltjes bij je eten en geen frietjes met mayo. Vraag desnoods aan de bediening of ze dressings en sauzen apart willen serveren. Dan kan je zelf bepalen hoeveel saus er over je stukje vis of vlees gaat.

Je kan er ook voor kiezen om niet alles op te eten he. Ik krijg het meestal ook allemaal niet op, het is gewoon teveel. Als dessert kan je meestal ook voor een lekkere kop koffie of thee kiezen. Of deel een dessert met iemand.

11. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Carpaccio en een maaltijdsalade als hoofdgerecht, en het toetje overslaan. Verder wel lekker genieten en de dag er na maar een balansdag houden.

12. BlueApple

Bedankt voor de reacties! Ik weet inmiddels waar we gaan eten dus ik ga de kaart even checken. Ik neem gewoon voor en hoofdgerecht. Nadien neem ik toch meestal al thee.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

:):):)....

Ik ben iemand die het broodmandje vaak het meest lekkerste van allemaal vind. Inclusief het desert :p

Oh, mijn liefde voor stokbrood met kruidenboter :D

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij zijn ook aan het afvallen .
    Alleen niet in de vakantie [zo als nu] en ook zeker niet als uit eten gaan.
    Dan is er maar een moto genieten .
    Zo vaak eten wij niet buiten de deur , voor ons altijd een feest.

Net als de rest zegt dagen er na pas je alles weer aan .
    Soms mag je heus wel eens vet of ijs eten .

Ik zeg dan ook maar 1 zin Eet smakelijk en vooral geniet !!

15. BlueApple

hier hetzelfde!! Ik heb het liefst stokbrood en ijs :D

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Carpaccio zonder saus en kaas vooraf, lekkere witvis als hoofd, en een koppie koffie als einde.. Niks mis mee, en goed te eten ;)

17. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Vragen of ze sausjes en dressings apart willen serveren, en verder niet al te veel erop letten. Gun jezelf eens een avond vrij en geniet ervan.

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Het ligt eraan wat er op de kaart staat, maar sowieso geen brood, kruidenboter, dessert, saus. Wel veel groentes, mager vlees of vis. Ik pak zelf meestal alleen een hoofdgerecht.

Deel Deze Pagina