geslachtgeboortegolven

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Bij ons in de buurt zijn de afgelopen maanden een hele hoop baby´s geboren, allemaal (op 1 na) jongens. Grappig!
    Mijn zwangerschapsgymjuf vertelde me dat, toen haar dochter geboren werd, er net een "meisjesgeboortegolf" was in haar wijk.

    Heel interessant, ik denk dat het gewoon toeval is want ik kan hier totaal geen verklaring voor vinden.
    Merken jullie dit ook wel eens op?
     
  2. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Oh ja hoor, toen onze zoon werd geboren werden er bij ons in de buurt ook alleen maar jongens geboren. In de famillie van mijn man, werd toen in 6 maanden tijd een elftal gecreerd van alleen maar jongetjes.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gewoon een kwestie van toeval waarschijnijk ;) maar onze oudste zit met bijna alleen maar jongens op de groep op het kdv (per leeftijd is maar 1 groep) . Toen ze als baby indertijd kwam, vonden de leidsters het ook wel erg leuk 'eindelijk weer een meid!'
     
  4. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    jahoor! mijn zusje en 3 vriendinnen allenmaalbevallen van een jongen afgelopen half jaar. Shannon is het enige meisje in de groep.. hihi.
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    bij mijn op het werk worden alleen jongens geboren :) heeft ook wel iets apparts
     
  6. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    In mijn omgeving allemaal meiden.... heel apart.

    Je hoort ook weleens dat in een dorp alleen jongens of meiden worden geboren. Is ook al eens iets over in het nieuws geweest of bij hart van nederland ofzo... geloof 10 zelfde geslachten in 1 wijk ofzo....
     
  7. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Hier in de straat hebben ze in 4 jaar tijd 26 meiden op de wereld gezet. En geen enkele jongen. Dit was tussen 2002 en 2006.
     
  8. Nischa

    Nischa Bekend lid

    19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Mensen is mijn omgeving krijgen op dit moment ook allemaal een jongen! ik geloof wel in zo'n golf. bij mij was het net andersom iedereen kreeg meisjes en ik was een van enigste met een jongetje :D
     
  9. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Toen ik ging bevallen waren er die dag bijna alleen maar jongens geboren in het ziekenhuis waar ik lag. Ik lag ook op een kamer met 3 andere jongensmoeders (en ik was de vierde dus). Vond het wel grappig, maar of het iets met elkaar te maken heeft...
     
  10. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    In onze omgeving allemaal meiden het afgelopen jaar.
    De meeste zeggen dat we ook een meisje krijgen, ik denk toch een jongen.

    Afwachtten..
     
  11. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Haha grappig! Om mij heen worden ook alleen maar jongetjes geboren.
     
  12. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Ja, hier was dat ook zo. Mijn zoon werd geboren in een zeer vruchtbare buurt haha. Verloskundigen reden af en aan bij ons in de straat. Maar toen Juliën geboren werd, waren er bij ons in de straat, binnen 3 jaar tijd, 8 jongens geboren en geen één meid.
     
  13. Mirro

    Mirro Fanatiek lid

    27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier was het ong 2 jaar geleden een geboortegolf met jonges en afgelopen 6 maanden in mijn omgeving 6 meisjes geboren (en geen jongen)!
    Kan er ook geen verklaring voor verzinnen, maar toeval??
     
  14. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    op de dag dat onze dochter is geboren, zijn er in het ziekenhuis 5 meisjes en 1 jongen geboren.

    In onze vriendengroep zijn in 2010 vier meisjes geboren en geen jongens.

    In onze yogagroep 6 meisjes en 2 jongens

    is wel heel erg toevallig allemaal ;)
     
  15. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Afgelopen jaar zijn er bij ons op het werk 3 meisjes geboren.
    Bij ons in de buurt zijn 6 meisjes en 1 jongen geboren...
    best wel apart als je dat allemaal zo leest.
     
  16. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Nou dan hoop ik dat er tegen de tijd dat de meiden 13 worden er toch wel een paar verhuizen. Ik denk dat veel hier wel weten hoe meiden onderling kunnen zijn. Nouja het was waarschijnlijk erger geweest als er 1 jongen tussen had gezeten ;)

    In mijn omgeving is het juist erg goed verdeeld. Alles wat rond hetzelfde tijdstip geboren word is tot nu toe elke keer een meisje en een jongen.
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat kan niet anders dan toeval zijn, omdat er gemiddeld genomen wel altijd ongeveer even veel meisjes als jongens geboren worden, (behalve in China en India dan, maar daar aborteren ze meisjes veel vaker, omdat ze een jongetje willen).

    Maar hier ook hoor: op mijn man zijn oude werk, werden de afgelopen paar jaar steeds meisjes geboren, zijn zoon is in 6 jaar tijd samen met een ander knulletje de enige uitzondering geweest.
    Toch grappig :)
     
  18. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja hier ook merkbaar! rond de tijd dat ik beviel en vlak daarna zijn een heleboel bekenden van mij bevallen van meisjes (stuk of 10)!
    Er is maar 1 jongetje geboren in die tijd..
     
  19. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn oudste dochter zit met heel veel meiden in de klas en weinig jongens. Mijn middelste dochter zit bij heel veel jongens in de klas en weinig meiden. En toen mijn jongste geboren werd waren het weer allemaal meiden en een enkele jongen. Het is idd heel opvallend.
     
  20. lovelyme

    lovelyme Fanatiek lid

    12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hier ook in mijn omgeving bijna alleen maar jongens die geboren worden
     

Deel Deze Pagina