Taal Cito Groep 3

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jale, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Een vraagje aan de juffen hier op het forum. Mijn oudste heeft net de taal cito's gehad. Wat is me afvraag wat voor soort vragen worden er gesteld? En welke woorden e.d.?

Ik heb al een beetje zitten Googlen maar vind daar eigenlijk alleen maar info over de reken cito.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Er zijn verschillende toetsen op taalgebied: Woordenschat (plaatje: wat is dit?/wat past hier bij?), leestechniek (kies het juiste woord bij het plaatje), leestempo (spreekt voor zich), spelling (dictee) en begrijpend lezen (tekst met vragen).

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Woordenschat volgens mijn dochter: zinnetjes waar een woord in staat en dan 'zet een kruisje bij XXX'. Bijvoorbeeld: 'Job vaart op een vlot. Zet een kruisje waar je een vlot ziet.'

Spelling is idd opschrijven wat de juf zegt. Halverwege het jaar hadden ze dat ook. 'Tim heeft een buil op z'n hoofd. Schrijf op: buil.'

DMT is een hele lange lijst woordjes en daar moeten ze er zo veel mogelijk van oplezen in 3 minuten.

Qua niveau zul je geen voorbeelden vinden trouwens! Of in ieder geval staan er geen vergelijkingstoetsen online. Expres uiteraard ;)

Deel Deze Pagina