Hallo allemaal, sinds 3 dagen weet ik dat ik 5 weken ik zwanger ben. In feite houd ik 3 maanden aan voordat ik het nieuws zal brengen, maar ik zit wel met gewetenwroeging jegens vriendinnen. Volgende week cocktailparty gepland; ik ga me maar ziek melden dan?? Vriendin die ook onlangs met de pil stopte en met wie ik zeer close ben; meld ik het haar ook niet? Mijn man zegt; houd het geheim, maar ik zit met vragen, met leugens en met pijnscheuten die ik moet verbergen. Ik heb er echt last van. Voel me een leugenaar naar hen toe. Aan de andere kant vind ik het leuk om het alleen met mijn man te delen en vind ik het niet moeilijk het nieuws an sich te verzwijgen. Ervaringen? Dank! Fenna
Zeg dat je last hebt van je maag en daarom alleen coctails drinkt zonder alcohol. Als je het nog niet wil vertellen zal je toch een leugentje om bestwil moeten vertellen.
Gefeliciteerd!! Ik zou me ook gewoon ziekmelden. Hier trapte de vriendinnen er niet in dat ik aan de cola ging Wij hebben het oom geheim gehouden,ook voor mijn beste vriendin. Mogen het haar wel gezegt met 9wk omdat ze mij toen vertelde ook zwanger te zijn. Anders had ik ook gewoon netjes mijn mond gehouden Is inderdaad leuk on er eerst samen van te geniete.
Gefeliciteerd. Dit is natuurlijk heel anders liegen dan dat je liegt om iets anders zoals afgesproken met iemand anders en eigenlijk ook met haar bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet van deze mooie tijd. Ik denk dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Dit is geen liegen dit is een leugentje om bestwil en iedereen zal dat straks begrijpen. Ik persoonlijk zou het wel aan mijn beste vriendin vertellen. Het is juist fijn om er met een vrouw over te kunnen praten. Tuurlijk met je man is het ook fijn maar die ziet dingen toch anders . Geniet ervan
Vind ik ook! Wij hadden gister een feestavond met veel vrienden en bekenden.. Heb een blaasontsteking verzonnen met antibioticakuur waardoor ik niet mocht drinken.. Zaten onze beste vrienden ook tussen en iedereen nam het direct voor waarheid aan en verwacht echt niet dat iemand me er achteraf op aankijkt dat ik gelogen heb! Sterker nog, verwacht alleen hele blije en lieve reacties! Daar zijn het immers vrienden voor.. Veel succes! Maar zoals je ziet: helemaal afmelden hoeft dus niet
Persoonlijk zou ik het wel vertellen, maar anders zou ik niet komen die avond denk ik. Mijn vrienden zouden me echt meteen doorhebben anders. Ik vind trouwens niet dat je je rot hoeft te voelen want ze zullen echt wel begrip hebben voor een leugentje om bestwil
Ik zou je niet afmelden, zonde! Als je het niet wilt vertellen, hier ook gewacht tot 3 maanden behalve bij beste vriendin, vind ik de blaasontsteking en antibiotica wel een hele goeie! Om zo'n leugentje hoef je je echt niet schuldig te voelen! Je zult zien dat als je het over 3 maanden verteld ze het misschien al wel vermoedden en de puzzelstukjes op hun plek vallen! Je hebt ook echt heerlijke alcoholvrije cocktails!
Hier trapten mijn vriendinnen er ook niet in dat ik geen alcohol dronk maar een theetje...dus of afzeggen of keihard liegen..succes!
Ik heb in zo'n situatie gezegd dat ik geen alcohol nam omdat ik juist een ibuprofen had genomen tegen hoofdpijn. Maar dan nog voelde ik me ook bezwaard hoor, ik ben geen beste leugenaar...
