gepermanent haar, veel werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

ik wil al zólang een permanentje - ik heb nu lichte slag, maar wil dus echt wat grovere krullen
    beetje als dit: permanent | krullend | haar | krullen | permanenten | watergolf
    Ik draag m'n haren nu altijd in een paardestaart ook omdat ik maar moeilijk haar in m'n gezicht kan verdragen. Ondanks dat, dus tóch graag een permanent.

Maar is het veel werk om het een beetje in model te krijgen smorgens? Ik ben niet iemand die lang voor de spiegel staat. Ik lig liever iets langer in bed (bij wijze van spreken :p ) dan dat ik lang voor de spiegel sta.

M'n haren nu zijn half lang tot op m''n schouders zeg maar.
    Iemand die me hier iets over kan vertellen? En eventueel wat prijzen (loopt nogal uiteen geloof ik, maar een richtprijs)?
    En ohja: Ik zwem nogal veel 2 a 3 x in de week: Is dat érg slecht voor de permanent: In de zin van: Zakt het dan sneller uit?

bedankt voor het meedenken alvast :)

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ik lees mee, wil het ook graag. Maar ook de stap nog niet gezet.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb slecht haar, dun haar gekregen van prednison

en gewoon geen model,

dus ik dacht : laat ik een permanent doen, dan lijkt het wat voller en dan heb ik er ook niet zoveel werk...

kan je zeggen dat ik nog nooit zoveel werk met mijn haar heb gehad haha,

het staat leuk hoor, maar ik vind het wel meer werk.

zeker met zwemmen, ik ga vaak met de kinderen zwemmen, en dan heb ik na het zwemmen met de kinderen echt geen tijd om mijn haren nog te doen ... dat moet ik dan thuis doen,

maar ondertussen mag ik wel met een pluiskop het hele dorp door fietsen om thuis te komen :p

( vooral als het nat is geweest gaat het bij mij enorm pluizen en dt ziet er niet uit.)

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    zucht. had een heel verhaal met uitleg gemaakt, kapt min laptop ermee....
    Komt er op neer, dat ik stijl har makkelijker vind, heb jaren permanent gehad en vond t errug duur, en veel onderhoud. Komt bij dat de eerst keer nooit goed pakt en je t 'snel' moet herhalen voor mooi resultaat, Maar kunnen de kapsters hier vast meer voer vertellen.
    Succes met je keuze, ik vind t leuk maar erg veel werk...

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

oja de prijs...

ik heb haren tot net boven de schouders en moest 110 euro betalen.

ik geef piri piri trouwens gelijk.... de eerste keer is niet mooi uitgepakt en al gauw ingezakt.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier positief verhaal. heb het een keer gedaan en bleef een jaar lang zitten. op laatst wel minder natuurlijk maar das logisch. ik had er niet veel werk aan. smorgens beetje nat maken, mousse erin en klaar. had ik geen zin dan hup in een staartje. laat het denk weer doen na mn bevalling

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh kijk dat soort verhalen zoek ik hihi :p - ik weet dat het afwachten is, maar zo kán het dus ook...

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb al jaren permanent!! Mijn vriend kent mij niet eens zonder!

En ik zou niet anders willen! Krijg vaak opmerkingen over mijn mooie krullen. Veel mensen denken ook dat ze van mezelf zijn.

Ik laat het ongeveer 2x per jaar permanenten. Ik had een thuiskapster, die deed het voor 35 euro. Helaas is zij er sinds een paar weken mee gestopt. Bij een gewone kapsalon betaal je zo tussen de 100 en 150 euro! Ik ga dus weer op zoek naar een nieuwe thuiskapster ;)

Ik maak het elke ochtend nat. Dan doe ik er wat spul in om je haar te beschermen tegen de hitte vd föhn.
    Dan fohn ik het met een diffuser totdat het wat droger is.

