Benauwd zijn tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hopeful89, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    ben dit weekend 34 weken en ben deze week ziek geweest. Met als gevolg ervan, dat ik nu hartstikke verkouden ben en heel erg benauwd.

Mijn puffer lijkt niet te werken, en na elke inspanning ( als is het mijn haren doen en opmaken) dan moet ik daarna echt even zitten om bij te komen. Elke trap of het aankleden van mijn zoontje moet ik buiten adem doen. Is dit herkenbaar voor iemand dat benauwde en kortademige zijn? Bij de eerste herkende ik het niet zo erg.

2. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik heb t deze zwangerschap ook heel erg. Bij de meeste vrouwen gaat t weer over als de baby is ingedaald. Maar bij mij nu helaas niet. Komt gewoon door de druk van de baby.

3. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Heel herkenbaar. Ik heb het bij momenten zelfs als ik gewoon neerzit. De gynaecoloog zei inderdaad dat het gewoon komt door de druk van de baby.

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heel erg balen!! Helaas heb ik dat ook. Heb ook ijzer tekort. Kun je ook kortademig van zijn. Dan komt het zuurstof niet meer in je bloed. En dan werken je puffers ook niet meer. Misschien de moeite waard om je hb te checken. Sterkte.

5. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Ik ben nu 28 weken en heb dit ook. + heb ook ijzertekort en moet tabletten innemen daarvoor. Misschien idd je ijzer even testen?

6. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik had dit al vanaf een week of 16, sinds de baby is ingedaald voel ik me stukken beter. Wat ook een beetje hielp was omeprazol tegen maagzuur slikken.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb het ook inderdaad, maar ben ook al dik een week snotterig.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap. Toen ik uiteindelijk naar de huisarts ging was het al bronchitis en zat ik tegen longontsteking aan. Dus hou het in de gaten en als je ook gaat hoesten of schor bent wel even naar de huisarts gaan.

Deel Deze Pagina