heb alleen het eerste bericht tegoei gelezen. maken jullie de drankjes zelf? dan kan je stiekem je eigen drankje maken? iets zeggen ivm medicatie kan ook? het is ook voor u niet leuk om het af te zeggen
Allereerst gefeliciteerd. Je moet je niet te druk maken over dat "liegen". Uiteindelijk zullen ze het echt wel begrijpen en het alleen maar heel leuk voor je vinden. Achteraf is zelfs leuk om ze te vertellen hoe je ze om de tuin hebt geleid. Het alcohol-gebeuren was bij mij niet zo'n probleem. Ik was elke keer héééél toevallig de BOB Ik vond het in het begin ook erg leuk om "stiekem" zwanger te zijn. Op babyshower van vriendin bijv. wetende dat zij niet als enige zwangere aanwezig was. Kon daar echt van genieten. Zo'n klein, leuk geheimpje. Voor andere vriendin kwam het nogal als een shock toen we het eenmaal bekend maakten. Dat vond ik wel een beetje lullig voor haar. Als ik dat had geweten had ik het haar eerder/anders verteld. Maar ja, je kunt niet met iedereen rekening gaan houden dus doe het lekker op je eigen manier.
Hier ook een leugentje verteld.. Alleen geloofde niemand het Je moet doen wat je gevoel zegt meid, je kunt niet met iedereen rekening houden dus houdt maar rekening met je mannetje en jezelf.
Ik heb het mijn vriendinnen wel verteld. Toen het misging was ik ook blij met hun steun, dus ik heb er nooit spijt van gehad dat ze het wisten. Ook in moeilijke tijden ben je er voor elkaar. Maar niet iedereen wist het. Alleen echt mijn beste vriendinnen.
Gewoon gaan en zeggen dat je aan de lijn doet, de dag ervoor migraine hebt gehad, of dat je bij de kaakchirurg bent geweest en wat zwaardere pijnstillers hebt, of zware rugpijn waarvoor je spierontspanners hebt gekregen. Dat van die blaasontstekibg en antibiotica werkt alleen bij mensen die zelf nooit last daarvan hebben, en mensen die van zichzelf geneigd zijn om niet te hard na te denjen. Wat alcohol is namelijk echt niet verboden volgens de bijsluiter van veel kuren.
Wij hebben het stilgehouden tot 3 maanden, en ik ben al vrij vroeg begonnen met klagen over last van mn rug. TDit verklaarde waarom ik soms niet meeging stappen, waarom ik stopte met springlessen en geen lange buitenritten met de paarden kon maken. Stiekem was ik gewoon te misselijk😉 Soms werd mijn rugpijn zo erg dat ik vrij zware pijnstillers had, waar ik misselijk van werd en dan kon ik natuurlijk niet drinken. En op dagen dat ik me goed voelde viel het wel mee met de rugpijn. We hebben het blijkbaar erg geloofwaardig gespeeld, want toen we het goede nieuws eindelijk mochten vertellen waren er mensen die heel bezorgd vroegen of dat wel ging met mn rug........
Ik heb het aan mn vriendinnen vertekd met 9 a 10 weken, daarvoor ook geen moeite gehad om een smoesje te verzinnen. De hele wereld doet het als het om een zwangerschap gaat, dus zo slecht ben je dan niet hoor waarschijnlijk zullen zelfs je vriendnnen het doen als het zover is. En je hebt altijd nog mensen die het bij 4 weken al met de hele wereld delen
Bedankt allemaal voor jullie reacties, de felicitaties en het meedenken! Ik sta nooit zonder een rood wijntje in mijn hand dus ik zal van goede huize moeten komen Onlangs op een feestje zei ik dat ik malibu-jus dronk (zie je toch niet), ik maak een dansje, kom terug bij mijn drankje, heeft een vriendin van me van mijn drankje gedronken!! 'Zit wel heeel weinig malibu in, proef niks!' Hahaha, STUPID! Die fout maak je ook maar één keer. Ik zeg de cocktailparty af; los van het feit dat ik smoesjes en sociale situaties vermijd, ben ik eigenlijk ook hartstikke moe en vind ik het wel prima zo. Probleem lost zichzelf op. Ik vind die tandarts/kaakchirurg wel een goeie en ik zal idd binnenkort eens gaan BOB-ben. De vriendin die ook gestopt is met de pil ga ik het deze maand wel vertellen en verder hou ik het inderdaad voor me. Best fijn dat ik het hier al lekker kwijt kan. Scheelt ook weer! Nogmaals, dank voor het meedenken allemaal!