Dan wax erin en klaar! Ik vind het niet veel werk hoor. Vanmorgen heb ik het bijvoorbeeld niet geföhnd, kan ook prima! Je moet wel goede wax hebben!Ik gebruik parucci (push up), heel fijn!!

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Hier juist permanent zodat ik er in de ochtend niet zoveel werk mee heb, ideaal!

Vanaf de eerste keer pakt het supergoed. Verschilt denk ik per haartype. Lucky me!

10. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Hier ook jaren lang permanent/grove ondersteuning gehad.
    Ongeveer 2x per jaar opnieuw laten inzetten....
    Ik zelf vind het erg makkelijk.
    's ochtends even nat maken, mouse erin en laten opdrogen...in de winter droog fohnen.
    Wilde het afgelopen januari weer laten doen maar toen kwam ik er achter dat ik zwanger was :)
    Lijkt ne nu dus niet zo verstandig...

11. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    toevallig gister een permanent na 12 jaar weer laten zetten. Ik neem wel altijd spiraalpermanent, omdat ik dat gewoon mooier vind valler.
    Heb lang haar!

Heb er minder werk aan als mijn haar gewoon stijl is, moet het toch wel lang fohnen om het een beetje in model te krijgen, en als het dan eindelijk zit, is het er na een paar uur weer uitgezakt.

Permanent blijft gewoon lekker zitten in model, gewoon wat water erin s'ochtends, schuim en een goede glans serum (wella)

Was wel 135,00 euro kwijt, maar heb dat er wel voor over!

Gewoon doen!!!!

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb het zinds december, tis wel iets meer werk maar toch ben ik met 5 minuten klaar hoor, ik was het om de dag, bewust smorgens dan is het mouse er in , klemmetje erin voor de haren aan de zijkant naar achteren toe (kan ook niet tegen haari n het gezicht) en dat is echt zo klaar, en de andere dag kam ik, spuit ik het nat, mouse er in en kneden maar, ook dan met 5 minuten klaar hoor, ik laat het gewoon opdrogen en spuit er altijd nog lak overheen, puur tegen pluizen enzo,
    maar ik vind het niet heel veel werk, en zoveeeel leuker,

ik heb het bij de kappersschool laten doen, koste me 48 euro, incuslief knippen enz, ben heeeeeel tevreden en ga het zeker 1 keer per jaar daar laten doen, misschien wel 2 keer per jaar, tussendoor ga ik niet naar de kapper overgens,

hier had ik heeel stijl haar wat niets kon behalve een staart. dus heel blij ben ik,

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb het 2x gehad,en nooit meer!
    De 1e keer was het wel leuk,zakte helaas wel snel in....
    In februari 2010 heb ik weer een permanent laten zetten,had schouderlang haar en wilde er wat grove krullen in...tijdens het zetten deed het pijn,achteraf zat de vloeistof er te lang in...mijn haar kwam daarna net tot onder mijn oren,de krullen waren te klein!
    Ik was net een schaap,kurkdroog was mijn haar en na een paar weken had ik veel kale plekken door afgebroken haar!
    Ik kreeg mijn haar nooit mooi,het leek wel stro...helaas heb ik dus een slechte ervaring hiermee,nu nog is mijn haar erg dun en kijk je boven op mijn hoofdhuid.
    Als je het laat dan,ga dan op zoek naar een kapper die dit goed kan,en luister naar mensen in je omgeving die positieve ervaring hiermee hebben en zoek die kapper op!

Succes,groetjes Petra

14. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu voor de 3e keer permanent heb altijd het fijnste van het fijnste aan krulletjes..

1e 2x door de tante van mijn moeder laten zetten, helemaal perfect, en weinig werk aan. Betaalde slechts 25 euro voor de vloeistof en meer niet maar goed dat is ook familie. Helaas doet ze nu alleen nog knippen dus moest op zoek naar wat anders.

Nou ben bij een kapperszaak geweest, ik heb erg lang haar en moest 180 euro betalen.. En ik heb zooooo'n spijt! Het zit mooi als ik gedoucht hebt maar de dag erna is het 1 grote bos stro en een pluizige uitgezakte bende. Vorige week kwam ik er achter dat ik bovenop me hoofd allemaal afgebroken mini plukjes nog heb zitten, en heb dit nog nooit eerder gehad. Ik kam het uit onder de douche terwijl ik er cremespoeling in heb zitten maar er komt elke keer een hele bos haar mee....... Voorlopig was dit sowieso de laatste keer voor me en laat het nooit meer zetten bij deze kapperszaak. Wel jammer want hier voor had ik het echt altijd mooi en goed zitten toen ik het nog bij de tante van me moeder liet zetten.

Welke shampoo mij goed helpt voor pluizen is trouwens Pantene. Misschien dat meerdere meiden hier nog profijt van kunnen hebben ;)

Ts succes met je keuze! Het kan heel mooi zijn, maar ik vind het zeker niet weinig werk wat je er aan hebt. Eerder meer werk om alles in model te laten zitten.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Heb vroeger ook jaaaren permanent gehad, en vond het heel gemakkelijk! Ik zwom indertijd en waste m'n haar elke dag. Ofwel liet ik het naturel drogen, ofwel even ondersteboven hangen en met de diffuser blazen en klaar!

Ik had grote krullen en de eerste keer was het mislukt, na een paar dagen was de permanent verdwenen: ik had gewoon erg steil haar en vanaf toen wist de kapper dat hij de krullen langer moest laten zitten...

16. Rono

Rono Niet meer actief

vraagje: als het uitzakt binnen 2 weken doet de kapper t dan gratis opnieuw?

17. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Dat ligt eraan. Ze kunnen ook voor dat ze permanent zetten, je haar opmeten, blijk je dan bandhaar of ovaal haar te hebben, dan zetten ze het wel maar op eigen risico. Omdat dat soort haar niet geschikt is voor permanent. zou wel vragen of ze je haar willen opmeten, om teleurstelling te voorkomen.

18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Dat was bij mij idd het geval. Maar weet niet of het standaard is of niet - het zal zeker geholpen hebben dat m'n moeder en ik daar al jarenlang goeie klanten waren :D

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vorigjaar permanent laten zetten. Gebruikte altijd mouse en föhn met diffuser zo gepiept.

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb heel dun, stijl haar tot (op dit moment) nét over de schouders (pas geknipt haha). Sinds een jaar of 1,5 heb ik ook permanent. Ik had eerst heel fijn, dat beviel heel erg goed. Ook de eerste keer is het heel goed en erg lang blijven zitten voor het uitzakte. Ik vond de onderhoud wel mee vallen, alleen het uitkammen is soms wat lastig, maar verder vind ik het juist erg makkelijk. Beetje nat maken, mouse erin en klaar! Tegen het pluizen gebruik ik zo'n pompje van andrelon; perfecte krul. Werkt goed :).
    Nadeel vond ik wel dat als het uitzakte, het met zulke fijne krul ook echt geen gezicht was. Mijn kapster gaat deze zomer voor bijna een half jaar weg. Ik vertik het om in tussentijd na een ander te gaan en daarom heb ik nu in overleg met haar, besloten om wat grovere krul te nemen. Als dit begint uit te zakken is dat namelijk lang niet zo lelijk als met fijne krul. Het is nu zo'n 3 weken geleden dat dit gebeurd is, was wel deelpermanent omdat het fijne er nog niet uit was. Maar voor alsnog bevalt dit grove ook goed. Een nadeel aan het permanent vind ik, is dat je nooit tegelijk mag verven. Ik verf mijn haar altijd maar omdat dit niet tegelijk mag, moet mijn kapster altijd zo'n 2 a 3 weken later komen om het alsnog te verven.

Edit: Geloof dat ik met knippen erbij altijd zo'n 30 euro kwijt ben. Maar heb wel al jaaaaaaaaren een thuiskapster en ze doet het dus echt voor een vriendenprijsje :).

Deel Deze Pagina